Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
stalker
Жени следят половинките си във Facebook чрез специален софтуер
22.10.2012
ReachDownSmall
Намали ли видимостта на фен страниците новият Facebook EdgeRank алгоритъм?
23.10.2012

10 тренда, които могат да „убият“ Facebook

fb

В началото на този месец стана ясно, че социалната мрежа Facebook е оправдала прогнозите на анализаторите за достигане на рекордните 1 млрд. потребители. Дали обаче този нарастващ тренд ще се запази и в бъдеще предвид огромната конкуренция и не малкото перипетии, пред които е изправена компанията на Марк Зукърбърг?

От технологичния сайт Techradar са ни предоставили няколко тенденции, които могат да се окажат Ахилесовата пета за бъдещето разрастване на социалната мрежа:

Мобилно господство

На първо място мобилната революция, която завладява потребителите и фактът, че 60% от тях използват Facebook през мобилните си устройства. Въпреки че е запознат с това, Марк Зукърбърг е наясно още, че Facebook не работи толкова добре на мобилните устройства, колкото на десктоп версията. Освен това на малкия екран банер рекламите са почти микроскопични и рекламодателите са особено загрижени дали потребителите ще успеят да ги забележат.

Самият Марк потвърди, че амбициите на компанията са насочени по посока на мобилните потребители и подобряване на потребителското преживяване за мобилни устройства. Това е топ приоритет на Facebook в момента.

Ръст на конкуренцията

Не можем да подценим и огромната конкуренция, пред която е изправен технологичният гигант. Значението и интересът към сайтове като Tumblr и Pinterest все повече нарастват. Потребителите ценят своето време и биха желали да откриват бързо и лесно интересно съдържание, което подобни сайтове могат да им предложат. Ето защо една нова социална мрежа (като Pinterest например) със свеж дизайн би привлякла и привлича много нови потребители, а това е друг факт, който тревожи Facebook.

Опасения за сигурността на потребителската база данни

Социалната мрежа не е най-добрият пример за опазване личните данни на потребителите. Зачестилите скандали в последно време в тази посока, недоволството на потребителите, изразяващо се дори в заведени съдебни дела, както и не напълно адекватните мерки, които компанията предприема, навява на мисълта, че един ден потребителите просто могат да решат да напуснат социалната мрежа.

Разходи за съхранение на информация

Всеки, който следи тренда на новите технологии, знае, че разходите за съхранение на информация в облака постепенно намаляват. Става все по-евтино да се произвеждат масови системи за съхранение на данни. В този смисъл Dropbox дава вече допълнително пространство за съхранение на потребителската информация (цели 8 GB към акаунтите без особена причина).

Също така сме наясно, че видео съдържанието ще увеличава своята резолюция, все повече потребителите ще публикуват снимки и този проблем ще излезе на дневен ред.

Казусът с инвеститорите

Вече знаем, че социалната мрежа не струва толкова много, колкото някои си мислеха в самото начало. Този факт обаче може да се окаже проблематичен в дългосрочен план, тъй като все повече инвеститори започват да критикуват бизнес модела на компанията.

Момчето гений Марк Зукърбърг

Той е смятан за момчето чудо, анализатори обаче предричат, че не е изключено да го сполети същата съдба като тази на изпълнителния директор на Yahoo Джери Янг и на много други „успешни“ основатели. В технологичните среди една светла идея може да доведе до бърз растеж и подем, но мащабирането й и дългосрочното й съществуване не са лесна задача. В този смисъл не всеки успява да се справи с подобно предизвикателство, колкото и гениални идеи да има. Дали Facebook ще оцелее зависи от дългосрочната й визия.

Социално разцепление

Разцеплението на социалните мрежи вече е факт: ако Google+ е насочена към технологично по-проницателните потребители, Instagram е за тези с по-креативно мислене, а сайтове като Reddit.com за такива със силно изразено и доминантно мнение, то Facebook към момента комбинира по-малко от всичко. Въпросът е колко дълго потребителите ще са съгласни с този модел?

Неочаквано бедствие

Мощно земетресение отнема един от центровете за данни на Facebook. Вирус се разпространява в мрежата и забърква хаос в продължение на седмици. Изтичане на потребителски данни и какво ли още не.  Кой знае какво още може да сполети компанията с 1 млрд. потребители. И най-важното кой знае дали Facebook е готова да се справи с проблема.

Служейки като пионки  в една голяма схема, потребителите нищо чудно да наддадат в най-скоро време глас и да решат да се преместят към следващото „по-голямо нещо“ на хоризонта. Ние пък ще следим с интерес предстоящите нови тенденции около най-голямата засега социална мрежа.

The following two tabs change content below.

Мирена Димчева

Мирена Димчева е дипломиран бакалавър по Международни икономически отношения. Интересува се живо от дигитален маркетинг и IT, онлайн комуникации и реклама.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php