Какво означава неофициалната „смърт“ на Google+ за бизнеса?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
2015-03-03_1339
Google Contacts с нов „външен вид“
март 4, 2015
youtube-app
Партньорската програма на YouTube за България вече е факт!
април 27, 2015

Какво означава неофициалната „смърт“ на Google+ за бизнеса?

shutterstock_170404607-800x533

Преди месец Брадли Хоровиц обяви в профила си в Google+, че платформата се разделя на две нови услуги – Streams и Photos. Photos ще бъде платформата, където да качвате снимките си, а Streams е за всичко останало. До тук чудесно, но какво означава това разделение за бизнеса и най-вече за маркетинга?

shutterstock_170404607-800x533

Твърде възможно е това да ви звучи изненадващо, но причината е проста и тя е, че платформата запазва името Google+ и затова много потребители дори не са забелязали „разделението“. За маркетолозите, обаче, нещата далеч не стоят така и експертите в бранша единодушно смятат, че подходът с привидното разделение има за цел да замаскира неизбежното, а именно фактът, че Google+ умира. Буквално. Може един ден Google да има успешна социална мрежа, но само, ако е значително различаваща се от Google+.

Поука номер 1 – никога не разчитайте на една единствена онлайн платформа относно маркетинга на вашия бизнес. Несъмнено пълният профил на компанията ви в Google+ носи ползи за SEO оптимизацията и в тази връзка  потребителите постоянно бяха приканвани да направят същото. И все пак, не се получи. Това не означава, че съществуването на Google+ е било напразно. Напротив, от неуспеха идват най-добрите поуки, а най-добрата поука е, че никога, никога, не бива да влагате целия си рекламен бюджет и ресурси на едно място. Винаги имайте план Б и алтернативи.

Това, което се случи с Google+, може един ден да се случи и с Facebook. Представяте ли си го? Вложили сте толкова много там и изведнъж… изчезва. Искате ли или не, нямаме контрол върху онлайн пространството. Такава е реалността. Затова не забравяйте алтернативата. Какво задължително да запазите от Google+? Това са G+ обществата. Дано и Google осъзнае важността им и намери начин да ги съхрани, защото това е огромна мрежа от контакти, ценна за всеки потребител.  

Никой не знае какво предстои оттук нататък за Google+. Може би една нова социална мрежа или просто една бавна и тиха „смърт“. Но както вече споменахме – провалите са затова, за да си вземем поука от тях. Надяваме се, че вече сте се замислили.

The following two tabs change content below.
Моника Георгиева учи Маркетинг в Икономически университет, Варна. Член е на международната студентска организация AIESEC. Интересува се от дигитален маркетинг, IT и реклама.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php