B2B маркетинг стратегии за 2015 – какво ви трябва и как да го направите

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Supporters-and-opponents-of-Valentines-Day-clash-in-Pakistan
Бъди мой! (или тайната на успешните продажби)
13.02.2015
revenue-increase-chart
Искрено и лично за по-високи приходи
23.02.2015

B2B маркетинг стратегии за 2015 – какво ви трябва и как да го направите

board

Ако вашите клиенти са фирми, маркетинга, който следва да правите е съвсем различен от маркетинга, когато работите с крайни клиенти физически лица. В тази публикация ще разгледам основните похвати за маркетинг тип B2B, а именно бизнес с бизнес.

board

Най-важното, което искам да споделя още в началото е, че за да ви работи маркетингът са необходими две задължителни и изключително важни условия, а именно – добро име на марката и добро преживяване  на вашите клиенти. И най-добрият маркетинг няма да ви помогне, ако клиентите ви имат не дотам добро преживяване, когато се докоснат до вашия продукт или услуга.

Имейл маркетинг

Може и да не ви се вярва, но само една много малка част от компаниите го прилагат правилно. а още по-малка част – постоянно. Всъщност истината е следната : за да стигнете наистина до ползите от този вид маркетинг, трябва да имате две неща: да привличате посетителите да ИСКАТ да се запишат в списъка ви, или с други думи да им предоставяте нещо полезно за тях и  да се придържате към следните три типа имейл съобщения

  • Обгрижване по имейл чрез автоматични серии от съобщения. Това е когато вие споделяте вашите ползи стъпка по стъпка, за да могат читателите ви да извлекат максимален ефект от вашия продукт или услуга. Те няма да си спомнят двете или десетте секунди в които са били на вашата страница, затова се очаква вие да поработите над това.
  • Масово изпращане на имейли – те са фокусирани върху точна цел. Това може да е – покана за уебинар, събитие, участие на изложение във вашата държава или град, изтегляне на безплатно ръководство, предоставяне на ексклузивен ваучер или конкретно търговско предложение. Всичко това е достъпно само за хората от списъка ви естествено. Не трябва да пропускате моментите, когато те да се почустват специални.
  • Имейл бюлетин – посетителите запазват много малко информация от първоначалното си посещение на вашия уеб сайт, а може и да не си го спомнят. Затова ако сте им дали основателна причина да се запишат, изпратете им като бюлетин основната информация, за да се запознаят с ключовите ползи и предимства , които ше получат от вашите услуги.  Очаква се тези съобщения да са повече образователни, отколкото търговски насочени. Така ще си осигурите време да им помогнете да вземат решение за покупка.

Оптимизация за търсещите машини

В последно време с редовните промени в алгоритъма на Google, единственото върху което може да се насочите е on-page оптимизация и уникално съдържание. Всичко друго оставете на специалистите. Нека съдържанието ви да е насочено към хората, а не към търсачките. С една дума постарайте се редовно да добавяне нова информация на сайта си – под формата на новини или съвети, уверете се че използвате в заглавията и текста си ключовите думи, по които искате да бъдете откривани. Моята препоръка е да се посъветвате със специалист преди да ги изберете.

Онлайн реклама – Pay Per Click

Тя не е за всеки тип В2В бизнес, но повечето бизнеси могат да се възползват от нея на максимум. И тук препоръчвам да изберете комбинация от AdWords, LinkedIn, Facebook, Google+, Retargeting. Започнете с един канал и постепенно добавяйте нови. Измервайте, действайте и пак измервайте. Оставете само това, което работи за вас. В последно време, колкото по-безплатни са платформите, (Google пуснаха безплатно обучение за AdWords), толкова по-сложно става да сте запознати с техните алгоритми. Затова е най-добре да се обърнете към специалист.

Маркетинг на съдържанието

Създаването и публикуването на подходящо съдържание за клиентите ви е основата за успех през тази година. Колкото сте им по-полезни, толкова повече точки печелите. Едновременно с това помагате и на SEO на сайта ви. А как да знаете какви проблеми или болки имат вашите клиенти? Ами, слушайте ги. Най-вероятно те ви се обаждат по телефона или ви пишат по имейл и питат различни или не толкова различни неща всеки ден. Включете тези въпроси на разговорен език в публикациите си и им отговорете. Лесно е. Клиентите сами си казват какво искат. Вие просто трябва да им го дадете.

Маркетинг в социалните медии

Хората прекарват все повече време в социалните мрежи. Ако вашите потребители също са там, и ако вие знаете конкретно кои мрежи посещават, бъдете с тях и ги ангажирайте. Дайте им възможност лесно да стигнат до вас, да ви задават въпроси и да започнете комуникация. Убедете се, че брандът ви е добре представен, редовно публикувайте актуална и полезна информация. Проверявайте доколко вашите последователи са ангажирани с вашата фирмена страница например, и ако не са – променете действията си. Относно изграждането на стратегия за присъствие в социалните мрежи е най-добре да се посъветвате със специалист. Освен това имайте предвид, че комуникацията ви тук трябва да е съобразена и да допълва информацията, която подавате в другите комуникационни канали.

CorporateEvent630

Участие на изложения

Участието в изложения, се отличава от другите офлайн канали по това че е фокусирано и за кратко време бизнесът ви може да се срещне със стотици хора, които проявяват интерес. Това е и мястото където да увеличите бързо имейл списъка си, да раздадете награди, да се представите в друг град или държава, да установите бързо полезни контакти с основните играчи във вашия бранш.

Директна поща и печатна реклама

Още един изключително полезен канал. Основното при него е да знаете – с кои парченца от директната и печатната реклама да се представите пред очите на своите потребители.  Естествено, ако не сте го правили досега – няма как да знаете какви резултати да очаквате точно от вашата аудитория. Но ако започнете с малки стъпки и го заложите в програмата си за 2015 – накрая на годината ще имате нужната ви информация. А ако имате и правилно поставени маркетинг цели – ще имате и резултати по тях – измерими и конкретни. В допълнение мога да кажа, че директната поща и печатните реклами могат да се използват за изключително добро таргетиране – по местоположение, тип на получателя, така че да получите трафик към сайта си или телефонни обаждания.

Вдигнете бизнеса си на следващо ниво през 2015, като заложите тези принципи в маркетинга си.

Ако искате да го направите по-бързо и по-успешно –  участвайте в онлайн обучение – Маркетинг право в целта, където има малко теория и много практика по реалните ви казуси от рееалния бизнес. С код NEWTREND получавате  БОНУС една лекция.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php