Ивелина Атанасова за Digital KidZ, децата, технологиите и новите тенденции

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
4061050c-e61d-48c9-a3ee-d36e4e8fb174-460x276
Акробатичният миниробот Ollie се движи с 25 км/ч
06.09.2014
Stock Photo
Защо забраняват смартфоните в училище?
09.09.2014

Ивелина Атанасова за Digital KidZ, децата, технологиите и новите тенденции

digital kidz_ivelina atanasova

На 01 ноември в София, в хотел “Земята и хората” ще се проведе Digital KidZ – първата конференция в България, която поставя във фокуса си технологиите и децата. Обединени бизнеса, родителите, психолози, преподаватели и деца ще идентифицират новата пазарна среда, потребността на децата, начинът, по който боравят с информацията и дигиталните устройства и заедно ще начертаят условията, тенденциите и рестрикциите, които повлияват децата ни.

В името на новите пазарни условия. В името на по-ефективната бранд комуникация. В името на по-ефективното образование. В името на по-добрата сигурност на следващото поколение.

digital kidz_ivelina atanasova

Digital KidZ се организира от NEWTREND: MEDIA | MARKETING | EVENTS, а ние избрахме да ви разкажем от първо лице повече за мотивите, плановете и идеята, които подтикнаха Ивелина Атанасова, човекът който стои зад концепцията на Digital KidZ и какво да очаквате.

_ Как се роди идеята за Digital KidZ? Какво те вдъхнови?

Вероятно ще прозвучи травиално, но „собственото ми дете“ беше моето вдъхновение. Всъщност цялата концепция на Digital KidZ е вдъхновена от желанията и интересите на Мартин и разговорите, които водим с него всеки ден. Той е на 7 години и половина, ходи на училище, обича да играе на мобилни игри, обича да създава свои игри, проявява интерес към програмирането на Scratch, обожава Lego и роботите, ползва съвсем спокойно интернет и знае, че Google може да отговори на всички негови въпроси, дори когато мама не е наясно с нещата. Замислих се всъщност колко много децата ни са обвързани с технологиите и как те са част от живота им, а ние като родители и хора от бизнеса някак продължаваме да пренебрегваме този факт.

Често водя разговори с преподавателите на Марти за сугестопедичните методи за обучение, обсъждаме игри в час, които могат да се прилагат за оптимизация на учебния процес. Аз самата използвам методи и инструменти от бизнеса, за да си напишем домашните удома и да насърча сина си да чете и да е по-отворен към случващото се около него. Постоянно обсъждаме работата ми и какво правя за клиентите си, до степен, че Мартин вече спокойно анализира рекламни кампании, които гледа по телевизията – на мен това ми помага да разгранича „полезните“ от „не толкова полезните“ покупки без да му отказвам, а служейки си с доводи. Мартин е бил с мен на StartUp Weekend Varna, първата година, когато бях съорганизатор на събитието и участва в един от екипите, които създаваха онлайн игра.

За мен всичко това е част от родителството. Да го запознавам с технологиите под формата на игра и да ги използвам, за да го насърчавам да учи и да развива креативността си е най-естественото нещо на света. Осъзнавам, че до голяма степен убежденията ми са свързани с работата ми и това, че познавам „подводните камъни“. Но ако технологиите ми помагат да бъда по-близо до детето си и да общуваме по-пълноценно, защо да не споделя опита и преживяванията си и с останалите, за да подготвим децата си от рано за пазара на труда?

Защо да не насърчим предприемаческите умения у тях и да не им позволим да станат по-гъвкави и адаптивни, не вярвам, че трябва да отглеждаме само и единствено предприемачи, но умението да поемат рискове и да са отговорни ще ги направи адаптивни. И ако „децата на новото време“ живеят с технологиите, защо ние самите като родители да не опознаем по-добре технологиите и мисленето на децата ни, ако това ще ни помогне да общуваме по-добре?

Това бяха мотивите ми. Осъзнах, че нищо подобно не е правено и типично в мой стил, когато нещо ми липсва, аз си го създавам. Digital KidZ е първата по рода си конференция, която поставя във фокуса си децата, от гледна точка на бизнеса – в смисъла на едни по устойчиви и адекватни комуникации спрямо новите условия и новите потребители, но и от гледна точка на образованието и родителството – в смисъла на по-ефективната комуникация.

Digital KidZ e първата по рода си конференция, която въпреки сериознна на темите, които ще бъдат обсъждани кани децата да се забавляват. Организирали сме „зона за забавления“, в която искаме децата да преживеят технологиите по един нов и нестандартен начин и да покажем на родителите, че ако технологиите се познават в тяхната същност, те могат да помогнат много и в образованието, и във възпитанието.

Имаме лекция, посветена на децата с аутизъм, изключителни благодарности и адмирации към Стела Даскалова, която се съгласи да сподели своя опит за това как технологиите помагат на деца с аутизъм да се отворят към света.

_ Разкажи малко повече за цялостната концепция на събитието.

Като гледам съм изпреварила този въпрос, но най-общо целта на Digital KidZ e да развенчае митовете и легендите за “технологичната революция”, да открои новите бизнес възможности и да насърчи по-доброто образование и комуникация с децата на новото време.

Лекторите, които ни подкрепят и потвърдиха своето участие в събитието са изключителни експерти. С всички тях аз работя вече много дълго време и вярвам в истиността и стойността на нещата, които правят и за които ще разкажат. Вярвам до степен, че бих дала всеки един от тях за пример на собственото си дете, когато го възпитавам да вярва в мечтите си и да отстоява принципите си. За мен това беше изключително важно, когато мислехме кого да поканим.

Почти всички лектори са родители, някои на повече от две деца и ще споделят опита си и на експерт и на родител, изключително социално ангажирани са и безкрайно интересни като личности.

В рамките на първото издание на Digital KidZ ще можете да чуете Жюстин Томс – майка на три деца, преподавател и основател на ABC Design & Communication, която ще разкаже „Как да възпитаваме предприемачи“, Светлозар Петров – управител на JobTiger и Светлин Наков, съосновател на Софтуерен университет, които ще разкажат малко повече за пазара на труда и как да задържим децата си в България. Доц. Д-р Галина Момчева – ръководител катедра “Технологии” към ВСУ “Черноризец Храбър”, която ще сподели своя опит за игрите и програмирането и защо е важно да научим децата си да програмират. Стела Даскалова, автор на книгата “Всичко започва от детството”, Емилия Крайнова, основател на Communication Academy, както и Гергана Павлова и Пламен Петров – ментори към Junior Achievement и основатели на първата българска програма за коучинг.

Безкрайно благодаря на всеки един от тях персонално за това, че ни подкрепят и ще разкажат повече за своя опит.

_ Като всяко събитие, Digital KidZ има своята мисия. Каква е тя?

Искам да вярвам, че децата на България ще намерят стимул да останат в страната ни. Моята мисия с Digital KidZ е да създадем и допълним средата, в която да се развиват според нуждите, интересите и потребностите им.

_ А конкретните цели?

Искам Digital KidZ да се превърне в дългосрочна инициатива. В рамките на първото събитие засягаме 4 области през призмата на децата и технологиите:

  • Новите бизнес възможности
  • Дизайн и приложения за деца
  • Образование и технологии
  • „Умни домове“ и сигурност

Амбицията ми е всяко от тези направления да се превърне в тематично издание на Digital KidZ. След София планирам да направим издание и във Варна.

_ За кого е Digital KidZ?

Най-общо казано е за всички. Всички, които имат деца и всички, които планират да имат деца. За бизнеса и предприемачите, които ако искат да се развиват е добре да познават клиентите си, макар те да са към днешна дата още деца. За учителите, които общуват с децата всеки ден. За всички.

В сайта сме написали, че Digital KidZ е за:

  • Специалистите в дигиталния бранш, които ще имат възможността да се се запознаят с новите пазарни тенденции и проучвания, да научат повече за ефективните визуални комуникации и как да привлекат вниманието на новите потребители от поколението Z;
  • Предприемачи и собственици на бизнес, които ще научат повече за новия клас потенциални потребители, пред които да позиционират бизнеса си и как да изградят лоялност;
  • Специалисти от сферата на образованието, които ще имат възможността за един различен поглед върху потребността на “новите деца” да използват технологиите в комуникацията и как това може да повлия учебния процес;
  • Родители, които желаят да разберат новите технологии и как те могат да им бъдат полезни в обучението и възпитанието на децата им. Как да предпазят и защитят децата си в новата онлайн среда.
  • Digital KidZ е събитие, в чиито фокус са децата. Ето защо избрахме всички посетители да го посетят със своите деца.

Вярвам в това!

_ Какво да очакват децата от Digital KidZ?

Преди всичко много забавления.

Искам искрено да благодаря на SuperHosting.bg, Ubisoft и pCloud, които подкрепят събитието и без чиято финансова помощ и подкрепа нямаше да можем да си позволим изобщо да си помислим за „зона за забавления“. За децата сме подготвили много музика и motion технологии, игри и забавления, както и много подаръци.

_ Какво е твоето послание към родителите, които “предпазват” децата си, като ограничават достъпа им до технологии и Интернет?

„Забраненият плод е най-сладък.“

Аз вярвам, че вместо да се забраняват, технологиите следва да се познават, така че децата да бъдат насърчавани да ги ползват по най-ефективния и полезен за тях начин. Стига да им е интересно, разбира се.

Аз винаги правя аналогии с шоколада – колко повече го забранявам, толкова по-голям е шанса да намеря сина си по пижама пред хладилника посред нощ. В дългосрочен план, това не е решение.

_ На 1 ноември в гр.София е първото издание на Digital KidZ. Ще има ли второ?

Категорично! Надявам се и трето, и четвърто, и пето …

Ще се радвам да се видим още на първото – билетите са вече в продажба. Ранната регистрация е на цена от едва 35лв, с включени кафе паузи, достъп до всички 11 лекции и „зона за игри“ за децата.

The following two tabs change content below.
Инициативата DigitalKidZ® е проект на Фондация “Дигиталните деца”. Създаден през 2014г с амбицията да подпомага родителите и учителите на съвременните деца да повишат своята дигитална грамотност, за да развият техните когнитивни и социални умения, критично мислене, гражданска отговорност и грамотност за боравене с цифровите технологии и онлайн медии или т.нар. „умения за 21 век“.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php