Как да пишем СУПЕР ефективни заглавия?

Знаете ли кое е най-известното и печелившо заглавие в историята на маркетинга/копирайтинга? Ето го.

„В този нов Ролс-Ройс най-силният шум при 60 мили в час идва от електрическия му часовник.“

Това е заглавие на реклама, пусната във вестник през 1958г. Нейн създател е Дейвид Огилви. За онова време това нетрадиционно заглавие за реклама помита цялата конкуренция на Ролс-Ройс.

rolls-royce-phantom

Какво смятате за заглавията, които поставяте на своите реклами, банери, сайтове, статии и блог постове? Имат ли някакво значение за успеха ви или просто са напълно ненужни?

Ще отговоря вместо вас.

 “Целият ви успех зависи от силата на вашето заглавие“ – Джон Кейпълс

Представям ви А.П.Л.С. – Методът, който ще ви направи успешни копирайтъри!

Автоматизация (А.)

Когато се опитвате да създадете заглавие, което да привлече вниманието на аудиторията, вие трябва да сте наясно, че всеки един човек има вродената в себе си черта – „Мързел“.

За да успее вашето заглавие, вие трябва да използвате тази негативна черта на човека във ваша полза. Помислете за заглавие, което обещава на потребителите, че те няма да вършат нищо, което изисква някакво усилие от тяхна страна. Много вероятно е да спечелите тяхното внимание, ако продукта, който продавате, им обещава, че ще извърши работата вместо тях.

Пример за софтуерен продукт:

„Използвайте този софтуер и улеснете своето планиране на деня.“

Срещу

„Софтуер, който улеснява планирането на вашия ден.“

Според вас кое от двете заглавия е по-успешно?

Второто, тъй като в него се загатва, че потребителят не трябва да прави нищо.

Ползата (П.)

Когато продавате продукт, вие знаете, че трябва да представите по интересен начин неговите особености. Вместо да се опитвате по всякакъв начин да направите своите заглавия интересни, то просто кажете на потребителите ползата им от продукта. Това трябва да им стане ясно, още докато четат заглавието.

Просто си представете, че се опитвате да продадете продукт на клиент, на който всеки втори въпрос му е „Каква ми е ползата?“

Пример:

Пласебо диета – процес от 3 стъпки за ефективно лечение на тяло и душа.

Примерът си го измислих, нека не ви прави впечатление. Но забележете как в самото заглавие е имплементирана идеята за ползата от продукта. Потребителят ще разбере, че получава диета от 3 стъпки, която ще му помогне да излекува ефективно тялото и своята душа.

Любопотиство (Л.)

Любопитството е слабото място на всеки един потребител. То създава възможност за манипулиране на желанията на потребителя. Все пак, нищо не работи по-добре отколкото една загадка.

Телевизията се възползва от това слабо място на клиента и постоянно продуцира и създава сериали, чиито епизоди винаги завършват с неясен край. Или поне нещо неочаквано за зрителя се случва, което го провокира да гледа следващия епизод.

Добрите копирайтъри използват същия метод. Ето пример:

„ Пет грешки, заради които вашият сайт всеки ден губи пари.“

Опа! Моят сайт губи ли пари? Дали и аз не правя грешки? Я, да взема да погледна какво пише в тук. Бам!

В крайна смета, човек не може да живее с мисълта, че прави нещо по грешния начин.

 Или пък нещо от фитнес индустрията:

Не питайте хората дали искат да отслабнат. Питайте ги : „Наистина ли вашето тяло тайно желае да бъде дебело?“

Ирационален въпрос!

Специфичност (С.)

Замислете се за една ситуация, в която казвате истината за извършено от вас действие, и за друга, в която лъжете. В коя ситуацията ще споделите повече детайли относно действието? Факт е, че специфичността върви ръка за ръка с истината.

А именно, колкото по специфични сте в дадено заглавие, толкова повече потребителите ще са склонни да повярват на това, което казвате.

Добавяйки число, стойност или особеност на продукта във вашето заглавие, то вие сте на път да привлечете възможно най-много клиенти. Повечето информация винаги кара хората да бъдат по-доверчиви – кара ги да не задават повече въпроси.

Често срещани примери:

„15 неща, които трябва да откажете, за да сте щастливи.“

„5 метода, които ще ви направят по-продуктивни.“

В крайна сметка Автоматизирането, Ползата, Любопитството и Специфичността като особености могат да се използват за всякакъв вид заглавия – за e-mail, статии, блог постове, заглавие на youtube видео, реклами и т.н.

Пишете смело, тествайте и вижте кое работи за вас!

The following two tabs change content below.

Стилиян Запорожанов

Стажант at NewTrend.bg
Стилиян Запорожанов е 22-годишен финансист по образование, но авантюрист по душа. Занимава се със спорт от 14 години и интересите му са в областта на психологията, личностното развитие,екстремните спортове и маркетинга.

Реклама

  • Промо код: NEWTREND - 10% отстъпка за всички услуги на SuperHosting.BG - хостинг планове и домейни, нови услуги.

Фейсбуки:

Коментирай

© 2013 Newtrend Media Marketing Events Ltd. | Използването на съдържанието или част от съдържанието на NewTrend, на лого или символи, които се асоциират с марката, без изрично разрешение, подлежи на законови и финансови санкции. Всички права запазени.

css.php