Акцентите от семинара „Интернет маркетинг с нулев бюджет“

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
e-trade
Онлайн търговията набира скорост
април 8, 2011
linkedin
LinkedIn с нови социални плъгини за достъп до сайта си
април 11, 2011
209925_140295092705983_126807477388078_215288_4864807_o

NewTrend.bg, 08.04.2011 г. – На 6-ти и 7-ми април в Интер Експо Център, София, някои от най-добрите български специалисти по дигитален маркетинг споделиха своя опит за ефективно присъствие на бизнеса в интернет.

Лекциите от семинара „Интернет маркетинг с нулев бюджет„, организиран от Web and Events Ltd, бяха разпределени в два поредни дни, в рамките на които над 300 посетители успяха да почерпят от опита и знанията на най-добрите специалисти в бранша.

Семинарът беше открит с лекцията на доц. д-р Десислава Бошнакова, зам. ректор на Нов Български университет и управител на PR агенция ROI Communication „Онлайн репутацията – с вас или без вас“. Според доц. Бошнакова фирмите трябва да посрещат критиката за своя бранд в интернет с положителни чувства и да не забравят, че Google не забравя нищо, което е било отразено в онлайн пространството, защото „архивите са живи“.

Втората лекция беше на генералният спонсор на събитието – Superhosting.bg. Основателят на хостинг компанията – Методи Дреновски, акцентира върху платените SSL протоколи, които повишават сигурността на потребителите в онлайн магазините и стимулират покупките.

Маркетинговият мениджър на единствения до момента български моден шопинг клуб FashionDays.bg и екс-бранд мениджър на abv.bg – Ева Вучева, разказа за „тайните“ на успешния директен имейл маркетинг и колко важен е добре списаният текст на писмата, който да умее да продава. Според нея фирмите трябва да се научат да пишат своите текстове и да ги четат като крайни потребители, които се интересуват от продуктите и промоциите, а не от историята на фирмата и нейните успехи.

„Бъдете кратки, точни и ясни и изберете един фокус на своята кампания. Ако искате да кажете много неща на своите потребители, направете няколко различни кампании, но поставяйте само по „един плод“ в своята кошница,“ беше съветът, който тя даде на аудиторията.

Темата за имейл маркетинга бе продължена от Иво Николов, Marketing & Operations Manager  на Интер Контакт България, който говореше за най-добрите имейл маркетингови системи, които познава. Част от тях са MailChimp, FlowTown, Constant Contact, Exact Target, Responsys и др. Една от препоръките му е събирането на собствена база данни чрез регистрации за сваляне на интересни доклади, новини или чрез организирането на различни конкурси и томболи.

Последната лекция от първия ден на семинара беше на Мартин Линков. Регионалният мениджър наFavit.com за България  поднесе информацията за предимства на социалните мрежи и какво се намира „отвъд Facebook“ с много хумор и настроение и успя да спечели сърцата и симпатията на присъстващите, въпреки умората в края на деня.

Вторият ден беше открит от Жюстин Томс, управител на ABC Design & Communication, която говори за корпоративните блогове. Търсачките индексират изключително добре блоговите платформи и нейната препоръка за компаниите, които стартират тепърва своя корпоративен блог беше в полза на WordPress.

„В блоговете трябва да пишат хора с вдъхновение, блоговете не бива да се списват насила и от неквалифицирани хора,“ беше нейния съвет.

Специалистът по маркетинг в социалните мрежи –  Ален Попович, маркетинг мениджър на  Social Me, направи фурор с лекцията си за Facebook тактиките и преимуществата на фен страниците за бизнеса. Сред статистиките, които той сподели бяха, че 88% от феновете на Facebook страниците никога не ги посещават отново, а това прави изключително задължително компаниите да насочат своите усилия към двустранна комуникация със своите потребители – 80% говорене с потребителите и техните интереси и едва 20% говорене за продуктите и услугите на компанията, беше неговия съветът.

„Създайте култ към вашия бранд! Хората купуват емоционално!“

Всички съвети, които Ален Попович даде бяха съвсем безкрайно объркващи за всички присъстващи,  коментира един от най-известните ни SEO специалисти –  Огнян Младенов, основател на агенция SEOM.

„Ако Facebook имаше търсачка, нямаше да излизам от там. Хората купуват от Google, не от социалните мрежи“, беше коментарът, с който той започна своята лекция за локалната оптимизация.

Сред най-добрите съвети, които той даде бяха, че за доброто позициониране на корпоративните уеб сайтове в Google Places са изключително важни цитатите от авторитетни сайтове и идентичността в изписването на адреса на компанията на всички места в мрежата.

„За добро локално позициониране, линковете и цитатите с името на фирмата трябва да са идентични с това в Google Local Business.“

Иво Николов се присъедини и втория ден, за да говори за „ключовите тактики за увеличаване на приходите“ от потребителското онлайн поведение. Най-интересният инструмент, който той показа за отчитане интереса на потребителите и релевантността на всеки от параграфите в даден сайт бе ClickTale. Чрез него фирмите могат да видят в различни цветове къде се намира най-важния текст, както и къде най-много се насочва вниманието на потребителите.

Семинарът бе закрит от Андрей Хадживасилев, главен режисьор и изпълнителен продуцент на филмово студио REVIVE VISION. Той говори за предимствата на вирусните реклами в интернет и „домино ефекта“, който фирмите могат да постигнат с този тип реклама.

Снимки, допълнителна информация и презентациите на лекторите от семинара „Интернет маркетинг с нулев бюджет“ могат да бъдат открити на официалния уеб сайт на събитието: http://zero-marketing.com/

The following two tabs change content below.

Мартин Иванов

Мартин Иванов е студент в Икономически университет - Варна, специалност - Международни икономически отношения, с интереси в сферата на маркетинга, финансите, политиката и дипломацията.

Коментари

коментара

4 Comments

  1. Цветелина казва:

    Благодаря за интересната статия!

  2. […] Както и Жюстин Томс посъветва посетителите на „Маркетинг семинар с нулев бюджет”, чиито медиа партньор беше и MarkBit.net, „Блогът се пише […]

  3. Мартин казва:

    Хубава статия, само едно уточнение – не съм съ или основател на favit, а един от първите employees 🙂

  4. Ивелина Атанасова казва:

    Извинявай, Марти, забележката е отразена. Обаче, виж как високата лоялност към компанията остава впечатление като да е твоя у хората, все по-рядко се среща подобно отношение към работодателите. Трябва да те разпитам аз някой ден каква е тайната. 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php