Емотиконите на Google насърчават равенство на работното място

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
DigitalGarageGoogle
Дигиталният гараж на Google е вече онлайн
08.04.2016
google-maps-app-ads
Google Maps се грижи за комфорта на потребителите си
25.05.2016

Емотиконите на Google насърчават равенство на работното място

google_professional_woman_emoji

Служителите на Google предложиха нов набор от емотикони, насочени към насърчаване на равенството между половете на работното място. Картинките изобразяват жени с различни кариери, като се набляга на категоризираните като „мъжки“ професии – инженер, химик, водопроводчик, фермер и др.

google_professional_woman_emoji

Екипът на Google представи проекта във вторник пред неправителствената организация Unicode Consortium, базирана в Силициевата долина и следяща за създаването на нови емотикони в интернет пространството. Инженерите споделиха, че се надяват пробите на 13-те нови анимации да „повлияят на младите жени (най-сериозните потребители на емотикони) в търсенето на възможности и по-добре отразяват основните роли на жените в света“.

Емотиконите са разработени в Япония и официалното им име „emoji“  идва от японското (e) изображение и (moji) герой. Японска компания за изработване на пейджъри решава да популяризира продукта си сред младите хора като създава малки картинки, които да бъдат добавени към кратките съобщения. В днешно време изображенията толкова са навлязли в ежедневието на хората, че дори смартфоните стандартно поддържат клавиатура с разнообразни емотикони. Те от своя страна стават все по шарени с всеки изминал ден и включват все повече раси, полове и еднополови връзки.

Като се има предвид, че милиони хора по целия считат емотиконите за важно средство за комуникация и че жените под 30 години са най-честите потребители на анимациите, от екипа на Google заявиха, че „не е изненадващо, че жените и мъжете все повече дават гласност за необходимостта от по-силно представителството на жените в емотиконите, изобразяващи професии“.

Опасността, емотиконите да популяризират сексизъм и да създадат грешни стереотипи за жените, е голяма. Предложението на Google е мотивирано от целта да избегнат това и вдъхновено от пост на първата дама на САЩ Мишел Обама в социалната мрежа Twitter, в който тя сподели, че ще се радва да види емотикона на жена учен,  предложението на Google отбележи.

Проектът за създаване на повече различни професии при емотиконите е в ранния си етап, а съдбата му все още е несигурна. Представените за сега изображения могат да бъдат сериозно променени, други могат да се добавят или премахват, и предложението може да бъде само частично прието или отказано напълно. До колко това ще се случи не знаем, но в едно сме сигурни – подкрепата на президента на Google и тази на Unicode Consortium е гарантирана.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php