Расте интересът към безконтактни и мобилни плащания

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
device_laptop_mini_start_cortana
Microsoft пускат Windows 10 на 29 юли
18.06.2015
jambu uber
Какво е бъдещето на Uber?
19.06.2015

Расте интересът към безконтактни и мобилни плащания

Artur_Turemka-MasterIndex_Bulgaria_2015

92% от картодържателите в България биха искали да плащат безконтактно, показва проучването на MasterCard MasterIndex България 2015, проведено сред активни картодържатели в страната. 66% от картодържателите твърдят, че биха извършвали мобилни плащания, ако имат възможност за това.

Artur_Turemka-MasterIndex_Bulgaria_2015

„Проучването MasterIndex България 2015 разкрива много интересни данни, свързани с употребата на разплащателни карти, както и нагласите на картодържателите към тях. То показва, че нараства търсенето на иновативни решения за плащане на българския пазар. През годините картодържателите повишиха очакванията си относно удобството, сигурността и контрола.“,

каза Артур Туремка, Генерален мениджър на MasterCard за региона на Балканите.

Българските картодържатели оценяват предимствата на безконтактните плащания

Най-голямото предимство на безконтактните плащания е бързината, смятат мнозинството от потребителите (93%). Други предимства са лесната употреба (49%) и сигурният достъп (19%). Картодържателите изразяват желание да плащат безконтактно в супермаркетите. За 45% от тях тези места са главен приоритет, следвани от бензиностанциите (11%) и градския транспорт (10,6%).

Според проучването, мобилните плащания са най-подходящи за плащане на комунални услуги. Сред тях, от най-голямо значение (45%), както и най-често споменавано (52%), е плащането на сметки, следвано от покупките на хранителни стоки (19%).

Онлайн плащанията в България напредват наистина бързо

82% от запитаните участници твърдят, че плащат и пазаруват онлайн. Това е значително повече в сравнение с 2014г. – 57%, и с 2013г. – 37%.

Картодържателите в България извършват онлайн плащания сравнително често, като 50% от тях пазаруват онлайн поне веднъж месечно. По-голямата част от картодържателите в България (57%) смятат, че онлайн плащанията са сигурни в сравнение с 32% миналата година.

MasterIndex 2015 показва, че хората използват карти повече в случаите, когато пазаруват онлайн и плащат по-малко в брой при доставката. 68% от картодържателите използват дебитни карти при онлайн пазаруване в сравнение с 42% за 2014г.

Плащането с карта в чужбина е сигурно

Доверието на българските картодържатели в сигурността на картовите разплащания в чужбина е наистина впечатляващо. Близо 76% от запитаните смятат, че е сигурно да плащаш с карта в чужбина, което е с 14% повече в сравнение с миналата година. Картите също така се смятат за голямо удобство и са предпочитан метод на плащане при резервиране на транспорт и настаняване в чужбина. 52,5% използват картите си и други методи за плащане при запазване на места за полети и настаняване. 45,6% заявяват, че извършват тези плащания в брой.

Сред тези, които твърдят, че плащат с карти и с други средства при уреждане на пътуванията, процентът на мъжете картодържатели е по-висок (57% от мъжете в сравнение с 48% от жените.

Около 51% от запитаните пътуват в чужбина поне веднъж годишно. Това е доста голямо увеличение в сравнение с 2014г., когато това са заявили само 30%.

Българските картодържатели желаят да използват картите си във всички държавни и общински институции при плащане на данъци и такси

Държавните и общински институции се смятат за местата без осигурен ПОС терминал, в които най-голям брой от запитаните (29%) биха искали да използват карти, следвани от куриерски услуги в момента на доставка (24%) и местните хранителни магазини (21%).

„Въпреки че градският транспорт и такситата не фигурират сред най-често посочваните отговори, може да се каже, че кампаниите, които дават възможност за картови и безконтактни разплащания в тези транспортни средства, се приемат много добре от българите.“

Когато става въпрос за разплащателни навици, дебитните и кредитните карти се използват най-вече за покупки на хранителни стоки и онлайн пазаруване. Купуването на храна е най-често срещаният отговор, посочван от притежателите на дебитни карти (49,9%), следван от онлайн пазаруването (39%). Кредитните карти са най-използваният метод за плащане при онлайн пазаруването (46%), а след това идват разходите за храна (41%).

За суми, по-големи от 25 лв., картодържателите са по-склонни да плащат с карти (60% през 2015г. в сравнение с 43,8% през 2014г.), отколкото в брой (39%, в сравнение с 49,8% през 2014г.).

The following two tabs change content below.

Венцислава Николова

Главен редактор на Newtrend Media и Основател на JUMP Project at JUMP Project
Венцислава Николова е основател на JUMP Project. Занимава се със социално предприемачество, организиране на културни мероприятия, активен доброволец в различни неправителствени организации, а по професия е специалист по човешки ресурси. Обича да работи с и за хората и вярва в теорията на "libre knowledge"- знанието трябва да е безплатно и споделено.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php