Проучване на Google: Как потребителят взема решение за онлайн покупка?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Google-street-view-time-travel
Google Street View – туристическа машина на времето
25.04.2014
Google-maps-uber-1
Google Maps с нова опция – Uber
08.05.2014

Проучване на Google: Как потребителят взема решение за онлайн покупка?

Google-study-ecommerce

Едва ли някой може да оспори факта, че с развитието на интернет и новите технологии, поведението на потребителите постоянно се променя. Google са направили проучване и дълбочинен анализ на 36 000 Google Analytics профила, за да изследват ролята на онлайн каналите при вземането на решение за покупка и онлайн резервация при пътуване.

online-booking

Срещат се често мнение, че подобни изследвания не се релевантни за българския пазар, но също така е факт, че онлайн търговията ще се развива все повече у нас. Да, страната ни не присъства измежду аудиторията взела участие в проучването – САЩ, Великобритания, Япония, Бразилия, Германия, Франция и Канада. Ето защо е добре да следим какво се случва в развитите пазари, за да сме подготвени. А поведението на туристите от тези националности е задължително „четиво“ за всеки предприемач в сферата на туризма.

В изследването участват представители на индустриите туризъм, търговия, финанси, здравеопазване и медия.

Канал за комуникация и вземане на решение за покупка през интернет

В целия процес на покупка, различните маркетингови канали като имейл, реклами, социални медии и директен маркетинг добавят различна стойност за потребителя, в различни фази.

Изследването ги разделя на две:

  • Подпомагащи взаимодействието – това са каналите, които създават популярност на марката, създават у потребителя усещане за бранда. Те се намират в началото на „фунията на продажбите“.
  • Опосредстващи въздействието – Тези канали действат, като последна точка на контакт преди покупката.

Ето една графика, показваща ролята на каналите в различни индустрии в САЩ:

google-marketing-channels

Тук, позицията на канала по оста, зависи от съотношението на двата вида – подпомагащи/опосредстващи. В общи линии, коефициент по-малък от единица, означава че маркетинговите канали са от втория вид. Когато съотношението е по-голямо от единица, биват причислени към първия тип.

Дисплейните реклами и социални медии подпомагат потребителите при вземане на решение за покупка – директните продажби и органичните резултатите в търсачките са „завършваща покупката фаза“.

Когато става въпрос за туристическата индустрия, социалните медии и имейл кампаниите служат повече за „подпомагане на взаимодействието“. Директният контакт и другите платени канали служат за крайна стъпка преди реално осъществяване на покупката.

Ето една графика, свързана с туристическата индустрия в САЩ:

google-travel-channels-us

Измежду седемте анкетирани държави, съществува разлика в оказаното влияние на маркетинговия канал.

Например, във Великобритания, дисплейните реклами имат висок коефициент – 4.8, като това е топ-каналът който подпомага потребителите при вземане на решение за покупка.

В Япония, само директните канали за комуникация служат като опосредстващи решението, а в Германия, всички седем канала са с приблизително равен коефициент.

Коефициент на среден брой покупки и стъпки до решението за покупка

Тук, коефициентът обозначава стойността на покупката на туристическа услуга, а под стъпки се има предвид броя взаимодействия с бранда преди финализиране на покупката.

Следващата графика, показва зависимостта между двете променливи за всички индустрии в САЩ:

google-tourism-study-3

Може да се заключи, че:

  • С увеличаване на дните необходими за покупка, стойността на покупката ръсте;
  • Наблюдава се увеличение в броя на покупките между 26-ти и 30-ти ден;
  • Наблюдава се увеличение в броя на покупките между 28-та и 30-та интеракция с бранда.

За изследването е използвана база от 36 000 Google Analytics профила, чиито собственици са се съгласили да участват в изследването с бизнеса си. Отчетени са метриките единствено на профили, оторизирали Google да сподели информацията с трети страни. От избраните профили са изключени тези с нулеви конверсии.

*Пo материали на Tnooz.com
The following two tabs change content below.

Петър Нановски

Стажант at NewTrend
Обича да работи, но за себе си. Обича да се учи, но не само на теория. Обича туризма, но не като оперативен работник. Обича да създава активи, но има много пасиви. Обича футбола, но не само да гледа. Обича да изслушва, но и да чува. Обича контактите, но не и клюките. Обича планината, но живее на морето.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php