Борил Богоев: „Честност, откритост и професионална визия изграждат марката в интернет“

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
a.hadjivasilev_closeup
Андрей Хадживасилев:”Интернет е чудесна рекламна и комуникационна платформа”
28.03.2011
angelina_ivancheva_lukrat_2
Ангелина Иванчева: Уеб ползваемост = доволни и лоялни потребители
11.05.2011

Борил Богоев: „Честност, откритост и професионална визия изграждат марката в интернет“

Boril_Bogoev

NewTrend.bg, 27.04.2011г. – На 02 май започва първият за България интензивен онлайн курс по маркетинг – „Летящ старт в Интернет маркетинга“, чиито медия партньор сме. Днес решихме да ви срещнем с неговия организатор – Борил Богоев, с когото говорихме за интернет пазара в България, маркетинга и онлайн обученията в България малко преди старта на курса.

В началото на своята кариера  – през 1999г. Борил Богоев започва да се занимава с графичен дизайн и предпечат, а от 2000 г. работи като уеб дизайнер и уеб разработчик в компютърна компания.

От 2002 той се насочва към интернет маркетинга и информационното предприемачество, като през 2003 г. създава първите си два блога на български език, а през 2005-та – своя първи блог, предназначен за англоезичния свят. Съ-автор на „Блогопедия“ – първата българска книга, писана от блогъри за блогъри.

Силно вярва в силата на интернет маркетинга и неговият неизчерпаем потенциал за превръщането на всеки бизнес в успешно начинание.

 

1. Бихте ли казали три неща, които са най-важни при изграждането на доверие в бранда в интернет пространството?

Едва ли има универсална „троица“, но тези, които аз считам за най-важни при изграждането на марката в Интернет са – честност и откритост, професионална визия, про-активна комуникация. Интернет е място, където не можеш да скриеш много неща, затова – който лъже там, бързо го хващат. Честността и откритостта са най-добрата политика. Не е необходимо да пазим някакви стоманени корпоративни профили, без следа от несъвършенства и петънца. Срещу себе си имаме хора и е добре да покажем човешката си страна.

От друга страна, потребителите в интернет са нетърпеливи, за 2 секунди трябва да грабнеш вниманието им, иначе ги губиш. Затова професионалната и консистентна визия на логото, сайта, фейсбук страницата и т.н. са от съществено значение.

Комуникацията е третият ключов момент. Създаването на нови контакти, поддържането на връзка с познати и приятели, колеги и партньори – всичко това води до постепенно разгръщане на вашата мрежа на влияние, което засилва вирусния ефект и помага за изграждането марката и нейната познаваемост сред съответната аудитория.

2. Как бихте описали онлайн аудиторията в България?

Аз съм поддръжник на идеята на Сет Годин за племената. Да, виждал съм проучвания, графики и статистики за разпределението на аудиторията в България, чета ги всеки месец и в .NET Magazine. 🙂 Но най-ясно мога да опиша собствената си аудитория, моето племе, хората, с които общувам лично или професионално (приятели, познати, клиенти, партньори), т.е. моята мрежа. Това са интелигентни, добронамерени и позитивни хора, които знаят какво искат от живота и работят усилено за неговото постигане. Интересуват се от маркетинг, реклама, интернет, здравословен начин на живот, пътувания и фотография. Не са много, но са изключително качествени хора.

И от търговска, и от човешка гледна точка, смятам, че най-важното е да си създадем свое собствено племе от хора, които са на същата вълна и се вълнуват от същите неща. Те могат да ни бъдат и приятели, и клиенти, и партньори – една здрава и мощна общност. Съзнавам, че това не е „научен“ отговор, но ми се струва най-адекватен. 🙂

3. Достатъчно наясно ли са българските компании с потенциалните предимства и недостатъци, които предлага онлайн маркетингът?

По мои наблюдения – много малка част от тях (говоря основно за малкия и среден бизнес) имат ясна представа що е то интернет маркетинг. Много от тях са още с идеята, че върхът на рекламата е анимираният банер, а други – по-напреднали – вече са чували за SEO и pay-per-click :)).

Разбира се, познавам и мениджъри/предприемачи, които са много „навътре в нещата“ и използват максимално инструментите, които предлага онлайн маркетинга.

4. Можете ли да отличите конкретен инструмент от „арсенала“ на интернет маркетинга, който трябва да присъства задължително в маркетинг плана на всяка компания и защо?

Тъй като маркетингът (и този в интернет – специално) е основно комуникация, мисля, че най-важният елемент, с който трябва да разполага всеки един бизнес онлайн (особено ако е ориентиран към по-широка аудитория) е блогът. Това за мен е най-важният комуникационен канал, т.нар. content hub. С негова помощ комуникираш със своите клиенти и партньори, изграждаш присъствието и репутацията си онлайн, анонсираш новости, създаваш си авторитет.

По принцип е трудно да се обясни на собствениците на бизнеси ползата от изграждането и развитието на корпоративен блог, тъй като това е дългосрочна и трудоемка задача. Но факт е, че блоговете – лични и корпоративни – оказват все по-голямо влияние за привличане на нови клиенти и укрепване на връзката със съществуващите (т.е. изграждане на аудитория от лоялни клиенти).

Блогът не е задължително източник на трафик към даден онлайн магазин, например, той е по-скоро средство за неформална комуникация, при която превръщаш непознатите в познати, познатите – в клиенти, а клиентите – в приятели… А приятелите водят със себе си още много клиенти. :))

5. Как очаквате да се промени българският уеб до края на 2011 г.?

Най-вече очаквам българският уеб да се промени в такава посока, че да създаде по-приятелска среда за бизнесите, които оперират онлайн. Също така, важен елемент ще бъде масовото навлизане на мобилни устройства и, съответно, мобилни сайтове и приложения.

Третото нещо, което ми се струва важно е популяризирането на дигиталните продукти – онлайн обучения, електронни книги, уебинари и други.

6. Защо решихте обучението да е в онлайн формат?

За тази тема и този тип обучение, онлайн форматът е естествен и най-логичен. Когато си помисля за обучение по интернет маркетинг, аз си представям за нещо, което се случва онлайн, интерактивно, забавно, мултимедийно и практическо. Онлайн и офлайн обучението си имат своите предимства и недостатъци, но в случая онлайн вариантът е безспорен победител. Използвайки този подход, на курсистите може да бъде представен невероятен обем от информация и то в интерактивен вид. Не е необходимо да се присъства в конкретна зала, да се губи време в пътуване и присъствие. Онлайн обучението предоставя пълна независимост по отношение на времето и мястото, голям капацитет и неколкократно по-ниска себестойност. По този начин става възможно да подготвим и представим интензивен, практически, 40-дневен курс на цена от 360 лв, вместо за 3600 лв. По мое мнение, това е win-win ситуация – всички печелят.

7. Какво ще научат участниците, които се запишат за участие в първото специализирано онлайн обучение за маркетинг „Летящ маркетинг в интернет“?

Обучението е разделено в 12 основни модула, които покриват най-важните елементи на интернет маркетинга, като например – планиране и анализ, имейл маркетинг, pay-per-click маркетинг, маркетинг в социалните медии и т.н. Това, което считам за ценно в обучението е, че информацията ще бъде представена под формата на видеоуроци и подходящи илюстрации (ще се възприема бързо, лесно и естествено), като към това ще бъдат добавени конкретни практически задачи, които курсистите трябва да изпълняват и по този начин ще придобиват съответните умения.

Друг ценен елемент на курса е възможността към всеки модул да се задават въпроси, като отговорите на тези въпроси ще бъдат видими за всички участници в курса. По този начин групата се самообучава прогресивно и всеки може да извлече максимума. В крайна сметка, целта на „Летящ старт в Интернет маркетинга“ не е курсистите само да научат нещо, а още по време на обучението, да направят нещата със собствените си ръце (мишки и клавиатури :))) и да видят резултатите максимално бързо.

Повече информация за онлайн курса „Летящ старт в маркетинга“ и неговата програма, можете да научите на сайта на фирма Webface Consult.

Регистрации се приемат не по-късно от 15 май, но всички регистрирали се до 01 май имат възможността да се включат в конкурса „Търси се: Лице за пример“ с награден фон от над 4000лв.

Като медия партньор на събитието, читателите на NewTrend.bg имат възможността да ползват 15% намаление от цената на курса, която до 01 май е 360,00 лв (с ДДС). При регистрация използвайте промо-кода IVN001.

За регистрация, посетете: http://webfaceconsult.com/courses/imjs/

 

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

4 Comments

  1. И моето професионално развитие подобно на Борил – през уеб дизанйа до интернет маркетинга. Чела съм Блогопедия и напълно споделям идеите за новите правила в интеренет маркетинга.
    Често, обаче, се сблъсквам с неразбиране от страна на мениджърите, незапознати все още с тези идеи.
    Затова горещо подкрепям инициативите за подобни обучения.
    Поздравявам и екипа на NewTrend.bg, за чието съдържание съм абонирана и следя редовно.

  2. Ивелина Атанасова казва:

    Много ти благодаря, Павлина, винаги когато някой наш читател остави подобен коментар под наша статия разбираме, че всичко което правим си заслужава и е полезно. Благодаря ти за подкрепата!

  3. […] интервю с Борил Богоев в NewTrend.bg  по повод предстоящия интензивен онлайн курс по […]

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php