Правилата на бизнеса според X Y и Z поколенията

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
IoT-Graphic
Какво е Интернет на нещата?
18.07.2016
This image provided Wednesday, April 21, 2010 by NASA shows an eruptive prominence blasting away from the sun March 30, 2010 observed by the Solar Dynamics Observatory satellite. NASA on Wednesday unveiled the first images from the new satellite designed to predict disruptive solar storms, and scientists say they're already learning new things.  (AP Photo/NASA)
Какво се крие зад слънчевите бури?
09.08.2016

Правилата на бизнеса според X Y и Z поколенията

20130928_WBD001_0

Правилата на бизнеса се променят толкова бързо, че тенденциите днес са неприложими утре. Всеки знае, че основната движеща сила на един бизнес са хората, а за да бъде той успешен, двигателят му трябва да функционира на ниво.

В дигиталните времена, в които живеем, не управлението на хора внася смут в бизнеса, трудността идва от менажирането на различните видове поколения.

20130928_WBD001_0

Пропуските между поколенията са стари, колкото историята. Независимо от това, компаниите са все по-притеснени, относно три конкретни възрастови групи с изключително различаващи се разбирания за света. Това са именно поколенията X Y и Z.

Представителите на поколението X са родени в периода между 60-те и 80-те години на миналия век и техния мироглед бива оформен от глобални политически събития, настъпили по време на тяхната младост. Събития като Виетнамската война, падането на Берлинската стена,  краят на Студената война, ерата на правителството на Маргарет Тачър и други, които са помогнали за оформяне на културата и възпитанието на младежите. В сравнение с предишните поколения X е по-отворено към разнообразието и се е научило да приема различията в религията, сексуалната ориентация, класата, расовата и етническата принадлежност.

Групата на поколението Y обхваща хората, родени между 1980 и 2000г., и заради настъпването на новия век, понякога се квалифицират като поколението на милениума. Тяхното съзнание е оформено от технологичната революция, която възникна по време на периода на тяхната младост. Те са израснали с технологиите и познанията им са пряко свързани с тях или са силно зависими от тях. Оборудвани с най-новите технологии и джаджи, представителите на това поколение са в мрежата 24/7, 365 дни в годината. Наблюдавайки стресовата работа на родителите си, израснали в друг вид поколение, младежите Y от малки са свикнали да ценят необходимостта от баланс между работата и личния живот.

Децата на гореспоменатите поколения са представителите на третата група, а именно поколението Z. Това са родените след 2000-та година и от тях се очаква да бъдат силно свързани към мрежата, тъй като живеят в настоящата епоха на високите технологии, онлайн комуникацията, и социалните медии. Много от това, което ние мислим, че знаем за тяхното поколение тепърва предстои да бъде потвърдено, защото само времето ще покаже дали предсказанията ни са били верни.

Според различни социологически проучвания в момента представителите на поколение X са най-сигурни за работа и правене на бизнес. Те не се притесняват от много работа, генерират повече приходи, отборни играчи са и имат силно изразени морални принципи. Проблемът при тях е, че са прекалено съсредоточени в миналото и с всяка следваща година, остарявайки все по-трудно се включат активно в динамиката на технологичното настояще. От своя страна пък, благодарение на това, че са силно запознати с новите технологии и ежедневно работят с тях, представителите на поколението Y са най-ефективните работници, които една фирма може да наеме. Освен всичко останало,  те са изключително мотивирани да изпъкнат сред групата, което ги прави както добри кадри по отделно, така и лоши отборни играчи.

Изводът от всичко това е, че правилата за правене на бизнес не включват просто размяна на стоки и услуги. В настоящето те са комплексни и многопластови, което ги прави по-трудни за опериране. Хубавото при тях е, че веднъж разбереш и приемеш ли специфичния им алгоритъм на работа, резултатите се отблагодаряват за всички положени усилия.

А какво ли ни очаква когато Z поколението порасне?

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php