Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Paperless_Classrooms
Khan Academy в България с кампания за набиране на средства
21.03.2016
13043523_1092476964144012_2201270416958661779_n
DigitalKidZ с награда от Forbes E-volution Awards 2016
27.04.2016

Мисия: Minecraft

minecraftkids

През послените 6 години световният феномен Minecraft се превърна от успешна инди игра в основен обучаващ инструмент по програмиране за деца.

Връщайки се в началото на бума на играта, обществото реагираше негативно, заклемявайки продукта като поредния онлайн начин на забавление, който ще задържа децата пред компютрите вместо да ги стимулира да играят навън. Няколко години по-късно и вече се работи в насока създаване на Minecraft лагери, които ще учат малчуганите да програмират на базата на една простичка на вид видеоигра. Какво точно накара хората да променят нагласата си и да започнат да виждат нишата на обучение и дали това е правилният начин на мислене? Преди всичко, обаче, трябва да си отговорим на въпроса: Какво прави играта толкова интересна?

minecraftkids

Това, което прави играта интересна за децата е, че те гледат на нея като своеобразен пъзел, в който разгадаването на нещо мистериозно или построяването на интересна конструкция може да ги превърне в герои. Играе се на принципа на играчи в мултиплеър, които могат да създават и разрушават различни видове сгради и блокове в триизмерна среда.

Паралелна система или просто местенце, което могат да построят съвсем сами, играта цели да развива логическите умения и креативността у играчите, превръщайки ги във виртуални архитекти на свят много близък до реалния. Резултатът от всичко това е, че когато децата търсят повече информация за Minecraft, те всъщност изучават основите на архитектурата, електронните системи за проектиране, и отстраняването на грешки в системата. Те използват Minecraft като вход в компютърната наука и образование, или дори графичния дизайн, тъй като напредналите играчи могат да персонализират външния вид на своите светове.

Изводът до тук е, че въпреки странната си графика, играта не е никак лесна, а точно обратното – тя е невероятно сложна и непроницаема. Пример за това е липсата на помощни прозорци, които да ви насочват в процесите при стартов режим, как да започнете, как да продължите и каква всъщност е целта на играта, трябва да измислите сами, но въпреки това има система за оценяване на всичко, което се случва в игрално време.

Какво означава всичко това? Готови ли сме да приемем, че дигитализацията на съвремието ни ще определя начина, по който най-малките възприемат света?

Истината е, че не можем да избягаме от случващото се и би било неадекватно, ако му се противим и се опитваме да „скрием“ децата си от дигиталния свят. Точно обратното, също толкова рязко би трябвало да променим нагласата си и както в случая с Minecraft да използваме нишата на образование във всеки един удобен момент, защото от нас зависи дали децата ни ще контролират дигиталната реалност, която ги очаква от момента на тяхното раждане, или ще се превърнат в поредната „жертва“ на компютърнато бъдеще.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php