Решма Сохони, SeedCamp: Връзката между стартиращият бизнес и инвеститора е като при успешния брак

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
mirena_todorova
Мирена Тодорова, „Победа“ АД: Интернет дава допълнителни възможности за интеракция с брандовете
30.05.2014
betapitch
Betapitch посреща Пиратите в София
05.06.2014

Решма Сохони, SeedCamp: Връзката между стартиращият бизнес и инвеститора е като при успешния брак

IMG_1740

Тази година LAUNCHub беше един от основните организатори на Digitalk, а преди събитието в централата на сийд фонда беше представено специалното издание на Mini Seedcamp Sofia. Mini Seedcamp дава възможност на стартиращи компании и предприемачи да презентират на живо идеите си пред инвеститори и панел от международни експерти, както и и да получат на момента ценна обратна връзка за посоката на развитието си.

IMG_1740

Специално за Mini Seedcamp в София пристигна Решма Сохони, която е една от основателките на Seedcamp и участва в управлението на фонда и програмата. Г-жа Сахони се съгласи да даде ексклузивно интервю за читателите на NewTrend.bg, в което сподели своя опит и съвети към презентаторите и стартиращите предприемачи в региона.

[sws_yellow_box box_size=“620″] Съветите й могат да бъдат обобщени в 4 направления:

  1. Инвестирайте усилията си, за да създавате иновации.
  2. Заложете на уникалността на продукта или услугата, която разработвате.
  3. Напишете си домашното – проучете в детайли пазарния си сегмент и потенциалните си клиенти.
  4. Качеството на продукта, респ. услугата е от ключово значение.

[/sws_yellow_box]

_ Какво е вашето впечатление от представилите се презентатори?

Сравнително добро, но е необходима по-голяма концентрация при определянето на концепцията, на същността на продукта или услугата и възможностите за употреба, ползите за клиента и заинтересованите страни като цяло.

_ Какво е мнението ви за startup средата на Балканите?

За развитието на предприемачеството, Балканите имат изключителни предимства по отношение талантите, които наблюдавам в региона, инженерното им мислене и ниските разходи.

_ Можете ли дадете универсален съвет за по-бързото развитие на предприемачеството като култура в България, респективно Балканите?

Необходимо е да бъде поставен по-силен акцент върху бизнес мисленето и процеса на печелене на пари, по-детайлното му разбиране- както на него, така и на рекламата- основното средство за постигане на желания ефект.

_ Съществува ли матрица за проучване на пазара?

Всеки сам избира своя подход, но силно препоръчвам натрупването на знания и опит – особено на международно ниво и от специалисти.

_ Коя област в момента има най-голям потенциал за развитие?

В момента доста плодотворна е областта на финансите (висшите финанси).

_ Какви са вашите съвети към новостартиращите предприемачи?

Талант, умения, правилно подбран рекламен подход и значимост на продукта/ услугата.

_ Основен съвет към презентиращите?

Използвайте статистически данни, базирайте се на факти и цифри, разбирайте желанията и потребностите на клиента, използвайте рекламата целенасочено.

[sws_yellow_box box_size=“620″]  Seedcamp e фонд за сийд и микро-сийд инвестиции и в същото време представлява една от водещите менторски програми в Европа и света, включваща над 2000 експерта. Изборът на стартъпи се провежда целогодишно, чрез различни събития, като към момента в портфолиото на фонда влизат над 100 компании.[/sws_yellow_box]

“Много често в отношенията между стартъпи и инвеститори правим паралел и даваме пример с успешните отношения в един щастлив брак. Необходими са  много хармония и разбирателство, за да бъде постигната заедно голямата цел. Тук имате прекрасни инженери, но те трябва да се синхронизират с комерсиалната страна на нещата, необходимо е да започнат да мислят за правенето на бизнес.

Когато представяте идеите си, инвеститорите трябва да видят много повече от булетите върху слайдовете – трябва да има добре разказана история, подкрепена с много данни, тестове, цифри и обратна връзка от клиенти. Не се страхувайте да извадите решенията и проектите за тестване, колкото по-рано го направите, толкова по-бързо и подготвени ще стигнете до същинското пускане на решението или продукта на големия пазар”, сподели още Решма Сохони.

Решма Сохони има инвестиционна експертиза в области като B2B, Мода, Гейминг, Травъл индустрията и Финансовата сфера.

Очаквайте интервюта с Джейсън Бол, директор на Qualcomm Ventures Europe и Лиза Ланг, маркетинг мениджър на Twilio за Европа.

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php