Alibaba изкупува обратно половината от общо 40-процентния дял на Yahoo

Интернет гигантът Yahoo излезе с новината, че ще продаде част от акциите си в китайската интернет компания Alibaba Group, като купувач ще бъде самата Alibaba Group. След дълги преговори китайците се съгласиха да изкупят обратно половината от общо 40-процентния дял на Yahoo.

Сделката е на стойност повече от 7 млрд. долара, като Yahoo предстои да получи около 6,3 млрд. долара в брой и нови привилегировани акции на Alibaba, които ще са стойност до 800 млн. долара.

Новината за продажбата на акциите на китайския концерн доведе до моментално оскъпяване акциите на Yahoo с над 5%. Сделката ще помогне на американския гигант да закрепи позициите си на пазара предвид загубите, които й бяха нанесени от Google и Facebook при онлайн рекламата.

Освен финансовите проблеми и загуби Yahoo претърпя и сериозни сътресения на корпоративното ниво. Само за няколко месеца тя уволни двама от своите изпълнителни директори. Последният от които беше Скот Томпсън, който трябваше да напусне поради разминаване на информацията от неговата автобиография и диплома за придобита бакалавърска степен.

Сделката ще даде възможност на Yahoo да изплати дивиденти на акционерите си, а на Alibaba възможност да направи борсов дебют и да изкупи другата част от оставащия 20-процентов дял на Yahoo. Според анализаторите по-голямата стойност на Yahoo се крие в азиатските ѝ участия, сега обаче ще бъде оценена нейната реална стойност.

Yahoo и Alibaba ще продължат да работят заедно, като това е отлична възможност за китайската интернет компания да разшири пазарния си обхват и да излезе извън границите на страната.

The following two tabs change content below.

Мирена Димчева

Мирена Димчева е дипломиран бакалавър по Международни икономически отношения. Интересува се живо от дигитален маркетинг и IT, онлайн комуникации и реклама.

Реклама

  • Промо код: NEWTREND - 10% отстъпка за всички услуги на SuperHosting.BG - хостинг планове и домейни, нови услуги.

Фейсбуки:

Коментирай

© 2012 Newtrend Media Marketing Events Ltd. | Използването на съдържанието или част от съдържанието на NewTrend, на лого или символи, които се асоциират с марката, без изрично разрешение, подлежи на законови и финансови санкции. Всички права запазени.

css.php