Ангел Георгиев: „Връзката децата – технологии е навсякъде около нас“

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
angel_angelov
Ангел Ангелов за Digital KidZ: „До знанието може да се достигне чрез игра, чрез конструиране, чрез моделиране“
06.10.2014
sabev
Петър Събев: „Хайде на бас, че до 2034г. „умните“ домове ще бъдат не мечта, а даденост“
08.10.2014

Ангел Георгиев: „Връзката децата – технологии е навсякъде около нас“

SONY DSC

Ангел Георгиев притежава странния микс от 8 години опит в продуктовия маркетинг за големи международни компании и 1 година опит в програмирането. В момента прави продуктови обучения  за Sony, води лекции в Софтуерния Университет, а в свободното си време и технологични работилници за деца във всички възрасти за Hackidemia.

SONY DSC

Ангел Георгиев е един от лекторите на Digital KidZ на 01 ноември, ще говори за това „Как да запалим искрата в детските очи“ и организира мини – издание на Hackidemia в рамките на събитието. Hackidemia е организация, чиято мисия е да помогне на децата да бъдат създатели на технологии чрез работилници, обучения и други инициативи. Това е и повода днес да се срещнем и да разговоряме с Ангел за неговата визия, мисия и цели, свързани с децата и технологиите.

_ Ако трябва да опишете дигиталните деца с три думи, кои биха били те?

Търсещи, свързани, социални.

_ Каква е вашата лична мисия с участието ви в DigitalKidZ?

Смятам, че настоящото поколение е много по-свързано с технологиите и това ще продължава и занапред. Искам да помогна на децата и техните родители да разберат ползата от технологиите и да ги използват креативно за създаване на нови възможности около тях.

_ Как се роди идеята за Hackidemia, какво ви провокира да организирате събитие в България?

Идеята за Hackidemia се е родила в Щатите преди 3 години от група ентусиазирани студенти, които са искали да покажат колко интересни и забавни могат да бъдат технологиите за децата. От тогава са организирани над 80 събития в повече от 40 страни на 5 континента. Като част от организацията на последните 2 събития, най-голямото удоволствие на края на събитието е да видиш деца с искри в очите, които ще потърсят и научат повече и ще очакват следващото събитие с огромно нетърпение.

_ Като хора, ангажирани с дигиталното, подкрепяте или отричате взаимовръзката деца – технологии и кога е „здравословно“ тя да бъде изградена и насърчавана?

Връзката деца – технологии е навсякъде около нас, без значение дали я подкрепяме или отричаме. За мен най-здравословно е да се покаже на децата колко полезни могат да бъдат технологиите в ежедневието им и как те самите могат да създават нови възможности. Така тази връзка естествено ще премине от просто потребителска, в наистина обогатяваща съзнанието и мисленето.

_ Разкажете за Hackidemia, как успявате да „заплените“ децата до толкова с приложната наука и джаджите, та не само да ги забавлявате, а дори да ги научите на редица полезни неща?

Няма тайна формула. Единственото, с което разполагат нашите ментори, е желание да покажат на децата нещо, което е безкрайно интересно за тях самите. Децата са като огледала за нашите емоции и когато виждат някой, който е силно пленен от дадена тема, те логично искат да разберат повече.  Допълнително новите технологии са привлекателни, защото са навсякъде около нас. Разбира се, не всяко дете се запленява от всяка работилница. Затова и концепцията ни е да правим няколко работилници едновременно. Така децата минават през всички и естествено се задържат там, където им е най-интересно. По този начин те научават дори още повече за концепциите на по-интересните им работилници.

_ Ако едно дете има интерес към „дигиталните джаджи“ и е участвало поне веднъж в някоя от работилниците на Hackidemia, какво може да направи един родител, след като се приберат у дома, за да не прекъсва това, същевременно да насърчава развитието на детето си?

Ако родителите имат интерес и познания по същата тема, по която се е запалило детето, смятам че не е необходимо нищо повече. Детето ще задава много въпроси и когато получава отговори ще продължава да научава и да се развива. Ако родителите нямат интерес или достатъчни познания, не трябва да се притесняват от това. Нека оставят детето да търси и да се учи само. То естествено ще достигне до необходимата му информация. Аз така съм учил много софтуерни концепции в гимназията, без външна помощ. Отделно съществуват много  работилници или курсове, които се предлагат по различни теми. Естествено най-много са в София, но има и в другите градове, а броят им постоянно расте.

_ Технологии и деца равносилно ли е на обездвижване и де- социализиране?

Неслучайно една от думите, с които още в началото свързах дигиталните деца е „социални“. Те, за разлика от нас и от родителите им, са родени след интернет и естествено присъстват там. Социалните профили и мрежи са просто средство за комуникация и социализация и за тях това е естествено, както за нас телефонните разговори. Относно обездвижването, в момента има много повече възможности за забавление вкъщи и те са породени от дигиталните технологии. Затова смятам, че грижа на родителите е да покажат и запалят децата по спортове. Там, освен физическата активност, съществува естествено съревнование, което е много ценно за развитието на децата и за изграждане на цялостен характер

_ Какво бихте посъветвали родителите, които се опитват да „предпазят“ децата си от дигиталните устройства и технологии?

Първо, не го правете! Технологиите и устройствата са навсякъде около нас и изолацията или предпазването води до по-силно желание, което се задоволява извън стерилната обстановка на дома. Помислете какво децата ви могат да научат и развият, благодарение на технологиите и им покажете тези неща. Съществуват много ресурси. Кан академия и Скрач са само два от тях.

[sws_yellow_box box_size=“620″] Лекция за Scratch също е предвидена в рамките на Digital KidZ. Digital KidZ има две паралелни лекционни  направления – за родители и учители (как да общуваме с децата си и извлечем полза от използването на дигитални технологии) и за бизнеса (как новите неформални лидери на мнение променят бранд комуникациите и как да общуваме с тях) – ако желаете да се присъедините към конференцията, докато децата ви се забавляват с „технологичните“ предизвикателства, които сме им подготвили, можете да купите билети ТУК. Присъствието на деца до 15 години е безплатно. [/sws_yellow_box]

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php