Защо е важно да научим децата да програмират?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Stock Photo
Защо забраняват смартфоните в училище?
09.09.2014
fpcoverphoto
Важно е децата да могат да програмират и Code.org знае това
13.09.2014

Защо е важно да научим децата да програмират?

DigitalKidZ_programming

Според последни статистики, децата започват да използват Интернет на 7-годишна възраст, а на възраст от 9 до 16 години, прекарват средно 88 минути онлайн на ден. Технологиите са част от ежедневието им, от игрите и образованието им. Технологиите са част от комуникацията им.

DigitalKidZ_programming

Децата от поколение Z са родени в технологична среда, живеят заобиколени от технологии и трудно могат да си представят свят без смартфони и таблети. Технологиите са неизменна част от живота им и общоприетото в България отричане и/или ограничаване на достъпа им до тях е повече от неефективно.

„Невежество е да отричаш нещо, което не познаваш“.

Кой, обаче, е този, който се замисля до каква степен познава новите технологии? Защото Facebook и Viber, които са причината смартфоните да бъдат забранени в някои български училища, не са нищо повече от оправдание. На пръсти се броят учителите, които се опитват да се адаптират адекватно към реалността на децата, а родителите „нямат време“. Резултатът е едно объркано дете, което чати по цял ден във Facebook и качва снимки в Instagrram, защото там има още много като него.

Нека спрем да отричаме очевидното и да опознаем непознатото. Нека провокираме креативното и иновативното у децата с помощта на технологиите. Как? Като ги научим да програмират.

За повечето от нас програмирането е лукс, но за децата ще бъде необходимост. Първокласниците в Естония имат часове по програмиране, а въвеждането на такива се обмисля и във Великобритания. Не се стряскайте, не става въпрос за кодове, Java, Pascal, C++, PHP и т.н. Не и в първи клас. Към момента са налични не една или две платформи, провокиращи креативността на децата, които не познаваме. Всяко дете е строител, пълно е с идеи и това, от което се нуждае са инструменти, с които да ги реализира.

Да вземем, например, Scratch – безплатен софтуер, с който децата програмират интерактивни истории, игри и анимации, които могат да споделят с останалите потребители на платформата. Scratch дава възможност на децата да мислят креативно, систематично и да развиват умения за сътрудничество и работа в екип. Именно от тези качества се нуждаем през 21 век. Най-хубавото е, че със Scratch всичко става под формата на игра.

Ако погледнем голямата картинка, децата от поколение Z няма да се нуждаят да са завършили програмиране, за да бъдат компетентни програмисти. Вместо това ще се учат чрез много практика под формата на игри. Това са дигиталните деца от поколение Z. Без значение колко време минава, някои неща не се променят и едно от тях е любовта на децата (и децата по душа) към игрите.   

Платформата Scratch е част от вдъхновението за конференцията Digital KidZ, организирана от NEWTREND: MEDIA | MARKETING | EVENTS.  

The following two tabs change content below.
Инициативата DigitalKidZ® е проект на Фондация “Дигиталните деца”. Създаден през 2014г с амбицията да подпомага родителите и учителите на съвременните деца да повишат своята дигитална грамотност, за да развият техните когнитивни и социални умения, критично мислене, гражданска отговорност и грамотност за боравене с цифровите технологии и онлайн медии или т.нар. „умения за 21 век“.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php