Как да избегнем 4-те най-големи грешки на предприемача?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
nus_wide
Приключението на предприемача …
16.07.2013
425003d23d5b78117c817f14f0577432
Как да спрем да отлагаме своя успех
22.07.2013

Как да избегнем 4-те най-големи грешки на предприемача?

ss-young-businessman

Когато човек е млад и амбициозен, той е готов на всичко, за да постигне своите цели. Разбира се, всеки от нас избира по кой път да поеме и как да ги реализира. В предната си статия – Приключението на предприемача, споменах каква е разликата между бизнесмен и предприемач. Нека припомня:

„Действията на бизнесмена винаги са водени от мисълта за пари. Действията на истинския предприемач, обаче са водени от мисълта да тласка човешката раса напред.“

ss-young-businessman

Когато говорим за бизнес, ние сме напълно наясно, че става дума за пари. Кога някой бизнесмен е отишъл на среща и е коментирал световните проблеми, като глада, затлъстяването или глобалното затопляне? Разбира се, винаги има изключения, но те сигурно се броят на пръстите на едната ми ръка. От друга страна, една част от предприемачите се залавят именно с решаването на такива проблеми. Те създават бизнес модели, които са изцяло насочени към добавянето на стойност и положително въздействие върху хората.

Въпреки това, пътят към успеха е доста каменист и процесът за създаването на бизнес е доста по-сложен, отколкото може да си представите. Нито бизнесменът, нито предприемачът са застраховани от грешки и възможността за провал дебне отвсякъде. Много от тях са вкусвали горчивината на неуспеха, но не се предават, защото според тях най-добрият учител е именно провалът.  Доказано е, обаче че този учител взима скъпо за своите уроци.

В следващите редове ще видите 4-те най-големи и чести грешки, които един предприемач си позволява да прави. Тъжен факт е, че много от тях продължават да ги правят. За това, имайте едно на ум.

„Знам какво искат моите клиенти“

Най-фундаменталният въпрос, който младият и амбициозен предприемач трябва да си зададе е от какво имат нужда неговите клиенти, за да може той да им го предостави. Отговорът на този въпрос може да съсипе вашия ентусиазъм още в начална фаза. Много предприемачи не намират правилния отговор и създават продукт или услуга, която въобще не се приема и харесва от пазара. Грешките най-често идват от презумпцията, че „каквото искам аз и те го искат“. Дори да се поставите в „обувките“ на вашия бъдещ клиент, въобще не е гаранция, че ще разберете какво желае той. Наистина, това е правилният начин, но както вече казах – провалът дебне от всякъде. За да може да предотвратите бъдещи грешки, то е препоръчително да валидирате вашата бизнес идея още преди да сте започнали по-сериозна работа по нея. Тествайте пазара и разберете какво искат вашите клиенти. Важно е да запомните  – Продадете им това, което искат. Дайте им това, от което имат нужда! Ако сте истински предприемач, ще разберете какво имам предвид.

Надценяване на опита, подценяване на личността

Както вече споменах, да започнеш бизнес не е лесно начинание. В повечето случаи човек се нуждае от помощ, екип. Много предприемачи споделят, че са направили грешка, когато са избирали хората в своите екипи. Подбирането е било на база технически умения, а не на личностната характеристика на човека. Множество HR специалисти споделят, че биографията на даден човек може да заслепи ответната страна и да се получи „ефекта на огледалото“. Този ефект се изразява в това, че човек моделира по негово подобие перфектния кандидат. Това е чиста бомба със закъснител. Какъв е смисълът да работите с хора, които винаги ще се съгласяват с вашето мнение?

„Никога през живота си не съм научавал нещо от човек, който се е съгласил с мен,“ Дъдли Малоун.

Евтиното струва скъпо

Също една много често правена грешка от предприемачите новобранци е това, че избират да похарчат по-малко пари за услуга, от която им зависи целият бизнес. Да вземем за пример предприемач, който желае да отвори онлайн магазин. Той решава да инвестира по-малко пари в създаването на дизайна на неговия виртуален магазин/сайт, за сметка на продуктите, които ще предлага в него. Защо това е грешка? Очевидно е, че сайтът първоначално привлича вниманието на купувачите, а след това продуктът изиграва своята роля. Разбира се, зависи и от това дали продуктът е уникален, но пак вероятността за неуспех е огромна. Имайте предвид, че качеството на услугата, която ще получите, е равна на сумата, която ще платите за нея. Ако е прекалено малко, то следва да очаквате прекалено малко.

Грешният партньор – как да го надхитрим

В повечето случаи идеите за бизнес се зараждат в разговор между няколко души – приятели, познати, семейство. След като вече моделът ви работи и резултатите не закъсняват, изведнъж вашият партньор предлага радикална смяна на вашата стратегия. Наистина е учудващо защо той би искал да смени нещо, което вече работи и постига добри резултати. След няколко ожесточени свади, вие се чувствате разочарован и предаден от собствения си партньор. От тук нататък вие имате различни представи за развитието на вашия бизнес. Какво правите в тази ситуация? Наясно сте, че ако неразбирателството продължи, то това ще се отрази на резултатите и вие ще претърпите неуспех. За да избегнете тази ситуация, още при зараждането на вашата идея, е желателно да сключите писмено споразумение. Може този човек да бъде ваш роднина, приятел, познат – няма никакво значение. Със сигурност и вие и вашият партньор/и участвате с определена сума пари в реализирането на вашата идея. Може да делите 50/50 само в случай, че имате равно участие в нея. Препоръчително е процентният ви дял да се определи от това кой какво е „поставил на масата“ в началото.

Ако една от мечтите ви е да притежавате свой собствен бизнес, то какво още чакате? Намерете вашата страст и й се отдайте изцяло. Разбрахме вече, че образованието от университетите в повечето случаи е безполезно. Това, което наистина има значение, е опитът ви, а той е производна на вашите провали. Не се страхувайте от неуспеха. Няма успял предприемач, който да не се е провалял поне веднъж. Винаги бъдете подготвени, а именно – не правете тези 4 грешки!

Успех!

The following two tabs change content below.

Стилиян Запорожанов

Стажант at NewTrend.bg
Стилиян Запорожанов е 22-годишен финансист по образование, но авантюрист по душа. Занимава се със спорт от 14 години и интересите му са в областта на психологията, личностното развитие,екстремните спортове и маркетинга.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php