Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
busy1-500x350
Твърде зает ли каза?
16.06.2015
Designer-WallpaperSian-ZengMagnetic-Khaki-Blue
Как се ценообразува криейтив проект?
16.06.2015
Creative-people

Живеем в свят, където ценообразуването е субективно дори за стоки като хляба и захарта. От перспективата на български гражданин тази статия би ви се сторила актуална до болка, независимо от коя страна на нещата стоите и дали някога сте  се сблъсквали с тази сфера на работа – креативността и как се борави с нея. Ще си поговорим за ценообразуването на идеите и как нещата биха се случили в един идеален свят.

Creative-people

Да сложиш цена на интелектуалния труд е едно от най-сложните неща, с които се занимават хората от този бранш. Да накарат клиентът им да разбере защо плаща за изработена концепция се оказва обаче още по-трудоемко. Незнайно защо повечето хора не искат или не могат да приемат идеите за реален продукт.

Давам много лесен пример – когато си купуваме сирене от магазина, ние плащаме не само за продукта, който ще хапнем с парче диня, а и за идеята, която стой на опаковката му – как да изглежда тя, логото на марката, цветовете, които да се използват, т.е. как да се представи на клиента по възможно най – привлекателния начин.
След един неделен разговор с Виктор, занимаващ се с видео-продукции и извървял всяка една трудна стъпка до успешното реализиране на текущите си проекти и знаещ каква е цената на много добрите идеи, стигнах до следното заключение:

Креативният труд за по-голямата част от хората е сложно оценим и трудно се претегля.

Защото на първо място това не нещо материално, което може да се докосне и да се види в момента на предлагането му. Например – идеята за един видеоклип ( как, кое и къде ще се случва ) не може да се претегли веднага, защото много често клиентът не може да оцени една концепция без тя да бъде реалност.  Но за да стане тя реалност, той трябва да заплати цената, която въпросният криейтив изисква, за да се осъществи.

И много често в това възниква проблемът. Когато клиентът не се съгласява да заплати малко по-високата цена за една по-добра идея, защото за него тя е едно абсолютно имагинерно понятие все още в зародиша си. И тогава настъпва онзи момент – когато поръчителят се опитва да убеди изпълнителя на проекта да се съгласи на по-достъпна цена и съответно – по-елементарен продукт.

Но тъй като човекът, който стои зад идеите, желае да следва въображението си и да почувства успеха , сътворен от него, след поредица подобни случаи той чисто финансово започва да подценява цената на своя труд с целта неговата идея да бъде реализирана на много по-ниска цена от тази, която заслужава.

Това, за съжаление, се случва във всяко начало. И знам, че се познавате в тези редове. Но… това се променя с времето. С обстоятелствата, с опита. С реалната самооценка, която всеки един създаващ и мислещ ( защото дотук говорим само за мислещи хора ) има.

Как ще излезеш от този омагьосан кръг?  С работа, с няколко разочарования, с още много работа, с реализиране на добрите идеи, с размисли и завидно количество работа. Докато в един момент не дойде точката на пречупване, онзи момент, когато нещата се обръщат вече с главата нагоре. Тогава той, криейтивът, ще започне сам да избира клиентите, за и с които да работи по няколко критерия – отношение, заплащане и взаимен интерес.

Как да ценообразувате правилно проекта си четете във втората част на статията.

 

 

The following two tabs change content below.
Роси харесва новите социални мрежи и старите приятелства. Иновативните стратегии за маркетинг и отлежалите във времето методи на комуникация. Медиите са не само работа, но и начин на живот за нея – като писането. Опитът в различни области - тв- и видео продукции, реклама и лайфстайл журналистика, й дава широкия диапазон от умения, нужен за продуктивна екипна работа, наситена с динамика и вкус към поднасяне на новините, които ни заобикалят и интересуват.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php