Тази година LAUNCHub беше един от основните организатори на Digitalk, а преди събитието в централата на сийд фонда беше представено специалното издание на Mini Seedcamp Sofia. Mini Seedcamp дава възможност на стартиращи компании и предприемачи да презентират на живо идеите си пред инвеститори и панел от международни експерти, както и и да получат на момента ценна обратна връзка за посоката на развитието си.
Специално за Mini Seedcamp в София пристигна Решма Сохони, която е една от основателките на Seedcamp и участва в управлението на фонда и програмата. Г-жа Сахони се съгласи да даде ексклузивно интервю за читателите на NewTrend.bg, в което сподели своя опит и съвети към презентаторите и стартиращите предприемачи в региона.
[sws_yellow_box box_size=“620″] Съветите й могат да бъдат обобщени в 4 направления:
[/sws_yellow_box]
Сравнително добро, но е необходима по-голяма концентрация при определянето на концепцията, на същността на продукта или услугата и възможностите за употреба, ползите за клиента и заинтересованите страни като цяло.
За развитието на предприемачеството, Балканите имат изключителни предимства по отношение талантите, които наблюдавам в региона, инженерното им мислене и ниските разходи.
Необходимо е да бъде поставен по-силен акцент върху бизнес мисленето и процеса на печелене на пари, по-детайлното му разбиране- както на него, така и на рекламата- основното средство за постигане на желания ефект.
Всеки сам избира своя подход, но силно препоръчвам натрупването на знания и опит – особено на международно ниво и от специалисти.
В момента доста плодотворна е областта на финансите (висшите финанси).
Талант, умения, правилно подбран рекламен подход и значимост на продукта/ услугата.
Използвайте статистически данни, базирайте се на факти и цифри, разбирайте желанията и потребностите на клиента, използвайте рекламата целенасочено.
[sws_yellow_box box_size=“620″] Seedcamp e фонд за сийд и микро-сийд инвестиции и в същото време представлява една от водещите менторски програми в Европа и света, включваща над 2000 експерта. Изборът на стартъпи се провежда целогодишно, чрез различни събития, като към момента в портфолиото на фонда влизат над 100 компании.[/sws_yellow_box]
“Много често в отношенията между стартъпи и инвеститори правим паралел и даваме пример с успешните отношения в един щастлив брак. Необходими са много хармония и разбирателство, за да бъде постигната заедно голямата цел. Тук имате прекрасни инженери, но те трябва да се синхронизират с комерсиалната страна на нещата, необходимо е да започнат да мислят за правенето на бизнес.
Когато представяте идеите си, инвеститорите трябва да видят много повече от булетите върху слайдовете – трябва да има добре разказана история, подкрепена с много данни, тестове, цифри и обратна връзка от клиенти. Не се страхувайте да извадите решенията и проектите за тестване, колкото по-рано го направите, толкова по-бързо и подготвени ще стигнете до същинското пускане на решението или продукта на големия пазар”, сподели още Решма Сохони.
Решма Сохони има инвестиционна експертиза в области като B2B, Мода, Гейминг, Травъл индустрията и Финансовата сфера.
Очаквайте интервюта с Джейсън Бол, директор на Qualcomm Ventures Europe и Лиза Ланг, маркетинг мениджър на Twilio за Европа.