Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
launchub
Просто го направи и започни сега!
01.08.2013
5237b2ceb8dc9e9a0f9287642b2d52db
10 сигурни начина да мотивираш екипа си
06.08.2013

Предприемачество – новият бодибилдинг

Best-Six-Pack-Bodybuilder-in-Style

Всекидневно предприемачите преминават през множество трудности, които се опитват да ги отклонят от пътя им към успеха. Това се отнася и за всички професионални спортисти. Имайки предвид бързото разрастване на професията предприемач и все повечето инвестиции в спорта като бизнес, можем да кажем, че хората в тези области използват един и същ модел за успех. Тук не говорим само за печелене на пари, а напротив – за истински победи, които остават във времето и които осмислят живота.

Bodybuilder

Силно се надявам, че повечето хора, които четат тази статия, се занимават или са се занимавали някога активно със спорт. Наистина, не е задължително всеки един настоящ предприемач да е минал през спортния чук и наковалня, но е за предпочитане.

Сигурен съм, че адски много хора биха споделили как годините прекарани в усилени тренировки са им се отплатили не само със спортни успехи, но и с успехи в личен план. Това, на което учи спортът, никъде не може да се научи.

Вдъхновен от скорошна статия относно едно кросфит състезание (състезание за съвършения атлет), реших да напиша няколко думи за предприемачеството и бодибилдинга (може би най-комерсиалният спорт в САЩ  за 20 век).

Не можеш да се появиш из невиделица и да очакваш да победиш.

„За да станеш шампион, първо започни да мислиш като шампион,“ – Арнолд Шварценегер

Легендата и лицето на Бодибилдинга – Арнолд е бил предприемач. Е, не и предприемач в днешното му значение, но определено е мислел като такъв. При БодиБилдинга, за да станеш успешен състезател, ти трябва изцяло да промениш своя живот, отдавайки се напълно на своите цели и тяхното постигане. Трябва да следваш стриктна тренировъчна и хранителна програма, както и да се подложиш на лишения. Рано или късно, плодовете на твоя труд ще бъдат възнаградени. Това е доказано, тъй като милиони хора по света, целейки да променят своята външност, те променят своето мислене – себе си.

„Победителите никога не се отказват, слабите никога не побеждават,“ казва Винс Ломбарди, визирайки предприемачеството.

При предприемачеството ключът към успеха отново се крие в съндъчето на ума. Човек успява само ако е готов на всичко, за да постигне своите цели. Отдадеността и непримиримостта крепят духа на предприемача, както и духа на спортиста. Както казах, Арнолд Шварценегер е мислел като предприемач и ето го доказателството:

„Не се страхувай, че може да се провалиш. Не се страхувай да опитваш. Ако смяташ, че няма да се провалиш, то значи си сляп.“

Какво повече мога да кажа? Един човек, постигнал всички цели, които си е поставил. Легенда в БодиБилдинга, страховит Актьор, вдъхновяващ губернатор, Арнолд Шварценегер е бил Ричард Брансън на БодиБилдинга.

Парите нямат крака и ръце

Докато парите подпомагат набавянето на хранителни добавки и забранени стимуланти за спортистите, те не гарантират успех. Да, те нямат крака и ръце, но спомагат за направата на такива. Много бодибилдъри използват забранени стимуланти и смятат, че това ще им гарантира успеха. За част от тях парите не са само средство, а необходимост. Факт е, че дори да си купите най-новата екипировка и най-новите добавки, никой от вас няма да постигне целите си, ако не се отдаде на тренировъчния процес. Успехът в бодибилдинга се постига с труд, болка и лишения.

„Без болка няма прогрес“ – Робърт Дикстра

Парите играят огромна роля и при предприемачите. Много новосъздадени и перспективни бизнеси не успяват да се развият достатъчно, именно заради липсата на финансиране. От друга страна, в предприемаческото общество е пълно с бизнеси, които дори да са били финансирани, са се провалили. Отново подхващаме темата за отдадеността в процеса на работа. Както споменах в моя предишна статия „И вие ли объркахте своята професия?“, средно предприемачите работят между 60 и 80 часа седмично. Има и изключения – над 100 часа. Това означава, че парите нямат толкова огромното значение, което им се придава. Да, прави сте, без тях няма прогрес. Но в крайна сметка, какво бихте избрали – торбата с жълтиците или торбата със знанието?

„Успехът не зависи от това какво притежаваш, а какъв човек си,“ Бо Бенет.

Разбери всичко за своята конкуренция

Всички сме съвсем наясно, че във всеки спорт има победител и губещ. Това е крайният резултат. Но ако погледнем още в началото на бодибилдинг състезанието, та дори и много преди него, ние виждаме състезатели, борещи се за място на сцената. В спорта е много просто – винаги трябва да се стремиш да се сравняваш със своите съперници. Това е единственият начин да следиш своя прогрес.

Ако си готов на всичко, за да победиш, ти трябва да си напълно наясно срещу какъв съперник се изправяш. Запознат съм с истории на известни състезатели, които разбирайки какво правят техните съперници, те сменят своите домове в името на прогреса. Кой от вас би напуснал своето жилище и би наел друго в по-голяма близост до фитнес залата? Този въпрос може да ви се стори нетрадиционен, но замислете се – Какво бихте дали, за да вземете?

„Най-важното нещо е да си готов във всеки един момент да пожертваш това, което си днес, за това, което ще бъдеш утре,“ Ерик Томас

При предприемачестото отново опираме до конкуренцията при новосъздадените бизнеси. Прекалено лесно е да бъдеш заслепен от вярването си, че знаеш достатъчно за своите конкуренти. Грешка е, ако изцяло си фокусиран в създаването на своя продукт. Една грешна стъпка, продиктувана от подценяване, може да коства развитието, та дори и съществуването на една компания. Всеки един предприемач е наясно, че трябва да знае своите силни и слаби страни. Това се отнася и за конкурентите му и техните продукти.

Вече преуспяли предприемачи казват, че човек трябва да знае повече за конкуренцията, отколкото за себе си. В крайна сметка, никой клиент не се интересува от вас, а от това какво предлагате. Всъщност не, и от това не се интересуват. Интересуват се само каква им е ползата. В този ред на мисли:

„Вашите най-недоволни клиенти са най-ценният извор на знание.“ Бил Гейтс

За да завърша качествено тази статия, ще се опитам да „кажа“ нещо вдъхновяващо. Така де, надявам се така да го приемете и това да ви мотивира.

НЯКЪДЕ ТАМ, ВИНАГИ ИМА НЯКОЙ, КОЙТО СЕ ОПИТВА ДА ВИ ПОБЕДИ! ОТ ВАС ЗАВИСИ ДАЛИ ЩЕ МУ ПОЗВОЛИТЕ!

The following two tabs change content below.

Стилиян Запорожанов

Стажант at NewTrend.bg
Стилиян Запорожанов е 22-годишен финансист по образование, но авантюрист по душа. Занимава се със спорт от 14 години и интересите му са в областта на психологията, личностното развитие,екстремните спортове и маркетинга.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php