Каква е рецептата за успешен проект?

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
P1200332
Йонатан Доминиц: Образователната система „убива“ креативността
12.10.2011
erasmus_mundus
Стипендия от 20 000 евро за магистратура “Сервизно инженерство” по програма Еразмус
18.11.2011

Каква е рецептата за успешен проект?

Mike-Ramm

Разговаряме с Майк Рам, консултант и преподавател по управление на проекти, и стигаме до този въпрос: има ли рецепта за успешен проект и каква е тя? Има, казва той, и ще ви я илюстрирам с една стара професионална поговорка. Тя гласи:

Рецептата за успех на проекта се състои от два компонента: да работиш правилния проект и да работиш проекта правилно.

•Какво означава правилния проект?

Първо, бизнес целите на проекта трябва да бъдат ясно дефинирани и резултатът от дейността на проекта трябва да може да ги постигне. Статистиката показва, че един от главните фактори за неуспеха на множество проекти е неясната формулировка на проектната цел и неразбирането й от ключовите участници в екипа.

Друга ключова грешка е да се търси технологично решение на организационен проблем. Много често на проблеми в организацията на работа, като неефективен процес или междуличностни конфликти се търси решение чрез някакво техническо нововъведение. Това рядко води до успех, тъй като продуктът не търси решение на проблема, а неговото избягване.

От жизнена важност за успеха на проекта е и категоричната ангажираност на ключовите заинтересовани от неговия успех. Висшият мениджмънт на възложителя и на изпълнителя на проекта трябва да бъдат истински отдадени на проекта, да виждат неговата значимост и да работят целенасочено за неговия успех. Липсата на активно участие от страна на главните мениджъри е фактор, който може в голяма степен да доведе проекта до неуспех.

Не на последно място, изборът на „правилните хора” е също съставна част от избора на „правилния проект”. В проектния екип трябва да включим най-способните хора, които можем да ангажираме за свършването на поставената задача, а не тези, които са свободни в момента. Хората, с които работим, трябва да знаят целите на проекта, да ги разбират и да ги приемат. Само хора истински мотивирани да постигнат желания резултат, могат да доведат поставения проект до успешен край. Ако екипът има съмнения в ползата от проекта, ако нямат доверие в своя мениджър или в намеренията на възложителя, по-добре е проектът изобщо да не бъде започван. Така ще могат да спестят много пари и нерви.

Що се отнася до втората част на рецептата за успех – да правиш проекта правилно – тук има няколко прости правила, които човек ако ги спазва, може значително да повиши вероятността за успех на проекта, по който работи. Те включват избягване на класическите грешки, избора на подходяща методология за управление, динамично планиране, постоянно управление на риска, активна комуникация и вземането на трудни решения.

Майк защитава тезата, че човек може да се научи да управлява проекти добре, спазвайки тези прости правила и затова е озаглавил единия от семинарите, които води „Управление на проекти за простосмъртни”. А самите стъпки ги разглежда детайлно в самостоятелни семинари, посветени на всяка една тема поотделно.

На 15 и 16 ноември Майк Рам ще представи семинарите „Управление на проекти за простосмъртни” и „Управление на риска в проекти” във Варна, а на 22 и 23 ноември – същите семинари в Русе. Повече информация за семинарите и за регистрация за участие можете да намерите на сайта на РамСофт: http://rammsoft.com/bg/

[sws_yellow_box box_size=“460″] Читателите на NewTrend могат да използват специалния промо-код NEW-TREND-11, с който да получат допълнителна отстъпка от 10% от официалната такса за участие. [/sws_yellow_box]

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php