Ангажираност в работата: Огромната възможност пред компаниите

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
smiley-stress-ball-23647-hd-wallpapers
Бърнаут синдрома- какво представлява и как да го избегнете?
13.08.2015
summer02
На почивка като на почивка. На каква цена? И какво след това?
25.08.2015

Ангажираност в работата: Огромната възможност пред компаниите

Happy-at-Work

За поредна година Gallup изнасят потресаващата статистика, че 87% от хората по света НЕ са ангажирани в работата си. Около 20% са активно неангажирани. Данните показват подобна тенденция през последните 10на години. Това има изключително висока цена за световната икономика. Само за Германия, където Gallup изследват ангажираността на работещите от 2001 г насам, са установили, че ангажирани са едва 15% от работещите, а други 15% са активно неангажирани. Това струва на Германия около 275 милиарда годишно.

Happy-at-Work

Неангажираните, незаинтересовани хора не са просто нещастни в работата си. Те подриват постиженията на ангажираните си колеги. Всеки един ден. Аз имах подобен случай в работата. Имах колега, която не беше ангажирана, сравняваше се колко повече работи, правеше уговорки как би могла да работи по-малко, защото не и е интересно, оплакваше се, че няма мотивация или че работат а и е прекалено стресираща, или че работата не и е предизвикателна, или че не знае какво иска да прави след 1-2 години.

Проявленията на неангажираност са разнообразни и специфични за всеки човек и всяка организация. От закъснения за работа, през оплаквания, че има прекалено много работа и саботиране на проекти до вземане на изключително много болнични дни и до допресивни състояния.

Според проучвания на Gallup, тази огромна група незаинтересовани хора струва на Германия между 73 и 95 милиарда евро годишно в намалена продуктивност.  Цената на този феномен нараства до внушителните около 250 милиарда евро на година като се дабавят и щетите, нанесени от тези неангажирани хора, които изразходват време работейки, но не включват енергия и ентусиазъм в работата, която вършат.

Подобни са и цифрите у нас – над 80% от работещите не са ангажирани в работата си.

Добрата новина е, че има огромно поле за промяна и за растеж и печалба. Още през 90-те на миналия век се анализират проучвания и се установява, че повишаване на ангажираността води до огромни ползи:

  • Компании, които имат високо ангажирани хора имат 147% по-висока печалба;
  • Реализират 41% по-малко брак в продукцията;
  • 48% по-малко инциденти на работното място;
  • 28% по-малко свиване;
  • 37% отсъствия от работа без уважителни причини.

Нивото на ангажираност на служителите прави разликата между успяващите и губещите компании. Когато хората са ангажирани, те са активни, креативни, работят с ентусиазъм и енергия и това генерира все повече и по-добри резултати.

Интересна информация, нали?

Това е просто информация. Нещата стоят по този начин в момента. От управляващите и ръководещите компании и организации зависи с каква цел биха могли да използват информацията. Ако решат да я използват.

Дали ще решат да използват нови методи (вкл. коучинг – най-резултатния, според проучване на ПрайсУотърхаус Купърс) да развиват хората си и по този начин им покажат нов смисъл, да създават нови умения, да осъзнават и признават различни таланти у мениджърите си, от които компаниите им имат нужда.

Или ще продължават да се мъчат по старите начини да искат да постигнат различни резултати. Което Айнщайн отдавна е определил като глупост.

За повече полезност на рубриката, моля ви, споделете:

  1. Как във вашата компания се променя ангажираността на хората ви? Тук говорим и за двете посоки – повече ангажирани хора и по-малко ангажирани.
  2. Какво влияние има това върху хората, екипите и работата?

Нека заедно да превърнем това пространство в място за споделяне на опитност, дискутиране и развитие. Личностно и професионално. Ако статията ви е харесала и/или ви се струва полезна, моля споделете я.

The following two tabs change content below.

Зорница Стефанова. Зори.

Собственик и управител at Compass
Сериен предприемач. Професионален старши коуч и Майстор ментор, акредитирана от Европейската акредитираща организация Международен институт по коучинг и менторство. Ментор към Фонд за рисков капитал Илевън, Стопански факултет на СУ Св. Кирил Охридски, Факултет по политология на Централно европейски университет, фирми. Магистър по Икономика, магистър по Политология. Това, което прави с ентусиазъм и успешно е да помага на успели хора, висши ръководители и собственици на бизнеси да бъдат още по-смели и да реализират себе си.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php