Новите трендове в имената на стартъпите

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
childhood_dreams_-wallpaper-1680x1050
7 важни правила при стартирането на стартъп
17.08.2015
lyubomir_yanchev
19-годишен българин получи 1 млн. инвестиция за разширяване на бизнеса
14.09.2015

Новите трендове в имената на стартъпите

Domain-Name-Suggestion-Tools

Трендовете в имената и домейните на стартъпите могат много лесно да бъдат проследени, ако разгледате няколко списъка с имена от последните няколко години. Там ще видите, че последния тренд беше имената на компаниите да завършват на -ify- Spotify, Healthify, Topify и други. Преди тях модерни бяха -sy- Artsy, Etsy, Contently, а още по- назад модерно беше да се изпускат гласни- Flickr, Tumblr, Twttr (оригиналното име на Twitter). Домейните бяха стандартните .com, .net, .org и .(local).

Domain-Name-Suggestion-Tools

Тази година обаче се забелязва едно ново начало в кръщаването на компании- налагащия се в момента тренд е компаниите да носят … човешки имена- Clara, Alfred, Oscar, Benny, Lulu. И тъй като това са често срещани имена и в повечето случай име.com домейнът е зает. Това обаче не спира създателите на компаниите с човешки имена- те просто добавят релевантна дума до името и домейнът бързо се оказва свободен- Claralabs.com, HiOscar.com, helloAlfred.com, UseBenny.com, OnLulu.com са само част от примерите.

Друг тренд, който се забелязва напоследък е и раздвижването на самите домейни. Много компании се отказват от традиционното .com и залагат на по- интресни и запомнящи се разширения, като понякога те дори са свързани с името на компанията- пример е българският стартъп traincamp.me или американския whisper.sh. Google също заложиха на новия модерен домейн .xyz, а много компании използват .io или .ly.

Но защо човешки имена?

Повечето технологични старъпи с човешки имена ги използват, защото… предлагат услуга, която обикновено се върши от човек. Oscar е компания за здравни застраховки, Alfred е бостънска компания, която е кръстена на помощникът на Брус Уейн и предлага услуги като покупки и химическо чистене срещу месечна такса. Benny е онлайн счетоводител, а Lulu е приложение, което позволява на  момичета да оценяват анонимно качествата на момчета.

Ако планирате да стартирате технологична компания, има няколко неща, които трябва да знаете, като към тях добавете и „избиране на правилното име и домейн“. Проучете новите трендове, проверете дали името и домейнът са готови и действайте смело.

Ps- и моля, внимавайте с подобни имена- itscrap.com, speedofart.com, therapistfinder.com, mp3shits.com и останалите подобни.

 

 

The following two tabs change content below.

Венцислава Николова

Главен редактор на Newtrend Media и Основател на JUMP Project at JUMP Project
Венцислава Николова е основател на JUMP Project. Занимава се със социално предприемачество, организиране на културни мероприятия, активен доброволец в различни неправителствени организации, а по професия е специалист по човешки ресурси. Обича да работи с и за хората и вярва в теорията на "libre knowledge"- знанието трябва да е безплатно и споделено.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php