Саад Чиима, Kaymu.bg: „Населението в България е малобройно, но интернет пенетрацията е висока“

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
on_my_way_wallpaper_fa2bb
Facebook ограничава промоционалните постове, ето алтернативи
24.11.2014
10259710_10202768709130081_9126244409392567627_n
Какво купуват предприемачите в България, за да започнат собствен бизнес?
04.12.2014

Саад Чиима, Kaymu.bg: „Населението в България е малобройно, но интернет пенетрацията е висока“

IMG_3809

Преди няколко дни германската компания Rocket Internet AG, които в началото на годината влязоха с онлайн платформата за поръчка на храна – Foodpanda, представиха новия си проект – Kaymu – платформа за онлайн търговия, близка до концепцията на eBay.

kaymu

„Благодарение на фантастичния успех на Kaymu в Азия и Африка, ние сме горди да представим тази платформа на европейския пазар. Kaymu доказа, че е незаменим инструмент за свързване на търговци и купувачи навсякъде по света. Всеки търговец може да създаде онлайн магазин, а всеки купувач да избере най-добри цени в една сигурна среда за пазаруване“ това каза Саад Чиима, изпълнителен директор на Kaymu Европа.

Паралелно с България Kaymu стартира и в още четири европейски държави – Беларус, Хърватска, Словакия и Словения.

По време на официалния брифинг по повод стартирането на платформата се срещнахме с г-н Саад Чиима, който се съгласи да отговори ексклузивно за читателите на Newtrend | Media на няколко въпроса. Попитахме го „защо България?“ Защо един играч, който успешно оперира в Азия и Африка, избира да разшири своя бизнес в Източна Европа и на традиционно „пренебрегвани“ пазари като Латвия, Узбекистан и Грузия, дори Албания, където Kaymu ще бъде също достъпна в близките няколко седмици. Ето какво сподели той.

IMG_3809

„Азия и Африка са огромни пазари, но интернет пенетрацията е много по-ниска, което създава затруднения при развитието на онлайн бизнес.

Макар пазарът в България да е по-малък, голяма част от потребителите ползват активно интернет, а скоростта на връзката е една от най-добрите в света. Това резултира в очакванията на потребителите – българите изискват хубав дизайн и лесна навигация на уеб сайтовете, те настояват за широк диапазон от възможности за управление на съдържанието.

Ако трябва да сравним пазарите и потребителите в Азия и Африка и тук, в Европа, то първите имат потребността да бъдат обучени, да се възпита потребността им от продукта, докато тук фокусът пада върху неговите качества.“

Научихме още, че Kaymu е лидер в нишата си при над 70% от пазарите, където оперира, а стартът е бил даден в Пакистан и Алжир, най-вече заради обема на пазара – малко над 200 млн. души.

Сред основните характеристики, които екипът на Kaymu взема при навлизането си на нови пазари са интернет пенетрацията – покупвателната способност на населението и разбира се неговия обем и вярват, че в България имат потенциал да се превърнат в най-големия електронен магазин в страната.

Споделят, че харесват „подценяваните пазари“, защото те предлагат изключителен потенциал – традиционно големите играчи ги пренебрегват, докато потребителите жадуват да им бъдат предложени услуги и продукти, считани за нормални в пазари като САЩ и Западна Европа.

Kaymu се самооопределят като „One stop shop“, взаимствали модела на Amazon и eBay, те имат желанието да си сътрудничат и с малките, и с големите търговци, както и с физически лица и артисти. Градят общност, предлагат високо качество на обслужване и бърза доставка. Фокусирани са изцяло върху локалния пазар.

Не считат, че OLX.bg са им конкуренция заради „липсата на потребителско преживяване в сайта и трудната му навигация“, както споделя Саад Чиима, а с другия голям играч в нишата –  eMAG вярва, че могат да си сътрудничат.

„Моделът на Kaymu не е иновативен, всеки има желание да пазарува онлайн, но в множество държави липсва услуга, която да предлага всичко на едно място, място, в което можеш и да пазаруваш, и да продаваш. Вярваме, че Kaymu е най-доброто решение и повтаряме в България вече доказано работещ модел – онлайн платформа за търговия, едновременно към търговци и потребители.”

„Ние предоставяме на стартърпите, които искат да станат е-търговци – готова платформа, реклами в социалните мрежи, инструменти за анализ на продажбите“, допълни още Чиима.

Kaymu.bg започва работа с 250 търговци и 15 хил. продукта, които могат да се купят онлайн. Заплащането е при доставка.

The following two tabs change content below.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php