Амир Хадеи: „Преводът не е достатъчно условие да пуснете продукт на нов пазар“

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
IMG_5441
Красимир Димитров, TVLowCost: Подкрепяме клиентите си да развиват високо ниво на вътрешните си медиа експерти
30.09.2015
Elizabeta
Елизабета Планини (TravelBetter) за жените в предприемачеството и интуицията в бизнеса
12.04.2016

Амир Хадеи: „Преводът не е достатъчно условие да пуснете продукт на нов пазар“

_DSC8226

Амир Хадеи е основател и изпълнителен директор на AHURA Software – компания, локализираща и публикуваща софтуерни продукти в Иран. Макар само на 23 години, Амир управлява и двата офиса на компанията, които се намират на 2500 километра разстояние един от друг, и се грижи всички работни процеси да протичат плавно. Компанията му има изградени партньорства с едни от най-големите IT фирми в България. Днес разговаряме с него за това как се прави IT бизнес в Иран и защо да продаваме продуктите си там.

_DSC8226

_ Разкажи ми за компанията?

С колегата ми Мартин Тончев основахме AHURA Software преди близо 4 години със собствени средства и от тогава се стремим да се развиваме с всеки изминал ден. Сега имаме два екипа – един в София и един в Техеран. Работим с най-различни български и чуждестранни IT компании и им помагаме да оперират успешно на иранския пазар. Винаги сме готови за нови предизвикателни проекти и постоянно се оглеждаме за такива.

_ Разкажи ми за опита, който имаш с локализирането на нови продукти на иранския пазар?

Много хора смятат, че да пуснеш един продукт на нов пазар означава просто да преведеш неговото съдържание. Не е толкова просто. Още по-малко в Иран. Локализирането на софтуерен продукт за иранския пазар е процес, състоящ се от няколко отделни етапа. Както сигурно знаеш, иранците пишат от дясно наляво, което автоматично означава, че кодът на продукта трябва да се редактира, така че всички текстове да бъдат подравнени отдясно. Също така е необходимо да се обърне внимание на културните и религиозните различия. Всичко, което е в разрез с местните разбирания трябва да бъде замаскирано или премахнато. Най-просто казано, разширяването на пазара е обвързао преди всичко с пригаждането на продукта технически, лингвистично и културно, спрямо разбиранията на съответния пазар.

_ Какъв е иранския пазар? Разкажи ни малко за него.

Пазарът е огромен. Населението на държавата е около 80 милиона души, а над 50% от тях са интернет потребители. Над 50% от населението на държавата е под 35 години, което е страхотен показател за развитието на иновативни продукти. Иранците са „жадни“ за нови „адаптирани“ продукти, тъй като езиковата бариера представлява голям проблем за тях.

_ Не е ли трудно да управляваш два офиса, които са толкова далече един от друг?

За голяма радост, повечето неща в нашия бизнес са буквално на един клик разстояние. Поддържам връзка с колегите ми от Иран постоянно и засега нямаме проблеми в това отношение. Разчитам много на тях. Естествено, понякога присъствието ми е наложително, така че минимум веднъж годишно съм там.

_ Както всички знаем, икономическите санкции срещу Иран бяха премахнати в началото на годината. Как се отразява това на вашия бизнес?

Според мен е доста рано за конкретна оценка на случилото се, но вярвам, че нещата се движат в добра посока. Имайки предвид, че западните компании бяха по-предпазливи спрямо Иран по време на санкциите, ме кара да си мисля, че тази промяна е по-скоро в тяхна полза. Очакваме повече активност от немските фирми, които са много важни за нас.

_ Как убеждавате клиентите си да се насочат към иранския пазар?

В началото ни беше много трудно. Отне ни доста време, докато вземем първите си проекти, но смятам, че вече все повече и повече хора се убеждават в потенциала на иранския пазар. Много по-лесно е, когато имаш портфолио с реализирани проекти, тъй като всеки иска да види какво си направил, преди да ти възложи някаква задача. Много съм благодарен на Imperia Online за гласуваното доверие, тъй като те бяха едни от първите ни големи партньори и благодарение на съвместната ни работа успяхме да утвърдим бизнес модела си.

Статистическите данни също са много важни. Хората искат цифри, за да си направят сметката.

gamesocm_2015

_ Мислил ли си да развиеш този бизнес модел и в други държави, освен в Иран?

Обмислял съм тази идея многократно, защото това, с което се занимавам ми харесва и бих желал да се развивам и на други пазари, но нещата не са толкова прости. За да упражняваш тази дейност, трябва да познаваш много добре пазара, на който оперираш, да познаваш правилните хора и куп други фактори, които наистина са от значение. Към момента сме се съсредоточили изцяло върху Иран, тъй като пазарът е голям, има много работа и сме си изградили добри позиции там.

_ Какви партньори търсите най-често?

Нямаме строго определени параметри, по които търсим партньори, но разчитаме на два ключови фактора. Продуктът трябва да бъде интересен за иранския пазар и разработчикът трябва да бъде сериозен. Приложенията за смартфони са в своя пик в Иран, така че те са ни приоритетни. Браузър базираните игри също се развиват много добре в Иран, така че не изпускаме и тях.

_ Опиши накратко един твой работен ден.

Обикновено се събуждам към 7, закусвам заедно с лаптопа и преглеждам дневните си задачи. Заради часовата разлика с Иран, не мога да си позволя да спя до по-късно. Към 9 вече съм в офиса. Ако имам някакви срещи, обикновено ги провеждам във втората половина от деня. Нямам определен час за край на работния ден. Тръгвам си, когато си приключа работата за деня.

_ Какви планове има компанията?

Бихме искали да привлечем повече партньори от Германия. Азиатските разработчици също са силни, така че имаме интерес и към тях. Именно поради тази причина се стремим да участваме в колкото се може повече специализирани изложения и конференции. Тази година, например, най-важните събития за нас са гейминг панаира в Кьолн, Германия и този в Пусан, Южна Корея. Поставил съм си за цел да увеличим проектите на компанията двойно до края на годината.

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php