Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
770x436_eng_stat
Blockchain Technology в Европа: Теория и практика
22.04.2016
shutterstock_187967735_0
Силата на съхранение в човешкото ДНК
30.05.2016

Манията на опростеното общуване

emoji-love

Някак си естествено и съвсем неусетно, използването на емотикони в ежедневието ни се превърна в нормална част от начина, по който общуваме.

Няма ден, в който повечето от нас да не се възползват поне по един път от усмихнато човече, а да не говорим за възможностите, които го следват – смеещо се, възмутено, ядосано, плачещо, изплашено, изморено и какво ли още не, включващи дори животни, растения, природни явления и много други. Живеем във време, в което съвсем лесно можем да се разберем по невербален начин с близките си само и единствено, използвайки малки изображения, представящи емоциите ни.

emoji-love

Какво всъщност представляват емотиконите и как се появиха в живота ни?           

Първата документирана употреба на усмихнато човече се случва в далечната 1982г., когато  компютърният специалист Скот Фалман предлага на колегите си от университета Карнеги Мелън  да използват компютърни знаци, наподобяващи усмивка, в комуникацията по между си, при проблеми в предаване на съобщенията. От тогава нататък емотиконите започват бавно да се развиват, стигайки до късните 90-те, когато японски производители на мобилни телефони осиновяват израза и идеята на “emoticon”, създават неговия наследник „emoji”, като го оцветяват и разнообразяват, и слагат началото на бъдещата културна революция в масовата комуникация.

До днес когато всяко мобилно устройство притежава вградени емотикони в софтуера си; известни личности използват малките анимации, за да рекламират себе си; щандове с всякакви сувенири под формата на емотикони, приканват туристи в почти всеки по-голям град; а от съвсем скоро платформата, която предоставят мобилните анимации, се използва за обучение и разчупване на стереотипи в междуполовите взаимоотношения и професионалната ориентация при мъжете и жените.

Освен многото си почитатели , емотиконите имат и толкова повече недоброжелатели, които почти ежедневно спорят за негативното им влияние върху начина, по който общуваме. За момента едиствената промяна, която може да се наблюдава в речта ни, е в невербалната комуникация – смс-и, чат съобщения и имейли. В такъв вид общуване, емотиконите по-скоро обогатяват и правилно изразяват начина по-който се чувстваме, изпращайки или получавайки поредното кратко съобщение. Разбира се, на всички ни е ясно, че дори и онлайн не можем да си позволим да общуваме само и единствено чрез емотикони, защото така в един момент има вероятност да опростим красотата на изказа, която е важна част от емоционалното ни състояние.

Както при всичко останало и в използването на емотикони трябва да сме внимателни и умерени, за да можем да контролираме достатъчно добре дигиталната тенденция, която те създадоха в живота ни. Колкото красиви и разнообразни да са малките картинки, те не са способни да изместят тонове литературни материали, сътворени през вековете и развили умението ни да се изказваме на по-високо ниво, а не просто да употребяваме дума, отговаряща на емоцията, която изпитваме докато я пишем.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php