Как UX дизайнът увеличава ефективността на трафика към сайта?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Graphic-Design
4 уеб дизайн съвета как да задържим посетителите в нашия уеб сайт
07.10.2014
ux-ui-design
Как UX дизайнът увеличава ефективността на трафика към сайта? (втора част)
21.10.2014

Как UX дизайнът увеличава ефективността на трафика към сайта?

ON-THE-COMPUTER

Не е въпрос на технология, а на психология.
„Рекламата е изкуството да караш хората да купуват неща, които не им трябват с пари, които нямат“. Тази фраза предхожда интернет с деситилетия,  но и в наши дни важи с пълна сила. Може и да звучи леко цинично, но нека не забравяме, че хората рядко влизат в даден уеб сайт без да търсят нещо. Ако вие притежавате това, от което се нуждаят е ваша работа да им помогнете да го открият.

ON-THE-COMPUTER

Проблемът с повечето сайтове е, че те са толкова лошо конструирани и проектирани, че служат като паметници на провала за своите собственици.

Нека изясним нещо – оналйн потребителите не четат, те сканират. Те виждат заглавия, снимки и удебелени шрифтове. В зависимост от вида на потребителя имате между 2 и 8 секунди да грабнете вниманието им и да ги задържите на сайта си. В противен случай те отварят сайта, хвърлят му един поглед и ако не го харесат го затварят и минават към следващия. Независимо дали ви харесва или не това е методиката на търсене от потребителите в Интернет.

Как  дизайнът на ландинг станиците е жизненоважен за ползваемостта?

Ландинг страницата е мястото  в сайта, което потребителите посещават първо. Те могат да бъдат насочени към нея от оферта по e-mail оферта, банерна реклама, реклама в социалните мрежи или по друг начин. Генерирането на трафик към страницата ви обаче далеч не е достатъчно – трябва да имате какво да предложите на хората, които посетят страницата.  Лесно е да попаднете в капана на това да влагате пари в генерирането на трафик, който да насочвате към страницата и да се надявате, че някой ще избере услугите ви. Така влизате в омагьосаният кръг „Искате клиенти? Купете си трафик!“. Не звучи много добре, нали? Ами наистина не е.  За да избягате от този момент ви предлагам

6 стъпки към увеличаване на ползваемостта на ландинг страниците чрез дизайна:

1.Поставете си ясна цел

За да постигнете целите си първо трябва да сте наясно какви са те. Дали искате онлайн магазин, който генерира много продажби, или социална мрежа, която набира много потребители? Добрият маркетолог извежда своите цели и на база на тях започва изграждането на своята стратегия.

2.Определете потребителския профил

Запомнете – не сте важни вие, важен е клиентът! Много бизнеси се чувстват длъжни да разкажат своята история и да предложат това, което те смятат, че е важно и интересно за аудиторията. Забравете този подход. Ако посетителите не намерят на сайта ви това, което смятат за полезно и интересно, те никога повече няма да ви посетят.

Проучете аудиторията си. Ако се опитвате да продавате на всички по едно и също време, без да се съобразявате от възрастта, пола, сферата на заетост и интересите на потребителите в крайна сметка няма да успеете да продадете нищо на никой. Опознайте своята таргет аудитория и тогава насочете към тях своите усилия. Те ще ви се отплатят.

3.Избор на домейн

Повечето бизнеси смятат, че началната страница на уеб сайта им е тяхната ландинг страница. Това в повечето случаи е така, но понякога по-добрият избор е ландинг страницата на един бизнес да е самостоятелна страница на собствен домейн. Това ви позволява да изберете едно или повече специфични имена, чрез които да позиционирате определен продукт или услуга или да таргетирате конкретна аудитория. Моята компания има тази практика при предлагането на конкретни пакети за специализирани уеб сайтове като резултатите са повече от впечатляващи.

wireframing

4. Wireframing

Това е правенето на специфична скица на вашата ландинг страница. Започнете като решите какви елементи трябва да присъстват на вашата ландинг страница и ги разположете на лист хартия, така както си ги представяте структурирани онлайн. Погрижете се да разположите най-важните елементи, така че да са видими за потребителите без да им се налага да скролват надолу на ландинг страницата.

5.Копирайтинг

Както вече казах потребителите не четат – те сканират и ако нещо привлече вниманието им започват да се заглеждат в написаното. Само около 20% от хората, които посещават страницата ви четат подробно какво е написано в текста под заглавието. Все пак те са предостатъчна причина да заложите на качествен копирайтинг, който да увеличи ефективността на насочения към ландинг страницата трафик.

6. Тестване, тестване, тестване!

Това не е нещо, което да правите в свободното си време. Това е важна част от процеса по пошиаване на ефективността на вашата ландинг страница. Следете метриките на посещение и статистиките в кои части на страницата потребителите са задържали своето внимание най-много. Това ще ви помогне да изпробвате нови начини, чрез които да усвоите по-добре трафика, който е насочен към вашата ландинг страница и да превърнете повече посетители в клиенти. Все пак не е хубаво да правите прекалено много промени наведнъж. Друго важно нещо е нещата, които тествате да са релевантни на поставените предварително цели – брой реализирани продажби, брой нови регистрирани потребители и т.н.

В заключение мога да кажа, че дизайнът и структурата на ландинг страницата имат голямо значение при задържането на един потребител, което от своя страна влияе сериозно на ползваемостта на уеб сайта и няма изгледи това да се промени скоро. Един качествен уеб дизайнер може да направи вашата ландинг страница красива, докато един маркетинг специалист може да я направи ангажираща за потребителя. Вие преценете сами кое е по-важно за бизнеса.

The following two tabs change content below.

инж. Димитър Василев

Изпълнителен директор at Webest Ltd
Съосновател и изпълнителен директор на Webest Ltd - компания за дигитален маркетинг, специализирана в разработването и популяризирането на бизнес уеб сайтове и мобилни приложения. Съосновател и основен двигател на Инвестиционно Предприемачески Форуми Biz2Bizi.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php