Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
linkedin4
Класация на LinkedIn определя Google като най-желания работодател
12.10.2012
fb
10 тренда, които могат да „убият“ Facebook
22.10.2012
536274_10151911207270400_61057853_n

Ако трябва да обобщя Webit  Congress 2012 в една дума, то тя би била “впечатляващи” – бюджети, от които да ти се завие свят, инвеститори, лектори, медии и прогнози. Ако ме попитате за втора, тя би била – изключителен!

Традиционно след речта по откриването на конференцията, думата беше взета от Алън Юро, президент на IAB Европа, който разкри че според данните от Mediascope – последното изследване , което асоциацията публикува в началото на лятото дигиталният маркетинг е единственият сектор в областта на рекламата, който продължава да е с ръст, а дяловете на достигнатите аудитории все повече започват да се доближават тези на телевизионната реклама – времето прекарано в интернет също. Средно 5 часа седмично е времето на потребителите прекарано в интернет – 426,9 млн. европейци или 65% от населението на континента.

По прогнозни данни пазарният дял на бюджетите за дигитален маркетинг ще достигнат до 30% от общите бюджети за реклама, а търсачките ще продължават да са най-бързо развиващия се сектор в бранша, вероятно защото “вече бизнесът не е това, което беше, днес бизнесът е „защитава“ интересите на хората”.

Това беше и тезата на Диего Олива, регионалният директор на Facebook за EMEA.  Освен него в рамките на презентациите и лекциите на “водещите” лектори тезата, че Facebook се е превърнал в инструмент, който свързва човешките съдби защити и Хенри Моисинк – мениджър Facebook mobile за ЕМЕА. Ако ви интересуват плановете на социалната мрежа? Facebook ще продължава да работи за подобряване преживяването на своите потребители и да развива бизнеса си в посока мобилни технологии. За тях иновациите са бъдещата линия, която биха желали да следват, а Instagram е поредното предизвикателство.

След покупката на Instagram всички бяхме убeдени, че Facebook ще използва социалната мрежа, за да я интегрира в настоящия лидер – да, ама не.

 „Instagram е отделен продукт, с отделна аудитория, по свята същност двете социални мрежи носят еднакъв “ген”, но преживяването, което предлагат на потребителите си е коренно различно. Ето защо искаме да разширим и да разрастнем Instagram и да го превърнем в поне толкова популярна социална мрежа, колкото е и  Facebook,” беше тезата, която  Хенри Моисинк сподели.

Стартъпите също не бяха пренебрегнати. Разбира се, кой ли би пропуснал възможността да разкаже повече за бизнес възможностите на пазари, на които тепърва им предствои да се развиват и налагат като играчи на световната сцена.

Панелите в секцията: Лидерство и предприемачество бяха водени от двете най-авторитетни медии в сектора – Techcrunch и The Next Web и колкото и да ми беше тежко да го чуя, предприемачеството в Америка и региона трудно биха могли да се съпоставят.

“Ако сте собственик на стартъп проект в САЩ с инвестиция под 50 млн. Биха ви счели за загубеняк,” беше тезата, с която сподели Майк Бучер, редактор на Techcrunch Европа.

Малко по-късно Бернхард Нийснер, изпълнителен директор и съ-основател на социалната мрежа за учене на чужди езици busuu.com сподели своя опит за това как са я създали и разрастнали до 20 млн. души за по-малко от 4 години с инвестиция от под 1 млн. долара. Според него готовността “да работи здраво” и упоритостта са нещата, които всеки предприемач трябва да бъде готов да понесе, ако е решил да се занимава със собствен бизнес и предприемачество.

Съветът на Бернхард Нийснер –  бъдете нестандартни и незабравими и изградете лесно разпознаваем бранд. За името на своята социална мрежа те са избрали език, който се говори от едва 8 души в света и не само това – открили са ги и са заснели рекламен видео клип с тях.

Стандартно – отказът някой да повярва в идеята ти и да инвестира в началото е болезнено, което не означава, че тя не е добра.  Ключов елемент е екипът, изграден от най-добрите специалисти в областта и оптимизацията на разходите по отношение цена за привличане на потенциален потребител и спечелена сума от потребител.

Най-добрият съвет, който чух в рамките на първия ден на Webit Congress 2012 беше даден от Хари Копонен, изпълнителен директор на Rovio – очаквайте еклузивно интервю с него.

Не работете с клиенти, работете с феновете на марката си.“

Най-добрата леция запървия ден – Теория на решенията за стартъпи” от Йохен Вегнер, предприемач, консултант и журналист, който в рамките на по-малко от час разкри теорията за “Черния лебед” на Талеб и даде своите “14 урока за предприемачи” за начина, по който трябва да бъде започнат, планиран и представен на пазара един стартъп.

Вторият ден на Webit снимахме основно видеа – очаквайте част от лекциите на:

  • Марвин Лиао, бившият директор развитие на международните продажби в Yahoo!;
  • Рина Онур и нейната изключителна лекция на тема „геймификацията в бизнеса“;
  • Бостънска консултантска група и
  • интервю с Крисчън Мар Хауксон за оптимизация на мултиезични онлайн магазини.

Webit Congress 2012 обобщен в едно изречение – полезен, интересен и както казах в началото “впечатляващ”.

 

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php