Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
thomas-cook-twitter-cover
Thomas Cook с нова услуга в Twitter
14.03.2014
Google-street-view-time-travel
Google Street View – туристическа машина на времето
25.04.2014

Какво да очакваме от туризма според Amadeus ?

amadeus-tourism

Глобалната туристическата индустрия е призвана да носи факела на новите технологии, привеждайки ги в употреба на обществото чрез по-персонализирани, свързани и устойчиви решения. Не е изненада, че точно Amadeus It Group са един от носителите на „олимпийския огън на технологиите“ в туризма. Определяна като един от технологичните гиганти в бранша, компанията се структурира около две звена – GDS (Global Distribution System)  или Глобална Дистрибуционна Система и ИТ Решения за бизнеса.

amadeus-tourism1

По данни на Европейската Комисия, Amadeus  са инвестирали 414,1 млн. долара в научноизследователска и развойна дейност, само за 2012 г, което я поставя пред всичко останали в това отношение. Не се съмнявайте, че голяма част от тях са в ИТ сектора. Без съмнение, за компанията е от изключително значение да е в крак с тенденциите. Ето защо, по нейна поръчка, Oxford Economics са направили значимо проучване озаглавено – Оформяне на бъдещето в Туризма: Макро-тенденции водещи до растеж през следващото десетилетие. Целият доклад можете да видите тук.

Изследването е доста мащабно. В него са участвали представители на авиолинии, ж.п. транспорт, експерти по туризъм, хотелиери, онлайн туристически агенции, журналисти, както и представители на Amadeus. Подкрепено със солидни академични експерти от Оксфорд, макрорамката включва глобални тенденции в развитието на туризма, развиващи се пазари, бизнес туризъм и неорганизирани пътувания. Насочваме вниманието към един аспект на последните – мобилни устройства.

По данни на ITU World Telecommunication броят на потребителите на мобилни устройства в развиващите се страни расте стремглави от 2005 г. насам, със среден годишен ръст от 36.8% за периода 2005-2013г. Това което е по-интересно е, че те превъзхождат значително тези от развитите страни.

Когато се намеси и мобилният интернет, нещата стават малко по-различни. В периода 2007-2012 г. превес имат развитите страни, но през 2012г. силите са изравнени. През 2013г., потребителите на мобилен интернет в развиващите се пазари са вече повече и достигат почти 1.2 млрд. Годишният ръст при тях е 371,9%.

Три са основните функции на мобилните устройства в туризма: информационна, резервационна, разплащателна.

Например, някои летища използват Bluetooth сигнали от мобилни телефони, за да определят колко натоварени са терминалите и дали трябва да вземат мерки при натрупване на опашки. Предимството на мобилните устройства е, че дават възможност на доставчика на продукт/услуга да стои в постоянен контакт с туриста. Офертите се не само персонализирани и точно насочени, но и могат да бъдат директно предлагани. Разплащателните услуги затварят цикъла.

Резервациите през смарт устройства са се увеличили експоненциално през послендите години. Според доклад на PhoCusWright този показател ще се утрои в САЩ за периода 2012-2014г., като до края а настоящата календарна се очаква да достигне 25.8 млрд. долара. На този пазар, трима от десет потребители са си направили резервация през мобилния телефон, а всеки шести го използва за информация или проучване на дестинация. Въпросната агенция дори стига по-далече, като предсказва, че до 2015г., 20% от резервациите в Европа ще се правят от смарт устройства.

Що се касае до американския пазар, там прогнозите са по-смели. До края на следващата година, се очаква 1/3 от всички резервации директно към хотела, да се правят посредством мобилен интернет. В допълнение, изследване на Business Insider по темата гласи, че резервациите през смарт устройства са изключително важни за т.нар. „last minute“. Това представлява още един важен аспект за хотела, при борбата му за по-добро позициониране на пазара – тема, която вече сме засягали.

И ако хората изучават историята, за да могат да предскажат бъдещето (защото това, което вече се е случвало в миналото, най-вероятно ще се повтори под една или друга форма в бъдещето), то можем да заключим, че разпространението и увеличаващата се употреба на мобилните технологии ще доведе до големи промени в туристическата индустрия. Това от своя страна, носи със себе си и огромни финансови възможности за тези, които имат очи да „видят“ новите неща. Едно успокоение за бизнеса е, че може да отнеме малко повече години, това да се развие напълно. До тогава обаче, няма оправдание за „отхвърляне“ на новите технологии пред добре работещите традиционни методи.

Констатация за българския бизнес, която направихме и миналата година на Travel Acamedy. В този ред на мисли, очаквайте в идните дни, обзорната ни статия за тазгодишното издание на събитието.

От началото на глобалната финансова криза, туристическата индустрия бе изправена пред значителни предизвикателства, много от които едва сега започват да стихват. И тъй като световната икономика излиза от хватката на рецесията, сега е точния момент за туристическата индустрия да погледне към следващите 10 г. – какво ще донесат те и къде са възможностите за растеж.

Туризмът, повече от всеки друг сектор, е неразривно свързан със световня БВП. Турстическия бранш е склонен да расте когато икномиката е в подем и страда когато тя има спадове. Въпреки това, прогнозите от изследването са за ръст в нощувките до 2023г., а графиката е с положителен наклкон (виж Инфографиката по-долу).

Пред туристическия бранш стои въпросът към кои пазари да се насочи, къде да канализира инвестициите и дали е правилно позициониран, за да може да се възползва от предстоящото покачване в световното търсене на туристическа услуга? Със сигурност, някои от данните в следващата инфографика, която представлява обобщен израз на изследването на Oxford Economics, могат да помогнат при вземане на решение.

amadeus-infograpfic

 

 

 

The following two tabs change content below.

Петър Нановски

Стажант at NewTrend
Обича да работи, но за себе си. Обича да се учи, но не само на теория. Обича туризма, но не като оперативен работник. Обича да създава активи, но има много пасиви. Обича футбола, но не само да гледа. Обича да изслушва, но и да чува. Обича контактите, но не и клюките. Обича планината, но живее на морето.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php