Ерик Шуренберг за златното стартъп правило и колко е важно да бъдеш визионер.

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Elizabeta
Елизабета Планини (TravelBetter) за жените в предприемачеството и интуицията в бизнеса
12.04.2016

Ерик Шуренберг за златното стартъп правило и колко е важно да бъдеш визионер.

Eric_Schurenberg

Вчерашната конференция CEED беше открита от Ерик Шуренберг, който след края на своята лекция даде ексклузивно интервю за нашата медия, в което ни разказа за страстта си към предприемачеството и колко важно е да бъдеш визионер.

Eric_Schurenberg

Ерик Шуренберг е главен редактор на списание Inc. – медията, посветена на предприемачеството и стартиращите компании. Преди да се присъедини към Inc. Ерик е редактор на сайта на телевизия CBS „MoneyWatch“ и главен редактор на списание Money. Като писател, той е носител на наградите Loeb и Nation Magazine Awards.

В днешно време да бъдеш предприемач се превърна в най-желаната професия. Според вас по-лесно ли се управлява малка компания днес в сравнение с преди?

-Не, не е по-лесно да се управлява малка компания в наши дни. Сега има повече конкуренция в сравнение с това, което беше преди. Никога не е било лесно да се управлява малка компания и затова мисля, че хората, които стават предприемачи, защото си мислят, че пътят към богатствата и успехът се минава лесно и бързо, ще останат разочаровани, а историята е пълна с много такива примери. Единственото нещо, което се е променило в начина на създаване на една компания е, че заради напредването на технологиите, вече не е толкова скъпо да стартираш бизнеса си. Истината е, че за да управляваш компания си е нужно здраво бачкане – не е за хора със слаби сърца и искрено се надявам хората да осъзнават това. Като редактор на списание Inc. искам да виждам разцвет в предприемачеството. Да виждам все повече хора, чиито мечти са да създадат компания, но в същото време не искам хората да се заблуждават или да омаловажават предприемаческата култура, създавайки евтин продукт, само защото е лесно.

Има ли според вас златно правило един стартъп да бъде стабилен?

-Да, има златно правило! Ще се опитам сбито да го преразкажа, цитирайки Фил Лимън, който е рисков капиталист в Силициевата долина и на конференция, организирана от Inc. каза така: „Трябва да стартираш компания, която произвежда такъв продукт, за който хората ще ти плащат повече от това, което ти струва, за да го произведеш.

Как мислите има ли разлика между това да мислиш като визионер и да виждаш света като такъв или пък двете означават едно и също нещо?

-Мисля, че да бъдеш визионер е малко надценено. Вчера си говорихме с един приятел и стигнахме до извода, че ако погледнеш зад кулисите на един успешен стартъп, човекът, който стои зад идеята не е задължително да бъде велик визионер, а просто визионер, управляващ екип от много добри оператори – хора, които претежават практическо мислене, които изпълняват задачите си. Ако предприемач притежава визионерско мислене, той има нужда от партньор, който да върши оперативната работа също толкова добре. Връщайки се на понятията, аз не правя разлика между тях, но различавам хората, които работят здраво за успеха на компанията и просто визионерите. Идеите са евтини, защото има толкова много, а много от тях са наистина добри. Това, което ги различава е не просто идеята да е добра, а да е добра и да бъде изпълнена добре.

Вие виждате ли себе си като предприемач?

-Не, аз не съм предприемач. Аз съм фен на предприемачеството и наистина уважавам предприемачите, които са имали смелост да бъдат това, което са.

Като фен на предприемачеството каква е вашата мисия?

-Моята мисия е да помагам на предприемачите, които четат моето списание и идват на събитията, които организираме, за да разберат мечтите си и да успеят. Това е личната ми мисия и тази на списанието от вече 37 години. Чувствам се най-щастлив когато успея да мотивирам младите предприемачи, говорейки от сцените на различни конференции. Амбициите им са музика за моите уши!

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php