Amazon и eBay – за и против онлайн данъци в Щатите

Докато все повече хора вече се ориентират към купуването на подаръци за най-близките си и то повече, отколкото миналата и по-миналата година, два от водещите онлайн ритейлъри – Amazon и eBay, се борят в Щатите да предотвратят въвеждането на единни такси за пазаруването в интернет пространството.

В края на миналата седмица двете компании имаха публичен дебат във Вашингтон относно създаването на стандартни интернет такси, които могат да бъдат приети в почти всеки щат, за да увеличат приходите от данъци, съобщава CNN.

Двамата онлайн търговци имат различни позиции. Amazon защитава идеята за интернет такси, за да се опрости като цяло процесът по събиране на данъци. Най-вероятно компанията иска да избегне бъдещи съдебни спорове с щати като Калифорния, къде вече има въведена подобна такса, както и да пресече опитите на различни щати да въведат по-високи такси за пазаруването в интернет.

От другата страна eBay е твърдо против създаването на каквито и да е интернет такци, тъй като смята, че с този ход ще се постави изключително финансово бреме върху малкия бизнес, който се явява гръбнака на онлайн ритейлъра.

Вицепрезидентът за обществените връзки на Amazon със света, Пол Майзнер, смята, че компанията му може да помогне на търговците по-лесно да интегрират инструмент, който да пресмята онлайн данъците и да се спести неудобството, което се очаква при въвеждането им.

Същият представител за eBay, Тод Коен, смята, че този публичен диспут вече не е онлайн магазини срещу големи физически магазини, тъй като почти всички от тях имат развит онлайн компонент към бизнеса си. Коен вярва, че национален стандарт за онлайн данъци би бил полезен само за големите компании и в ущърб за по-малките ритейлъри.

Към момента федералният закон в страната гласи, че онлайн продавачите не трябва да събират такса върху продажбите си, ако нямат физическо присъствие в дадения щат. До сега това позволяваше на онлайн ритейлърите да подбиват цените на различни продукти и услуги, предлагани от големи вериги като Walmart.

The following two tabs change content below.

Мартин Иванов

Мартин Иванов е студент в Икономически университет - Варна, специалност - Международни икономически отношения, с интереси в сферата на маркетинга, финансите, политиката и дипломацията.

Реклама

  • Промо код: NEWTREND - 10% отстъпка за всички услуги на SuperHosting.BG - хостинг планове и домейни, нови услуги.

Фейсбуки:

Коментирай

© 2011 NewTrend.bg | Media | Използването на съдържанието или част от съдържанието на NewTrend, на лого или символи, които се асоциират с марката, без изрично разрешение, подлежи на законови и финансови санкции. Всички права запазени.

css.php