Какво трябва да знаете преди да отворите онлайн магазин (или да стартирате друг бизнес)?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Renew
Кошчета за боклук ни следят къде ходим – рекламодателите са щастливи!
09.08.2013
Business_Communication_2
Франчайзинг или независим собствен бизнес?
14.08.2013

Какво трябва да знаете преди да отворите онлайн магазин (или да стартирате друг бизнес)?

Gombashop_02

В днешната дигитална икономика онлайн търговията е един от най-динамично развиващите се и растящи сектори, като по последни данни на IAB България електронният бизнес у нас продължава да расте с между 10% и 20% годишно.

Ако вие също сте един от всички онези предприемачи, решили да инвестират в бъдещето на своя бизнес, създавайки собствен онлайн магазин, имате добри идеи, страхотни продукти и визия за развитие, то следващите редове са задължително четиво за вас.

Gombashop_02

Има няколко неща, които следва да вземете предвид преди създаването на своя първи онлайн магазин.

1. Клиентът винаги е прав, но не винаги добронамерен

Днес все по-често говорим за индивидуален подход от страна на търговците спрямо крайните потребители, за продукти, които отговарят на очакванията и потребностите на крайните клиентите. В този смисъл, онлайн магазините придобиват все повече индивидуален характер, а електронната търговия се превръща в услуга, чиято цел е да помага на потребителите да откриват точно онези продукти, които търсят, доставяйки им ги в удобно за тях време и място.

Много от интернет бизнесите също така предлагат на своите клиенти, докато пазаруват, допълнителни екстри (бонуси, отстъпки, подаръци, намаления) с цел да ги задържат и те да се върнат отново. Не са изключение обаче случаи, в които дори поставяйки клиентът на първо място, в крайна сметка получавате грубо и нелюбезно отношение.

Пример за това са реализираните вече онлайн поръчки, при които впоследствие се оказва, че продуктът по една или друга причина и не по ваша вина е бил повреден. В опит да обясните, да се извините и дори да компенсирате клиента за възникналото недоразумение, вие всъщност получавате обвинения и заплахи за търсене на нарушени права.

Стартирайки свой онлайн бизнес, безспорно трябва да вземете този факт под внимание. Макар старата максима за това, че клиентът е винаги прав да важи с пълна сила и днес, това не означава, че непременно той ще бъде и толкова добронамерен.

2. Доставчиците и куриерските услуги

Стартирането и управляването на онлайн бизнес изисква от търговците да се съобразяват със сроковете за доставка на компании, предлагащи куриерски услуги като Speedy, Econt, DHL и др., които обикновено са удобни и коректни. Изключения обаче винаги има. Случвало ли ви се е да чакате пратка, която просто не идва и не идва, а същевременно да ви е особено важна.

Утвърдени или не онлайн магазините неминуемо се изправят пред подобен тип проблеми и начинът, по който те реагират в този момент, е повече от решаващ.

Пратки, които се изгубват, повредени стоки…, това са само част от рисковете да ръководиш свой онлайн бизнес. Бъдете гъвкави и предвидливи в такива моменти, така най-лесно ще избегнете разочарованието у своите клиенти.

3. Рискът да останете измамен

Често по-малките бизнеси имат нагласата, че са имунизирани срещу измами и че те се случват само на големите бизнеси. Дали обаче е така? Често измамниците всъщност предпочитат по-малките компании, смятайки, че ще се поддадат по-лесно и защото не е толкова сложно да бъдат измамени. Така те се превръщат в лесни мишени. Имайте това предвид, когато обслужвате по-големи поръчки!

4. Бъдете кратки и ясни

Неписано правило при онлайн търговията е, че когато давате описание на продуктите си в сайта, то трябва да е кратко и ясно.

Много от потребителите хвърлят бърз поглед на артикулите и просто продължават нататък. Не пропускайте шанса си да останете незабелязани или неразбрани. Все пак не винаги имаме втори шанс за първо впечатление, нали?

5. Възможностите пред вас са безкрайни

Едно от нещата, които трябва да запомним, когато правим интернет бизнес е, че възможностите пред нас са безкрайни и няма да се изчерпят. Интернет търговията е страхотна индустрия, разкриваща тепърва своя потенциал, така че възползвайте се!

[sws_yellow_box box_size=“620″] Все още единствената родна платформа, която предлага комплексно решение за създаване на онлайн магазин с пет клика на мишката, версия за мобилни телефони и Facebook магазин e GombaShop. Освен това платформата е ново решение за онлайн търговия от вида SAAS, тоест не е необходимо да закупувате софтуерни лицензии или да правите голяма предварителна инвестиция за изграждането на своя онлайн магазин, напротив – плащате на месечен абонаментен принцип, без да рискувате нищо. Нещо повече, GombaShop предлага 14-дневен безплатен тест период.[/sws_yellow_box]

The following two tabs change content below.

GombaShop

Онлайн магазини от ново поколение at GombaShop™
С GombaShop™ създаването на онлайн магазин отнема само няколко минути, а поддръжката и управлението са лесни и не изискват никакви специални програмни или технически умения. Цените започват от 29лв на месец.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php