Елизабета Планини (TravelBetter) за жените в предприемачеството и интуицията в бизнеса

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
_DSC8226
Амир Хадеи: „Преводът не е достатъчно условие да пуснете продукт на нов пазар“
22.03.2016
Eric_Schurenberg
Ерик Шуренберг за златното стартъп правило и колко е важно да бъдеш визионер.
15.04.2016

Елизабета Планини (TravelBetter) за жените в предприемачеството и интуицията в бизнеса

Elizabeta

Тази седмица на 14-ти април в София Тех Парк CEED Bulgaria организира годишната си CEED Global Conference 2016, на която лектори ще бъдат известни световни лица в предприемачеството, както и добре познати български имена от родната ни предприемаческа среда.

Специално за нашата медия един от говорителите на конференцията – Елизабета Планини (TravelBetter) ни разказа какво е да си жена предприемач в бизнес сфера като нейната.

Elizabeta

Елизабета е основател и главен изпълнителен директор на две фирми, Putujbolje, която е специализирана туристическа агенция за корпоративни пътувания, и Čuvar Sjećanja, първата услуга в световен мащаб за поддръжка на гробове. Тя бе избрана за жена предприемач в Хърватия и за двете марки.

_ Можете ли да опишете с една дума как се чувствате като жена предприемач в туристическия бизнес?

Аз управлявам две фирми – туристическа агенция и един много интересен и напълно нов бизнес – услуги по поддръжка на гробове и като предприемач чувствам, че всеки ден живея живота, който винаги съм искала. Това, че съм жена в конкретния бизнес, е само съвпадение.

_ Колко важно според вас е името на марката в сферите, в които работите?

Името на туристическата ми компания е „Putujbolje“ , което в превод означава по-добър начин на пътуване, и според мен се вписва перфектно. Името на фирмата трябва да обясни с една дума мисията, страстта и основната цел на компанията, така че е много важно да изберете правилната име. Другият ми бизнес се казва „Пазител на паметта“ и като единствен по рода си, ние наистина пазим спомените за хората, които вече не са сред нас.

_ Вярвате ли, че практиката и интуицията са по-важни от теоретичното образованието в някои бизнеси?

Според мен интуицията е наистина важна, бих казала, че е най-важната от трите изброени, защото тя ни води към правилните хора, знания и информация. Образованието също е много важно, тъй като има толкова много области, в които сме добри, като например в продажбите, но как ще сме добре информирани във финансите, инвестиционното или международното право без знания? Така че образованието е много важно и в наши дни има толкова много фирми, които предоставят знания, организират големи конференции с прекрасни лектори, като например конференцията CEED в София тази седмица.

Практика също е желателно да я има, но понякога може да бъде и в тежест, защото минали преживявания могат да определят бъдещите ни действия. Например, за да вършиш работата си добре трябва да работиш със страст, трябва да чувстваш искрата при всяко обаждане, мейл, среща, а ако вече си преживял подобно нещо опитът може да попречи на ефективността ти. Важно е да избираме нашата си страст и всичко ще си дойде на мястото.

_ Цена или качество, кое е предпочитано сред вашите клиенти?

Пазарът в Хърватия е наистина предизвикателство и новите фирми се опитват да се наложат, предлагайки по-ниски цени. Моите клиенти ценят знанието, професионалния подход и отдавна са научили урока, че цената е важна до момента когато спре да бъде от значение. Имам една малка тайна, която ще ви споделя – аз не продавам на клиентите си, въпреки че мога да бъде чудесна в продажбите, аз привличам моите клиенти с енергията и страстта ми.

_ Какво е вашето послание към всички момичета, които искат да бъдат предприемачи един ден?

Нормално е да се страхуваш – аз се страхувам всеки ден. Нормално е да взимаш грешни решения – на мен ми се случва почти всеки ден. Чрез възприемане на грешки, аз си давам шанс да раста, не само лично, но също така и професионално. Намерете си ментор, добър наставник, намерите поне двама. Каквото и да правите, не забравяйте да правите промени  всеки ден, малките стъпки са от значение и водят към велики дела.

Програмата на CEED Global Conference 2016 можете да видите тук.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php