Технологиите помагат на децата с аутизъм да имат бъдеще

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
ftc-apps-for-children-raise-privacy-concerns-4a96716cce
„Мамо, върни ми телефона“
24.09.2014
svetlozar-petrov
Светлозар Петров: Технологиите са част от живота ни, за да сме успешни трябва да се възползваме от тях
29.09.2014

Технологиите помагат на децата с аутизъм да имат бъдеще

Bullied-Childhn

Броят на деца с аутизъм расте всеки ден, с което се увеличават и предизвикателствата пред хората, които работят с тях – родители, учители и т.н. И ако досега водехме дискусии пречат или помагат технологиите, тук споровете ще приключат.

Bullied-Childhn

Ще разгледаме за пример начално училище „Топклиф“ в Бирмингам, Великобритания, където се обучават около 30 деца с различни нива на аутизъм. Училището е едно от четирите училища на територията на страната, взели участие в проекта ECHOES, който има за цел да установи как технологиите могат да помогнат за по-добро прекарване на времето в класната стая. Изследователите са използвали специална TEL (Technology Enhanced Learning) програма, която позволява на децата да учат с виртуални герои и интерактивни технологии.

„През екрана децата могат да манипулират героите, да изследват околната среда и могат да взаимодействат с полу-автономния герой Анди. Анди изпълнява ролята на партньор на децата и се опитва да ги обвърже със специфични дейности.“

Учителите във въпросното училище наблюдават, че програмата ECHOES значително помага на децата да се социализират по-лесно и подобрява комуникационните им умения. Преподавателите са изненадани и до каква степен децата боравят с технологиите.

„Никога не сме осъзнавали, че децата имат тези умения, тъй като някои от тях са толкова затворени в себе,“ казва Сара Киукендон, преподавател на деца със специални нужди в Топклиф. „Виждали сме децата с аутизъм да играят със изображенията на екрана по начини, по които обичайно развиващите се деца не са играли. Нормалният план за обучение, който предлагаме не им позволява да демонстрират тези умения.

Според изследването децата с аутизъм често намират компютрите и технологиите за сигурни, мотивиращи и обвързващи. И въпреки че имат проблем с комуникацията и ефективното учене, изглежда, че технологиите връщат мотивацията им и желанието за комуникация по начин, по който учителите в класната стая не успяват.

По темата в рамките на конференцията Digital KidZ ще говори Стела Даскалова – социален педагог и автор на книгата „Всичко започва от детството“.

The following two tabs change content below.
Инициативата DigitalKidZ® е проект на Фондация “Дигиталните деца”. Създаден през 2014г с амбицията да подпомага родителите и учителите на съвременните деца да повишат своята дигитална грамотност, за да развият техните когнитивни и социални умения, критично мислене, гражданска отговорност и грамотност за боравене с цифровите технологии и онлайн медии или т.нар. „умения за 21 век“.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php