Digital KidZ #3 за родителството – с партньорството на Samsung, Vivacom и Loyal Travel

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
12115941_985127261545650_2630336274546004471_n
Стратегия за по-добър интернет за децата?
26.10.2015
Изложба участници
“Дигиталните деца” на Европа – познатите “чужди”
18.11.2015

Digital KidZ #3 за родителството – с партньорството на Samsung, Vivacom и Loyal Travel

DigitalKidZ-III-NDK-(203)

За втора поредна година Samsung е партньор на Digital KidZ – инициативата, организирана от NewTrend. Централният фокус на събитието е връзката между модерните технологии и предизвикателствата, пред които са изправени родителите на подрастващи деца.

DigitalKidZ-III-NDK-(187)

  • над 80% от децата са склонни да излъжат за възрастта си в интернет, за да получат достъп до ограничено съдържание.
  • Близо 45% от децата до 11 годишна възраст ползват Facebook и YouTube въпреки рестрикциите.
  • 80 % от родителите са на мнение, че повече и по-добри инструменти за родителски контрол ще помогнат на децата им да ползват интернет по-безопасно и ефективно НО едва 28 % от родителите в Европа блокират или филтрират уебсайтовете с неподходящо онлайн съдържание, които посещават децата им.
  • Безопасността в интернет, като конкретна тема, присъства в учебните програми в над 23 образователни системи в цяла Европа, но не се преподава достатъчно поради липсата на съответни педагогически онлайн ресурси.
  • Обучението с помощта на новите онлайн технологии или т.нар. интерактивно обучение може да стимулира творчеството и критичното мислене на децата.
  • Образователните игри, обогатяват и стимулират творчески младежите.

Това бяха само част от статистиките, които Ивелина Атанасова, организатор на инициативата цитира по време на своята реч при откриване на събитието.

„Като бизнес консултант и маркетинг стратег аз познавам тези статистики от години. Нещо повече – на база на тези цифри, аз планиран и организирам бизнеси за стотици хиляди, но като майка те ме плашат истински. Digital KidZ e мисия. Digital KidZ е още мечта, кауза, зов за промяна,“ допълни тя и благодари на директора на НДК – Мирослав Боршош, домакин и на събитието и на всички партньори, подкрепили инициативата.

 

DigitalKidZ-III-NDK-(203)

Кристина Щерева, маркетинг мениджър на Samsung България, в рамките на участието си, засегна важни теми като навлизането на технологиите в живота на децата, и как родителите биха могли да ги използват като методи за възпитание.

shtereva

„Много от децата, които израснаха с технологиите – тези, родени през 80-те и 90-те години, вече станаха родители и на свой ред възпитават деца, за които технологиите заемат още по-голяма част от живота им. В тази среда, съвсем естествено, технологиите стават и един много съществен инструмент във възпитанието на децата ни. Според много хора дисплеят вече се превръща в новата детска площадка, но именно тук е ролята на родителя, учителя, на обществото – да намери баланса, правилния начин за използване на технологиите, така че да се възползваме максимално от техните възможности както за възпитанието, така и за образованието на децата”, заяви Кристина Щерева пред участниците в събитието. Тя отправи няколко съвета и препоръки към родителите в пътя за намиране на този баланс и стимулира родителите да прекарват повече време с децата си.

Като част от своята лекция, Кристина Щерева представи и основните проекти в подкрепа на образованието, които Samsung развива в България – дигитализация и ефективно използване на технологиите в процеса на обучение, интегриране на образователни решения, софтуер и дигитално съдържание чрез създаването на смарт класни стаи, както и онлайн платформата SmartClasroom.bg, която e предназначена за учители и ученици от цялата страна и подпомага създаването и споделянето на качествено дигитално съдържание, което да обогатява образователния процес.

DigitalKidZ III NDK (398)

“Всички сме родители, всички знаем, че децата няма как да не използват технологиите всеки ден. Децата знаят и се учат изключително бързо, ние трябва да сме отговорни да ги научим как и по какъв начин това да е безопасно за тях”, каза директорът “Корпоративни комуникации” във VIVACOM Веселка Вуткова, която представи двете образователни платформи на компанията, насочени специално за интерактивното обучение на децата – VIVA Cognita и VIVA History.

Повече от 10 експерти в областта на технологиите и детската педагогика споделиха своите съвети за ранно детско развитие, как интернет променя четенето, мисленето и паметта, каква е ролята на изкуството за възпитание на емоциите и защо наблюдаваме цикличност в детското развитие. Традиционно на сцената на Digital KidZ се появи и дете – третокласникът от Англо-Американското училище в София Борис Белов, който сподели своето усещане за това как технологиите променят живота и образованието му.

DigitalKidZ III NDK (339)
Децата на всички гости на форума имаха възможността да се забавляват в творческите работилници за деца на възраст 4-10 години, където квалифицирани експерти демонстрираха ефективната употреба на технологиите и поощряваха децата, посредством интерактивни забавления, да развиват своето любопитство, любов към книгите, изкуството, културата и социалната ангажираност.

DigitalKidZ-III-NDK-(789)

В следващите дни очаквайте снимки, статии и повече информация около събитието. Междувременно не забравяйте да следите #digitalkidz за най-новото от света на дигиталните деца.

[sws_yellow_box box_size=“620″] Третото издание на Digital KidZ: Възпитание и родителство отвъд технологиите се проведе с подкрепата на Samsung Bulgaria, Vivacom и Loyal Travel. Официален домакин: Национален дворец на културата – НДК [/sws_yellow_box]

The following two tabs change content below.
Валентин е човек с повече интереси отколкото свободно време, винаги търсещ следващата голяма новина в света на технологиите

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php