Защо дигитални умения трябва да са основен предмет в училище?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Generation-Z
Маркетинг 18- или как да рекламирате на поколение Z?
02.02.2015
oppilaat
Кога ще ги стигнем финландците?
12.03.2015

Защо дигитални умения трябва да са основен предмет в училище?

Uses-of-Information-Technology-in-Education

Според доклад на House of Lords Committee, като основен предмет наред с математиката и езиците, трябва да се въведат по дигитални умения. В българската образователна система това е предметът информационни технологии, на който в повечето случаи не се обръща нужното внимание. Заключението от доклада на House of Lords е, че липсата на средни и високи дигитални умения „изисква незабавно внимание“.

Uses-of-Information-Technology-in-Education

В доклада не се отрича, че компютърните технологии освен неограничени възможности, носят със себе си доста рискове. Тези рискове обаче произтичат от факта, че технологиите не се познават достатъчно добре, каквато е целта на предмета Информационни технологии.

„На Интернет трябва да се гледа като на полезна услуга, като вода и електричество,“ четем в доклада.

В доклада са откроени 3 основни точки/правила:

  • Никое дете не трябва да напуска училище без основна дигитална грамотност
  • Университетите трябва да гарантират, че всички техни възпитаници са „дигитално компетентни“
  • При стажовете трябва да има по-голям акцент върху дигиталните умения

В Англия нарекоха доклада „повикване за събуждане“, а Баронеса Морган от Хютън, председател на комитета, провел изследването заяви, че намира за недопустимо съществуването места в градовете без мобилен и Интернет обхват. Както в Англия, така и у нас, съществуват доста семейства, които нямат достъп до Интернет, респективно децата не са чувстват удобно с използването му. Тук е мястото на училището – институцията, която трябва да подготви ученика, за да се чувства комфортно след завършване, когато се „срещне“ с реалния свят.

До 20 години 35% от професиите в Англия могат да бъдат напълно автоматизирани, откъдето произтича необходимостта държавата да подсигури икономиката си. Ако случващото се в Англия ви се струва далечно, нека да побързаме и да ви кажем, че не е. В днешно време нещата се случват прекалено бързо по всички краища на света, и ситуацията в българската образователна система е сходна. Обучават се ученици и студенти за професии, които до 5-10 години няма да съществуват. Не подценявайте дигиталните умения и култура, защото, ако има нещо сигурно, то в него на 100% присъства дигиталното.  

Какви, според вас, са основните проблеми на Информационните технологии в българската образователна система и достатъчни ли са часовете в учебната програма?

[sws_yellow_box box_size=“620″]  Повече за дигиталните умения и каква е ролята на технологиите в образованието ще говорим по време на второто издание на Digital KidZ – 16 май – Модерен театър, София.

Темата „Образование“ и как интернет предоставя инструменти и възможности, за да бъдат разширени образователните умения и компетенциите на децата, докато те играят и творят в свободното си време. Digital KidZ предвижда Конференция, Творчески работилници за деца и Изложение.

Специално внимание ще бъде обърнато на дислексията като предизвикателство пред образователния процес. Билетите са вече в продажба, могат да бъдат закупени ТУК. [/sws_yellow_box]

The following two tabs change content below.
Инициативата DigitalKidZ® е проект на Фондация “Дигиталните деца”. Създаден през 2014г с амбицията да подпомага родителите и учителите на съвременните деца да повишат своята дигитална грамотност, за да развият техните когнитивни и социални умения, критично мислене, гражданска отговорност и грамотност за боравене с цифровите технологии и онлайн медии или т.нар. „умения за 21 век“.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php