Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
homepageDigitalYouth2012
Анализ на поведението на дигиталните деца
25.11.2014
snowflake-13
Нарисувай зимата!
17.12.2014

Що е то DigitalKidZ?

amazing-crazy-cute-kids-Favim.com-350620

Първото, което ни идва на ум е, че Digital KidZ е конференция за деца и технологии, чиято мисия е да развенчае митовете и легендите за “технологичната революция”. И няма да излъжем. Но нека погледнем голямата картина и да отговорим на въпроса що е то „дигитално дете“ в по-мащабен план.

Освен че могат да бъдат неизвестни в математическо уравнение или просто последните букви от английската азбука, X, Y и Z са три поколения, които са като неизвестни едно за друго. И ако X (родени преди 1976 г.) и Y (родени в периода 1977-1994 г.) са успели да преодолеят различията си или по-скоро са свикнали с тях, Z поколението (родените след 1995 г.) е неразгадаемото неизвестно. Защото е много различно, твърде различно от познатото ни.

Може да не знаем много за Z поколението, засега, но със сигурност сме добре запознати със средата, в която тези деца растат – сложна и технологична. Среда, която ние все още опознаваме, докато Z поколението не познава друга и се чувства „като у дома си“ в нея. Ако трябва да опишем дигиталните деца с една дума, ще си изберем думата предизвикателство. Нека разгледаме някои статистики, които няма да ни дадат конкретен отговор, но поне ще ни подскажат що е то Digital KidZ:

  • Повече от една четвърт (25,9%) от населението принадлежи към Z поколението и процентът расте с всяко ново раждане.
  • Родителите окуражават децата от Z поколението да си намерят работа и да станат независими, но дори и без окуражаването от родителите, те сами искат това.
  • Z поколението иска да промени света, да въздейства и от там социалното предприемачество е често срещан избор за кариера.
  • 9 от 10 представители на Z поколението (93%) посещават YouTube веднъж седмично, а 54% го повече от един път на ден.
  • 76% смятат, че опитът им с новите технологии ще помогне за бъдещата им реализация,
  • 66% казват, че технологиите ги карат да вярват, че всичко е възможно, а само 46% от Z поколението ценят времето в което са офлайн.
  • 61% от гимназистите искат да бъдат предприемачи, отколкото работници. За сравнение, само 43% от студентите искат това.
  • Един от двама ще бъде студент в университет. При Y поколението, студент е всеки един от трима, а при X поколението – един от четирима.
  • За 51% от тийнейджърите, игрите са основният източник на забавление.

Не на последно място ще отбележим факта, че Z поколението е загрижено за влиянието на човека върху околната среда, което означава, че макар и малки на възраст, те са социално-отговорни и са наясно, доколкото е възможно, с последиците. Те искат да живеят в един по-добър свят и се борят за него.

Няколко съвета за общуването с тях – говорете с изображения, визуализирайте с думи, те имат достатъчно богато въображение. Говорете с тях като с възрастен човек на теми като глобалното затопляне и др., така те се чувстват значими. Давайте им контрол и право на избор, работете в сътрудничество с тях, учете ги да си сътрудничат с околните. Може би не сте си представяли възпитанието на вашето дете точно така и искате да полагате друг вид грижи, но за негово и ваше добро, вземете си куче, а с детето говорете като с възрастен. Ще свърши работа, защото това са „дигиталните деца“.

 

[sws_yellow_box box_size=“620″]  Digital KidZ е първата инициатива в България и Европа, която разглежда образованието, бизнеса и комуникациите през погледа на децата. Мисията ни, като организатори е да изградим мост между технологиите, родителите и децата в името на по-доброто образование и комуникация.
Подкрепяме семействата и децата със специални нужди. Търсим открит диалог и популяризация на специфични техни предизвикателства и как технологиите могат да бъдат в подкрепа – вярваме, че така спомагаме за социалната им интеграция в обществото и по-активен начин на живот.

Темата на второто издание на Digital KidZ e  „Образование“ и как интернет предоставя инструменти и възможности, за да бъдат разширени образователните умения и компетенциите на децата, докато те играят и творят в свободното си време. Специалeн фокус този път поставяме върху дислексията като предизвикателство пред образователния процес. Датата е 16 май – Модерен театър, София. Билетите са вече в продажба, могат да бъдат закупени ТУК[/sws_yellow_box]

The following two tabs change content below.
Инициативата DigitalKidZ® е проект на Фондация “Дигиталните деца”. Създаден през 2014г с амбицията да подпомага родителите и учителите на съвременните деца да повишат своята дигитална грамотност, за да развият техните когнитивни и социални умения, критично мислене, гражданска отговорност и грамотност за боравене с цифровите технологии и онлайн медии или т.нар. „умения за 21 век“.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php