Том Кроуфърд, The Brain Miner: Създайте група от реални и постижими ценности в една организация

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Logo-DJMonitor_outline-02
Мюзикаутор ще си сътрудничи с DJ Monitor, за да „извади“ музикалния бизнес на светло?
21.06.2013
Ann Pilkington
Ан Пилкингтън: Говоренето за термина „работодателска марка“ е безполезно. Терминът е само „марка” (бранд)
24.06.2013

Том Кроуфърд, The Brain Miner: Създайте група от реални и постижими ценности в една организация

tom

Том Кроуфърд е специалист по комуникации и ангажиране на персонала с над 15 годишен опит в областта. От 2000 г. работи в сферата на брандинга и развиването на таланти – работейки и консултирайки eдни от най-големите световни организации. Бил е директор вътрешни комуникации и ангажираност в O2 UK, British Gas, E.ON и Deloitte.От средата на 2012 година е основател на собствена консултантска организация – The Brain Miner, като изразява желанието си да работи и развива малки и средни предприятия, тъй като вярва, че те са гръбнака на световната икономика.

tom

Том ще гостува в България за Петата международна конференция за вътрешни комуникации „Успешните комуникации започват отвътре” 2013, организирана от Apeiron Academy, където ще говори по темата Изграждане на модерна работодателска марка отвътре навън. Повече информация за събитието тук.

NewTrend.bg е медиен партньор на събитието.

– – – – – –

Предвид, че категорично сме в „ерата на социалните мрежи“ – как те повлияват вътрешните комуникации и/или обучения на компаниите?

Мисля, че днес сме чести свидетели на крайности в поведението на различни организации спрямо социалните медии.

В единия край на спектъра стоят много фирми, които се опитват да запазят бизнеса си „под похлупак”. Те няма да бъдат в състояние да спрат приливната вълна, която идва към тях и техния бизнес. Моето мнение е, че такива компании трябва да пренасочат енергията и ресурсите си в търсене на отговор на въпроса как да използват социалните медии за своите цели. Те се страхуват, че социалните мрежи са едновременно „твърде сложни” и „твърде свободни“ и не вярват, че ще успеят да ги използват по подходящ начин. Което, разбира се, е вярно донякъде, но и изпраща посланието „Ние не вярваме в нашите хора. Ние се отнасяме към тях като деца“.

Това е твърде завишена оценка на опасностите, които крие онлайн средата. „Социални медии“ са съществували още от зората на еволюцията. Кладенецът с питейна вода в центъра на селото или кухнята в офиса винаги са изпълнявали функциите на Twitter или в последно време Yammer. В природата на хората е да клюкарстват, да си говорят „забранени” или ”неподходящи” неща. Голямото нещо в социалните медии е, че те са толкова публични, че хората не могат да скрият негативните или деструктивни неща, които са казали някога преди. Създайте група от реални и постижими ценности в една организация, покажете на вашите хора, че им вярвате и социалните медии най-вероятно ще станат ваш приятел.

На другия край на същия този спектър пък стоят другите организации – тези, които смятат, че социалните медии са някакъв сребърен куршум или с други думи стандартно и ефективно решение, панацея. В действителност те са просто инструмент в подкрепа на широката бизнес стратегия и комуникации в организацията. Ако една организация има какво да каже на служителите си – все още нищо не може да замени комуникацията лице в лице и доброто отношение. Истината е, че социалните медии работят най-добре в онези организации, които са достатъчно смели да позволят на служителите си да ги изпозват, за да превърнат еднопосочната комуникация в диалог. Това действие обаче лежи върху изградените и съществуващи вече ценности, култура и среда на доверие в организацията. Просто ако един ден си кажете „Дайте да интегрираме Yammer или Facebook в работата”, това няма да накара хората да скачат от щастие, да говорят онлайн и споделят. Това зависи от организацията и усещането за работния процес, който им осигурявате всеки ден.

Какви са методиките и практиките, които днес са популярни за насърчаване на служителите в използването на социалните мрежи и промотирането на бранда, за който работят? А как може да защитим бранда от потенциалните набези на „недоволни“ служители?

Отговорът е колкото прост, толкова и сложен. Вие не можете (а и не е правилно) да карате служителите да свалят звезди за вас в социалните медии. По-добре е да се уверите, че като работодател имате изградени добри отношения със служителите; че в компанията има открит диалог и се чуват желанията на хората. Така съвсем естествено ще стигнете до момента, в който вашите служители са защитници на вашия бранд. След това просто трябва да им осигурите достъп до социалните медии и да се молите да сте си свършили работата добре, за да може това да сработи във ваша полза!

В този ред на мисли – какви съвети можете да споделите с читателите ни за използване на социалните медии за изграждане на personal branding?

Бъдете автентични, интересни, уместни и толерантни. „Вдигането на шум” не е равносилно на „качество”. Много хора все още вярват, че броят на туийтовете е това, което е важно. Използвайте знакове, така както използвате думите си – само когато имате да кажете или да коментирате нещо съществено. Социалните мрежи не трябва да са билборд на душевността ви. Нужно е да чувате вашия глас в главата си, когато „говорите” в социалните медии. Покажете човешката си страна, не се опитвайте да бъдете само лидер на мнение или професионалист в дадено поле. Освен това се опитвайте да изненадвате хората, за да можете да задържите интереса им. Не преувеличавайте и не аплодирайте до откат съдържанието на други хора. Бъдете оригинални. И от време на време бъдете склонни да се конфронтирате, стига наистина да вярвате в нещо – неподправеното чувство и личното мнение със сигурност ще ви докара последователи.

Могат ли социалните мрежи да изградят имидж на организацията като „предпочитан” работодател? Как?

Могат, стига хората работещи за вас да го правят спонтанно. Всичко, което една организация прави необмислено за изграждане на профил на „предпочитан” работодател, ще изглежда като самогенериран ПР и ще понесе критики. Някои колеги го наричат „да отвлечеш социалните медии и да ги държиш за заложници за собствена облага”…затова великите брандове се изграждат отвътре навън – от своите служители.

Каква е връзката между развитието на таланта и мастър бранда на организацията?

Доста е проста всъщност – ние живеем в икономики, които са базирани на услугите. С други думи, вашата марка и начинът, по който тя се отнася към живота, зависи от хората, работещи за нея. Вашите хора правят марката истинска за клиентите ви посредством различни форми на взаимодействие. Дори и в производствените предприятия или тези, в които не е водещ компонентът на услугите, съществува една стандартна вирусна среда на отношения „от уста на уста” – служителите се прибират вкъщи, използват социалните медии и несъмнено от време на време оставят коментари за вашата марка и вашите продукти. Затова стратегията ви за привличане на таланти и ангажирането им към марката има голямо влияние върху вашия MASTERBRAND. Теорията е лесната част от този принцип. Разработването на стратегия за привеждане в съответствие на двете е трудната, но отблагодаряваща се и интересна част!

Докато много хора твърдят, че по-щастливите служители със сигурност са символ на по-щастлива и просперираща компания, едно чуждестранно изследване от февруари 2013 г. излезе с твърдение, че най-мотивираните служители в една организация са тези с най-ниски резултати, а най-нещастните точно тези с най-високи оценки на работата. Къде според вас е истината за щастливата компания и ангажираните служители?

Много зависи за каква компания става въпрос. Работниците могат да се чувстват ангажирани ако всеки ден, години наред, правят едно и също нещо и никой не се е опитал да ги предизвика или да ги накара да работят по различен начин. В рамките на едно изследване хората могат да заявяват масово, че са ангажирани. Това обаче не означава, че тяхната работа отговаря на нуждите на компанията и стремежа й към развитие. Управленският състав може да е наясно, че са нужни промени в компанията – корпоративни, оперативни. Че ще им се налага да комуникират лошите новини.

Спомнете си само какво се случи с част от най-големите автопроизводители или електрически компании в света по време на кризата. Нещата (бонуси, начини на работа и т.н.), които крепят и поддържат нивото на ангажираност в една компания, са нетрайни в кризисни моменти. Ето защо, когато минавате през трудни, нежелани, но жизненоважна промени, това може са се отрази стабилно върху индекса на ангажираност в компанията. Вярвам, че изследванията на мнението на служителите, са доста двойнствени и рано или късно идва Денят на страшния съд, в който маските падат.

Резултатите от това изследване показват също, че силният диалог и конструктивната комуникация вътре в организацията са от жизненоважно значение. Понякога е по-добре да се примирите с това, че не „ангажираните“ служители трябва да са вашата основна цел и тема в работата ви, а служителите, които уважават това, което правите, дори и да не ми харесва.

The following two tabs change content below.

Ивелина Атанасова

Консултант - маркетинг и бизнес развитие at NewTrend: Media | Marketing | Events
Консултант по стратегически маркетинг и бизнес развитие с над 10-годишен опит. Собственик и основател на Newtrend: Media | Marketing | Events - онлайн медия, брандинг агенция и оргaнизатор на първата конференция за деца и технологии - Digital KidZ. Професионалните интереси и компетенции на Ивелина Атанасова са в областта на потребителското поведение, маркетинг анализи и прогнози, бизнес развитие.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php