Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
20141204_141630
Предприемаческата екосистема в България
10.12.2014
whatsapp-logos-780x605
WhatsApp за десктоп?
15.12.2014

4 признака на успешния стартъп

business-meeting-rawpixel-shutterstock-e1417662800170-780x525

Зад всеки успех стои работещ екип. Свидетели сме как предприемачеството „ражда“ нови екипи всеки ден. Предприемачът Х има прекрасна идея в главата си и решава да я реализира. В този момент осъзнава, че не може да го направи сам. Нужен му е екип, който сформира за определено време. Има ли гаранция обаче, че този екип ще бъде успешен? Как да разберем, че един екип има потенциал като екип, за да гарантираме успех на нашия стартъп?

business-meeting-rawpixel-shutterstock-e1417662800170-780x525

Оказва се, че е напълно възможно да разберем само от една среща. Според VentureBeat е достатъчно да наблюдаваме за следните 4 признака:

  1. Създателят на идеята иска да бъде богат или да бъде прав? – наблюдавайте как т.нар. CEO на стратъпа води екипните срещи и как протичат дискусиите. Чува се само неговото мнение или и мненията от екипа? По друг начин казано на какво ниво са упоритостта и инатът на шефа. Да бъде отворен към дискусии, идеи и решения от страна на екипа и по този начин той демонстрира сила. Не всички CEO, обаче, виждат нещата по такъв начин. Чували са, че Стив Джобс е бил инатлив, следователно и те трябва да бъдат. Да, но те не са Стив Джобс, нали?
  2. Кой взима стратегическите продуктови решения? – Стратегическите решения трябва да се взимат от хората, най-близки до основателя на идеята. В противен случай имаме проблем. Защо? Защото стратегическите решения се взимат на база погледа над голямата картина. Защото един служител от най-ниско ниво в голяма компания, не може да взима решения за намаляване на персонала, нали? При стартъп-ите е повече от важно стратегическите решения да се взимат от основателя на идеята и най-близките до него. Те са наясно с идеята и знаят в каква посока искат да се движат.
  3. Каква е динамиката на екипните дискусии? – Има ли дискусии изобщо или се водят монолози по време на екипните срещи? Във всяка дискусия е неизбежно да не се появят и спорове, затова наблюдавайте как се държат членовете на екипа по време на тези спорове. Дали стигат с общи усилия до решение, дали едни и същи хора всеки път премълчават или правят компромиси.
  4. Уважение към лидера? – Кой е крайноотговорен при взимането на решения? Логично е CEO-то да има финалната дума и ако това не е така, вероятно нещо в този екип не е както трябва да бъде. Визията на стартъп-а произтича от него, така че той трябва да поеме отговорността за всяко финално решение.

Тези четири точки са достатъчни, за да разберете ще бъде ли успешен екипа, съответно стартъп. Ако пък искате да реализирате собствен стартъп, имайте предвид казаното по-горе с цел да ръководите успешен екип. Сега разбирате защо работа в екип е задължително изискване в повечето обяви за работа.

The following two tabs change content below.
Моника Георгиева учи Маркетинг в Икономически университет, Варна. Член е на международната студентска организация AIESEC. Интересува се от дигитален маркетинг, IT и реклама.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php