Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
launchub
LAUNCHub обяви 14-те избрани екипа за финалната фаза на инвестиционната селекция
26.06.2014
Clusterize
Изкуственият интелект на Clusterize „открива“ най-добрите събития
17.07.2014

Защо стартъпите се провалят?

composity

Кои са основните причини, поради които стартиращите компании се провалят? Как да ги избегнем? И Щом големи технологични гиганти фалират, какво можем ние да направим, за да предотвратим това да се случи и с нас?

StartUps_Composity 2

През последните няколко години ставаме свидетели на основаването на стартъп компании със скорост, невиждана досега. Буквално!

Никога до сега не е било по-лесно да се започне нов бизнес – фондовете за рискови инвестиции постоянно търсят “нови звезди”, в които да инвестират, в световен мащаб предприемачеството се превърна в тенденция, която промени пазара на труда, а хората вярват, че отворените офис пространства, масите за билярд и тениса са тяхното бъдеще. Е как да не поискаш да си част от случващото се?

Проблемът е, че според статистиките над 90% от новостартиралите компании се провалят и преустановяват дейността си в рамките на 3 години след старта.

Защо?

Идеята

Не е нужно да имате брилянтна, никога до сега неосъществявана идея. Истината е, че начинът да правите пари от стартъп е да предложите на хората по-добра технология от тази, която те използват в момента.

Идеята за стартъп е само началото. Повечето основатели на такива компании мислят, че основата, ключът към целия този процес е идеята и всичко, което се изисква от тях след като я реализират (или пуснат демото) е да накарат потребителите да я използват.

Всъщност ключът към успеха е не първоначалната реализация, а планът за развитие в бъдеще.

Планът зад реализацията на Google, например, е бил “да се създаде сайт за търсене, който върши работа”. Основателите на компанията са имали предвид три водещи фактора, около които са реализирали проекта: по-ефективно индексиране на информацията в уеб пространството, използване на линкове за по-високо класиране в резултатите и чисти, лесни уеб страници с ключово базирани реклами. Няма съмнение, че има много добри технически трикове в Google, но като цяло планът е бил прост. Простичка бизнес идея, която днес носи над 1 млрд. долара годишно.

[sws_yellow_box box_size=“620″] Противно на твърдението „Всичко, което може да бъде измислено, вече е измислено“, колкото по-сложен светът става, толкова повече проблеми има за решаване.[/sws_yellow_box]

Технологията

Модерно е стартъп компаниите да са технологични. Нови софтуери, приложения, услуги, продукти. В устрема си да създадат идеалната технология, почти всички забравят, че и на самата компания и е нужна такава, за да оперират вътрешните и външните и процеси.

Управление на стартиращ бизнес не е лесно. Както удовлетворяващо и възнаграждаващо , то може и да се окаже най-разочароващия период от живота на Вашия бизнес. Оптимизирайки управленските процеси, може да направите нещата да се движат малко по-гладко, използвайки правилните за проекта ви софтуери. Съсредоточете се върху вашата идея и се възползвайте от вече осъществените чужди.

composity

Composity, компания специализирала се в предлагането на ERP система за малкия и среден бизнес, е идеален избор в този случай. Те са създали продукт, който ще помогне на компаниите да създадат и управляват онлайн присъствието си в интернет, както и вътрешните бизнес процеси.

Екипът

Може би най-силният фактор, който повлиява както на шансовете за инвестиция, така и на шансовете за развитие на един стартиращ бизнес е екипът. “Великите” екипи са тези, в които участниците не само си вършат професионално работата, но и успяват да се допълват един друг – спрямо най-силните си и най-слабите си страни и умения. Те възприемат работата си изключително сериозно, вършат я толкова добре, че понякога това преминава в обсебване.

Основателят на компанията трябва да умее да привлича и задържа правилните хора, да изгради екип, който не само ще успее да структурира бизнеса, но и ще го развие и изведе до лидерските позиции. Повечето хора не умеят да избират хората, с които да работят и така и не успяват да изградят ефективния екип, но от друга страна „великите хора привличат велики хора“.

Пазарът

Една от основните причини за провалянето на стартъп компаниите е липсата на разбиране на пазара. Пазарът няма нужда от това, което предлагаме или се оказва по-малък, от колкото сме мислили. Това е проблем на маркетинг проучването и маркетинг стратегията.

Често се получава добри екипи с “големи” идеи и професионална реализация на проекта да не успяват да го развият в печеливш бизнес, защото не са избрали подходящия икономически момент или пазар за развитие – например пазарът не расте достатъчно бързо спрямо темповете за развитие на компанията. Забелязва се една обща тенденция в тези ситуации. Идеята започва да акумулира все повече клиенти, докато в един момент, компанията осъзнава, че пазарът не е достатъчно голям или добре развит, за да подкрепи бързия растеж, който инвеститорите изискват от една стартъп компания.

Ако не можете да разберете пазара, трябва или да се научите как или да намерите партньор, който може. Това е един от най-важните фактори, заради които стартъп се провалят.

[sws_yellow_box box_size=“620″]През последните три години, топ секторите за стартиращи компании са Интернет, Здравеопазване и Mобилни технологии/ Tелекомуникации. [/sws_yellow_box]

Инвеститорът

Като всеки бизнес и стартъп се нуждае от пари. Някои се самофинансират, като Microsoft например, но повечето разчитат на акселератори.  Капиталът необходим за изграждането  на стартъп, особено за инотивни технологии, става все по-лесно достъпен. По-специално, след започване формирането на онлайн инвестиционни платформи.

Ако бъдат оставени сами да решават, повечето бизнес собственици биха възприели стратегии към среден растеж, ориентирани към 15-30 % среден годишен растеж без фатален риск за компанията. Това е добър и умен ход за управление на компания и много от консултантските фирми се стремят към това. Въпреки това инвеститорите на рисков капитал нямат  предпочитание към тези стратегии. Те инвестират достатъчно средства в бизнеса за около 18 месеца и очакват до края на този период той да е нараснал с 150-300 %. Много рядко се случва, някой да успее да се разрасне с тези темпове за такъв период без междувременно да не рискува бъдещето на компанията си.

[sws_yellow_box box_size=“620″] Nад 1.1 милиарда долара са инвестирани в стартиращи бизнеси през 2013 г от фондове за рискови инвестиции. [/sws_yellow_box]

Това е само малка част от причините, поради които една стартъп компания може да се провали. Но това не значи, че не трябва да се рискува. Ако искате да го направите, действайте.

The following two tabs change content below.
Composity.com е система, която включва корпоративен сайт, онлайн магазин, финансово-счетоводен софтуер, система за фактуриране, управление на документи, организиране на клиентска база и създаване на програми за лоялни клиенти, генератор на справки. Всяко решение е отворено за надграждане и развитие в бъдеще и може да бъде използвано като самостоятелен продукт, в зависимост от нуждите.

Latest posts by composity (see all)

Коментари

коментара

2 Comments

  1. Istoka казва:

    Newtrend, станете един „акселератор“ и си пратете драскачите на курс по български език и правопис, че голЯми драскачи, голямо нещо!!

  2. Уважаеми господине, изключително благодарим за отправената критика, ще се постараем в бъдеще редакционните коректури на гост-авторските ни материали да бъдат по-строги.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php