Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Larry Page
Priceline и Expedia – най-важните рекламодатели на Google?
26.05.2014
spotify
Spotify са го закъсали откъм приходи – печели ли се от музика онлайн?
03.06.2014

Тенденции при мобилните устройства – резервации, ползваемост и бариери

mobile-travel-trends-profile

За пореден път се обръщаме към англо-саксонските държави, но когато стане въпрос за дигитален маркетинг в туризма, България все още е много далеч от средното европейско ниво.

Позовавайки се на изследвания за американския пазар, Expedia Media Solutions е събрала малко цифри и за Великобритания, с помощта на ComScore.

Отчетени са тенденциите, като се набляга на възможностите от които могат да се възползват туристическите фирми, що се касае до мобилни устройства. Потребителите вече използват смарт устройствата във всички фази на процеса на покупка на туристическа услуга.

САЩ срещу Великобритания

Във Великобритания проникването е малко по-голямо, от колкото в САЩ: 57% срещу 52%. Android е лидер и на двата пазара, следван от iOS, a Blackberry/Rim и Microsoft устройствата имат по-голям дял в Обединеното Кралство в сравнение с отвъд океана.

Таблетите са еднакво застъпени и на двете места – 27% на Острова и 26% в Сащ.

Онлaйн туризъм и мобилни устройства

Потребителите в Кралството използват таблетите си предимно вечер, за да влизат в туристически сайтове.

В допълнение на това, англичаните определено задминават американците в използването на интернет за достъп до туристическа информация. Цифрите са 69% за мобилни устройства и 61% за настолни компютри, сравнени с 58% и 41% съответно за САЩ.

Проучването показва още, че 2/3 от потребителите на острова използват мобилни устройства, за да търсят съдържание с туристическа насоченост.

Приложения срещу браузър

Мобилните приложения определено показват ръст през последните години, що се отнася до посещения в туристически сайт. Цифрите в това отношение са 7% за уеб браузър и 127% за приложенията.

45% от участвалите в проучването са използвали приложение, за да планират пътуване. Те изтъкват доводи, като  улеснена ползваемост и полезност при търсене информация.

Въпреки това, когато стане въпрос за реално извършване на резервацията, почти всички потребители я правят през уеб браузър.

mobile-travel-trends

Резервации през мобилни устройства

Както се вижда на графиката, 7 от 10 души, които са резервирали почивка през смартфон ще го направят пак. 23% от всички смартфон-притежатели заявяват, че е много вероятно да резервират по този начин догодина.

Цифрите са по-високи, когато става дума за таблети. 45% от притежателите на това устройство, най-вероятно ще използват този канал за резервация следващият път.

Въпреки това, основния начин за резервиране си остава през лаптоп или настолен компютър, като 25% от използвалите този начин заявяват, че са резервирали някакъв компонент от скорошна почивка през мобилно устройство.

Основните бариери пред резервирането през мобилни устройства, посочени от потребителите са:

  • резервирам по-лесно, ако използвам другите познати начини;
  • съображения за сигурност;
  • размерът на екрана при смартфоните е проблем;
  • 23% посочват, че навигацията в туристическия сайт през смартфон е трудна за тях;

Лидери на мнение 

Изследването обръща внимание и на какво или кой оказва влияние на потребителите при вземане на решение за дестинацията на почивката. Най-споменаваните отговори тук са приятели и семейство.

На следващо място се подреждат, особено сред резервациите на самолетен билет или хотелско настаняване, отговори като сайтът на туристическата агенция, блог, приложение, сайт на дестинацията или самият туроператор.

22% от потребителите, които не закупуват пакетна услуга, силно се влияят от сайтове за групово пазаруване или дневни оферти.

Тук е интересно да се отбележи, че тези потребители които резервират само хотел, са по-склонни да търсят информация на мобилно устройство, отколкото тези, които закупуват само самолетен билет.

По време на пътуването

Когато става въпрос за устройства, които вземат със себе си по време на пътуването, 66% от потребителите посочват смартфон, 41% вземат лаптоп, 37% вземат таблет.

Топ 3 на активностите през мобилни устройства тук са:

  • новини,
  • проверка какво ще е времето и
  • забележителности.

Всички потребители публикуват съдържание през всички устройства, по време и след почивката – 21 % от великобританците посочват, че когато стане въпрос за социални медии се обръщат към смартфона, а за таблет и лаптоп процентите са съответно 15% и 12%.

Идентични са показателите и когато се публикуват снимки в социалните мрежи.

Въпреки това, когато трябва да се пише мнение, коментар или рекламация, 17% казват, че се обръщат към лаптоп или десктоп, само 9% към таблет, а едва 6% към смартфон.

travel-mobile-trends-2

Графиката категоризира притежателите на мобилни устройства по пол, възраст и приход. Също важни за бизнеса аспекти. Известната таргет група 55+ се насочва към таблети – 29% срещу 21% за телефони. Потребителите, които използват предимно смартфон са от възрастови групи – 18-24 и 25-34.

Изследването, проведено от онлайн туристическата агенция Expedia, се позовава не множество ComScore отчети, както и на потребители над 18г. използвали мобилни устройства при някои от етапите на резервиране през последната година.

The following two tabs change content below.

Петър Нановски

Стажант at NewTrend
Обича да работи, но за себе си. Обича да се учи, но не само на теория. Обича туризма, но не като оперативен работник. Обича да създава активи, но има много пасиви. Обича футбола, но не само да гледа. Обича да изслушва, но и да чува. Обича контактите, но не и клюките. Обича планината, но живее на морето.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php