Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Creative-people
Колко струва креативността?
16.06.2015

Силата на числото 3

ideas

 

Някога замисляли ли сте се за силата на числата в нашия живот? Тук ще поговорим за значението на избора. За броя на крайните варианти на продукта или услугата, които предлагаме на своите клиенти. Колко много е достатъчно и как всъщност ограниченият избор предполага успешен резултат и доволен клиент?

ideas

Нека помислим  за числото 3. Колко често то се среща в нашия живот? Като започнем от Светата Троица; трите прасенца; златната рибка и трите желания и тримата мускетари ще стигнем и до „Трите баби“ на Елин Пелин . Винаги три неща обуславят времето – минало, настояще и бъдеще и продуктивността – ниска, средна и висока. Хапваме по три пъти на ден и помним „Добрия, лошия и злия“. Знаем израза Три пъти за щастие. И още много примери се появяват в главата ми.

И тук стигаме до въпросът на деня: Колко много е достатъчно?

Четох някъде, че да показваш пълната гама от творческите си идеи по време на даден проект, е много важно тъй като клиентът има право да се запознае с всички предложения, идващи от наетия от него професионалист. Но тук има и нещо, което може да не се окаже в интерес и на двете страни. В някои случаи да показваш прекалено много може да бъде контра-продуктивно за естествения ход на проекта.

Когато Стийв Джобс възлага на Пол Ранд да изработи логото за неговата компания NeXT, той поискал от него няколко крайни варианта. Тогава Ранд му заявява, че неговата практика не е такава.

Аз ще реша проблема ви и вие ще ми платите, казва той, можете да решите дали да използвате това, което направя, но различни варианти няма да има.

За съжаление този подход много често не е приложим заради възложителите, с които работим и от нас се иска да представим колкото се може повече проектни варианти. Това, което искам да ви препоръчам, е да ограничитв тези варианти до… три. Три е перфектната бройка за това, защото колкото повече избор има един клиент, толкова по-трудно той взима крайно решение.

question-mark-wallpaper

>3

Един от сценариите, на които съм попадала много често е следния – представям всичките си идеи, свързани с възложения ми проект. Те са структурирани, описани и обяснени – всяка една от тях много подробно и детайлно. И тук се случва обикновено това – аз съм удовлетворена от себе си, но не съм дала възможност за конкретен и лесен избор на клиента. Тогава започват да се комбинират идеи от един вариант с визията на друг с представянето на трети. Вариантите са два – или да се получи нещо прекрасно, или да се получи нещо несъвместимо спрямо продукта и услугата, която предлагаме.

Това се случва, когато клиентите се претоварват с идеи и виждания и не успяват да изберат конкретно едното или другото – твърде много посоки и твърде много добри попадения. Точно, когато съм си мислила, че съм обмислила всички възможни варианти и съм предложила всеки един нюанс на уменията си, става ясно, че клиентът, затрупан с идеи и губи представа кое би било най- добро за бизнеса и проекта му. Нещо, което ми се доказа във времето е, че единственото по-лошо нещо от това да нямаш избор, е да имаш голям избор .

<3

Какво всъщност е предимството от това да показвате по-малко идеи за развитието на проекта? От една страна клиентите не биха били претоварени, а пред тях биха стояли само няколко, но много обещаващи идеи. По този начин и вашето  представяне в техните очи се променя – вие се превръщате в човек, който уверено и решително предоставя възможно най-добрите варианти. И втората гледна точка – когато не слагате всички свои карти на масата, вие автоматично елиминирате възможността да покажете още идеи. Какво имам предвид – да кажем, че клиентът не хареса напълно идеите, предоставени досега и му се иска нещо различно. Тогава трябва да имте още какво да покажете и да му дадете още варианти, различни от тези досега, за да бъде той удовлетворен. Ако клиентът не купи нито една концепция от филтрираните до този момент, дори и след като е представена тяхната пригодност, можете съвсем спокойно да кажете

Не се притеснявайте, имам още няколко варианта, които смятам, че ще ви допаднат.

Звучи много по-добре от

Това е всичко, което мога да ви предложа ,

нали?

Едно от най-важните неща, които трябва да запомните- независимо колко варианта ще предложите на своя клиент, винаги трябва да отивате подготвен. Направете проучване – какво иска той, как си го представя, какви трябва да са резултатите и как трябва да изглежда крайният продукт. И колкото по-добре опознаете нуждите и изискванията на отсрещната страна, толкова по- лесно ще успеете да изготвите именно онези три варианта, които ще се харесат и ще бъдат оценени правилно. И още нещо – независимо колко избора предлагате, доставяйте това, което сте обещали.

The following two tabs change content below.
Роси харесва новите социални мрежи и старите приятелства. Иновативните стратегии за маркетинг и отлежалите във времето методи на комуникация. Медиите са не само работа, но и начин на живот за нея – като писането. Опитът в различни области - тв- и видео продукции, реклама и лайфстайл журналистика, й дава широкия диапазон от умения, нужен за продуктивна екипна работа, наситена с динамика и вкус към поднасяне на новините, които ни заобикалят и интересуват.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php