Активисти „притиснаха“ Skype – как се управляват личните ни данни?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
mega
MEGA – 50GB безплатно пространство в облака, не може да не пробваш
21.01.2013
Skype-Messaging
Изпрати видео sms през Skype
18.02.2013

Активисти „притиснаха“ Skype – как се управляват личните ни данни?

open_letter_skype

В „отворено писмо“ до Skype и Microsoft, над 100 адвокати, журналисти, активисти за инернет свобода и други организации настояват за повече прозрачност около политиката на компанията за начина, по който биват управлявани личните данни на потребителите.

skype-security

От писмото става ясно, че активистите настояват Microsoft да публикува поне два пъти годишно „доклади за прозрачност“ по отношение политиката си спрямо Skype, подобно на практиката, усвоена от Google и Twitter, например.

“Жалко е, че именно потребителите и хората, които ги поучаваха за това кои са най-добрите практики за защита на личните данни работят съвместно в общи условия на неизвестност и подвеждаща информация по отношение конфиденциалността на кореспонденцията в Skype, докато правителстват и трети страни имат достъп до данните, с които разполага Skype, както и разговорите, които се осъществяват посредством платформата,“ се пише в писмото.

Специалистът по киберсигурност Надим Кобейси, известен с това, че е разработил криптирания уеб чат Cyrptocat е автор на писмото и споделя, че Microsoft отказват от години да внесат яснота по отношение политиката на сигурност на Skype.

През 2008г. Skype заявява, че инфраструктурата на платформата не позволява разговорите на потребителите да бъдат подслушвани и тъй като централата на проекта е ситуирана в Европа, Skype отказва да се съобразява с щатските закони за следене на кореспондецията на потребителите си. През 2011г. обаче Microsoft купи Skype за сумата от 8,5 млрд. долара, с което не само правните задължения, но и политиката на сигурност на компанията се променя.

Защо тогава и до днес Microsoft отказват да излязат публично с позиция по темата и да внесат повече яснота?

open_letter_skype

Активистите настояват в писмото си Microsoft да бъдат прозрачни за начина, по който информацията бива споделяна с трети страни, както и да сподели до какъв тип информация изобщо имат достъп трети страни и правителствата.

В писмото си активистите настояват за:

  1. Количествени данни по отношение споделената информация с трети страни, включително каква точно информация е била изисквана от правителствата, кога и колко информация е била споделяна, както и каква част от тези искания са били удовлетворени или не;
  2. Данни по отношение на информацията, която Microsoft и Skype събират и обработват и към момента и политиката им за нейното съхранение;
  3. Дефиницията на Skype по отношение „третите страни“, които имат право да изискват информация, засягаща потребители на платформата;
  4. Документация и допълнителна информация за споразуменията, които Skype са сключили с трети страни, лицензирани да ползват технологията на продукта, както и техните права за мониторинг и цензура върху кореспонденцията на потребителите им;
  5. Интерпретацията на Skype по отношение отговорностите на компанията съгласно CALEA, приетият през 1994 закон, наречен Комуникационна помощ при прилагане на закона (Communications Assistance for Law Enforcement Act) и политиката за разкриване на данните на потребителите съгласно Закона за националната сигурност (NSLs), както и политиката на поведение на служителите на компанията, когато постъпи съдебна заповед, изискваща данни на потребител на Skypе, независимо дали това засяга гражданин на САЩ или друга държава.

“По-голяма част от хората биха изпитали дискомфорт, ако някой стои постоянно зад рамото им и следи кореспонденцията, която те водят с приятелите си или семейството си. Всъщност точно това се случва в Skype,“ споделя пред Digital Trends Сара Дауни, представител на Abine, една от компаниите подписали „отвореното писмо“ до Skype.

“Личната ви информация от профила в Skype, кореспонденцията, видео файловете и снимките, които обменяте – всичко бива споделяно с рекламодателите, без дори някой да ви попита какво мислите по темата. Заслужавате поне да знаете по какъв начин Skype използва личната ви информация и какви рискове крие това,“ добавя още тя.

И макар да съм убедена, че „отвореното писмо“ до Skype и всички проблеми, които то повдига тепърва ще набират гласност, а темата за онлайн сигурността и защитата на личните данни в следващите няколко дни ще се превърне в тема номер 1 и ще привлече общественото внимание и интерес, нека не забравяме, че именно Microsoft  бяха компанията, която си навлече гнева на рекламната индустрия с функцията „do not track“, зададена по подразбиране в последната версия на бразузъра им – Internet Explorer 10, защото не позволява прецизното таргетиране на рекламните съобщения според интересите и навиците на потребителите.

Можете да прочетете пълният текст на писмото тук – http://www.skypeopenletter.com/.

 

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php