Четири основни стъпки при използване на контент маркетинг стратегия

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
10 причини защо сайтът ви губи клиенти
10 причини защо сайтът ви губи клиенти
22.01.2014
5G-korea-internet-speeds
Южна Корея ще инвестира в развитието на 5G технология
27.01.2014

Четири основни стъпки при използване на контент маркетинг стратегия

many small light bulbs equal big one

Все повече маркетолози да обръщат внимание на стратегията за създаване на съдържание, очаква се именно „маркетинг на съдържанието“ (content marketing) да е водеща тенденция през 2014 година.

Основната идея на контент маркетинга е да предоставите надеждна и професионално представена информация, насочена към вашите потребители, която може да се отнася както за вашия бранд, така и за предлаганите от вас продукти.

Четири стъпки за използване на контент маркетинг:

1. Планиране на стратегията –  ключовите моменти са:

Определете вашата целева аудитория – проучете кои са вашите потенциални потребители – какво ги интересува, какво четат, къде може да ги откриете.

Определете каналите за разпространение на вашето съдържание – изберете правилно средството, което наистина ще успее да ангажира потребителите ви.  За целите на контент маркетинга се използват разнообразни похвати – блог публикации, статии, видео клипове, снимки, електронни книги, прессъобщения, инфографики, брошури, онлайн презентации.

Определете ключовите думи и теми – в тази част следва да се обърне внимание на ключовите думи, които вашите потребители използват за търсене на вашия бранд или вашия уеб сайт. Именно чрез „правилните” думи, вашето съдържание ще бъде класирано на по-висока позиция в интернет търсачките, като ще получите по-голям трафик и повече посетители.

Определете показателите – уверете се, че има начин да проследите ефективността на създаденото от вас съдържание.

2. План за производство на съдържанието

След като определите целите, може да преминете към най-съществената част – създаването на съдържание. Бъдете креативни, създайте съдържание, което ще бъде полезно за потребителите ви и ще прикове вниманието им. Не се колебайте да се доверите на професионалисти – фотографи, блогъри, копирайтъри.

Най-важните аспекти при създаване на съдържание са: то да бъде креативно, информативно, лесно за разбиране и не последно място – да продава. Качественото съдържание, може да стане изключително популярно в социалните мрежи дори сред потребители извън таргет групата ви.

Видео клипът е подходящ, ако целта ви е да забавлявате и увличате вашите бъдещи клиенти.  Всеки може да напише текст, но не всеки може да напише текст, който продава. За да създадете качествен и уникален “call to action” текст, може да прибегнете до услугите на копирайтър.

3. План за разпространение на съдържанието

Основните начини, чрез които може да разпространите съдържанието:

  • през социалните мрежи – те са най-ефективният канал за разпространение, може да се възползвате и от възможностите за реклама или промотиране на публикации;
  • през вашия уеб сайт, където лесно може да се проследи генерирания трафик, брой преглеждания, споделяния и разпространение на публикации;
  • през e-mail бюлетин или корпоративен блог;

4.    Измерване на ефективността

Благодарение на измерването, ще разберете какво се „харесва“ на потребителите. Така ще може да насочите усилията си към създаването на правилните „послания“ и разпространението им в подходящите канали,  което би ви спестило значителни средства от промотиране и реклама.

По материали на socialmediaweek.org

The following two tabs change content below.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php