Децата лидери – защо е важно да насърчаваме предприемачеството у най-малките?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
svetlozar-petrov
Светлозар Петров: Технологиите са част от живота ни, за да сме успешни трябва да се възползваме от тях
септември 29, 2014
interactivity
Технологиите като инструмент при възпитанието и обучението на децата
октомври 3, 2014

Децата лидери – защо е важно да насърчаваме предприемачеството у най-малките?

young-entrepreneur

Какъв искаш да станеш като пораснеш? Всичко тръгва от този въпрос, който всички сме чували стотици в детството си и години по-късно пак го чуваме по един или друг повод. Отговорите на децата са смели – певица, космонавт, полицай, пожарникар или балерина. Но как ще реагирате, когато детето срещу вас каже, че иска да бъде предприемач?

young-entrepreneur

По дефиниция предприемач е „човек, който създава бизнес, поемайки финансов риск с цел печалба“. Едва ли едно 5-годишно дете осъзнава значението на думата, но същото важи и за професии от типа на космонавт или хирург. Истината е, че предприемачеството е много повече от професия. Предприемачеството е поведение, начин на мислене метод за справяне с проблеми. Именно това предприемачество, си заслужава да възпитаваме у децата си

Кога да започнем да насърчаваме предприемачеството у децата? Тъй като предприемачеството е поведение, възпитанието му у децата трябва да започне „колкото по-рано, толкова по-добре“. Колкото по-рано го направите, толкова по-уверено ще бъде детето, толкова по-свободно ще изразява и защитава мнението си. И когато е на 20 години, няма да се наложи тепърва да започва да планира, защото то вече ще има план.

И тук идва въпросът как се възпитава предприемач? Предприемач по душа и начин на мислене. Започнете с тези три стъпки и просто наблюдавайте развитието:

1. Brainstorming или „мозъчни атаки“

От вас се иска да дадете свобода на детето да прави brainstorming, т.е. позволете му да каже всичко, което му дойде наум по дадена тема, запишете всяка идея и след това започнете заедно да изключвате една по една тези, които не са подходящи, за да стигнете до най-доброто решение. Ще се изненадате какви идеи ще ви дойдат и на вас, и на детето, но най-вече ще се изненадате от резултата. Можете да правите „мозъчни атаки“ по всяка една тема и да насърчавате детето си да го прави с приятели.

2. Мечти и цели

Няма нищо лошо в това, че детето иска да бъде космонавт,  или пожарникар, или актьор. Детето има мечта и това е повече от прекрасно. Идеята е тази мечта да се превърне в цел, за да може по-късно да стане реалност. Разликата между мечтите и целите е, че за вторите имаме план. Една мечта се превръща в цел в момента, в който за нея има план. Постарайте се детето ви да разбере това и ще видите как на следващия ден ще има готов план как да стигне до Луната. И какво от това, че ще е невъзможен? Достатъчно е, че детето има план и е с още една крачка по-близо до „професията“ предприемач.

3. (Не)успехи

Всяко дете трудно приема своите неуспехи – от загуба в някоя игра, през неуспешно нарисуван портрет, до слаба оценка в училище. Всички ще бъдат до детето ви при неговите успехи и ще се усмихват, но родителите са тези, които трябва да са там, за да покажат, че всеки неуспех крие нова възможност. В началото ще е трудно да убедите детето, че загубата в баскетболния мач е нещо, което ще го направи много по-силен играч, но колкото повече го повтаряте и подкрепяте с факти, ще видите детето ви с лекота ще се справя с всеки проблем. И винаги ще търси решението.

Happy kids playing

Инвестирайте в децата – и време, и пари, и любов, и всичко, което е необходимо. Възпитавайте предприемачи по душа, по начин на мислене, по поведение. Защото това е бъдещето.

[sws_yellow_box box_size=“620″] Жюстин Томс ще представи темата за насърчаване на лидерството и предприемаческите умения сред децата в рамките на Digital KidZ на 01 ноември 2014 в хотел „Земята и хората“. Ако искате да научите повече по темата, ще се радваме да ви видим. Повече за събитието и неговата програма можете да научите ТУК.[/sws_yellow_box]

The following two tabs change content below.
Моника Георгиева учи Маркетинг в Икономически университет, Варна. Член е на международната студентска организация AIESEC. Интересува се от дигитален маркетинг, IT и реклама.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php