Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Santa-Claus
6 идеи за Коледни имейл кампании, вдъхновени от Дядо Коледа
23.12.2014
Supporters-and-opponents-of-Valentines-Day-clash-in-Pakistan
Бъди мой! (или тайната на успешните продажби)
13.02.2015

4 имейл маркетинг цели за 2015 (и как да сте сигурни, че ще ги постигнете)

email-marketing

Без значение кое време от годината е, винаги е добра идея за бизнеса да си поставим конкретни маркетинг цели.
Поставянето на цел ни помага по три начина:

  • да проверим дали оставаме фокусирани върху най-важните неща
  • да измерваме резултатите от различните маркетингови канали
  • да проверим дали сме си поставили правилните приоритети

email-marketing

Сега в началото на 2015 година с екипът ни преглеждаме какви цели сме следвали през изминалата година за имейл маркетинг, кое е проработило успешно при нас и как може да се подобри през 2015 година. Вземаме си бележки и продължаваме.

Имаме намерение да споделяме с вас повече реални казуси от практиката и резултатите от тях.

Крайната ни цел за 2015 година продължава да бъде да създаваме и публикуваме повече образователни материали, съвети, видео обучения, които да бъдат достъпни за повече хора, да бъдат лесни за възприемане и прилагане. Да бъдем по-близо до малкия и среден бизнес и да го подкрепяме в постигането на целите ви  и разширяването на бизнеса.

След задълбочено проучване установих, че повечето собственици на малък и среден бизнес се сблъскват с почти еднотипни проблеми и е по-лесно, ако знаят как другите са се справили успешно.

Когато планирате 2015 година, отделете си малко повече време да помислите за целите, които наистина искате да постигнете:

Предлагам ви четири важни цели, които според мен се отразяват дългосрочно на бизнеса:

1. Увеличаване на имейл списъка ви

Вашият списък с имейли (и не само) е един от най-важните ресурси за маркетинга и за бизнеса ви.

Това са хора, които по една или друга причина са дали позволението си, за да им изпращате информация – когато са пазарували от вас или просто са проявили интерес. Може и да са напълно нови хора, които се интересуват от вашите продукти или услуги, имат проблем, който вие може да разрешите и все още са в процес на вземане на решение за покупка.

Типът на съобщенията ще бъде различен за различните видове читатели – информационен бюлетин или промоции.

Уверете се, че имате осигурен свеж източник на данни на хората с които правите бизнес. Проверете и дали всеки месец отчитате резултатите –  увеличава ли се броят на хоарата, които са дали позволение или си стои един и същ или пък намалява. Сравнявайте всеки месец цифрите с предходния месец и си задавайте въпроса: Какво направих или не направих, за да имам тези резултати? След като стартирахме рекламни кампании – кои са хората, които привлякохме? Знаем ли кои са те въобще? Какво още знаем за тях? А какво искаме да знаем? Какви са начините да получим тази допълнителна информация? С какво точно тя ще помогне на бизнеса ни? Как ще разберем кои предложения към кои сегменти на имейл списъка да изпратим? Това са само някои от въпросите които да си зададете.

Надяваме с, че през изминаата година вече сте изградили имейл списък. Ето и още някои от въпросите които е добре да си зададете :

  • Лесно ли е на хората да се запишат в списъка ни ?

Създаването на ефективен списък с актуални имейл адреси започва с лесното записване, с няколко (до 3) полета за попълване, с това записването да е видимо и лесно достъпно от всяка точка на достъп до бизнеса ви. Това не се отнася само до сайта, може да ги питате и директно докато са в офиса или магазина ви, докато разговаряте с тях по телефона, или организирате игри  и промоции на Facebook фен страницата си.

  • Давам ли достатъчно неустоима причина да искат да се запишат в моя списък ?

Ако да, тя видима и ясна ли е ? Уверете се, че вашата аудитория разбира ясно стойността, която ще получи при записване в списъка ви още в самото начало.
Какво очакват да получат? Колко често?  Какво наистина им доставя удоволствие да получават? Променете формите си за събиране на имейли така, че още при записване те да получават стойност. Това може да е – купон или ваучер за отстъпка, безплатна доставка, добавяне на допълнителна услуга, специални съвети.

2. Повишаване на броя отворени имейли

Отворените имейли са един от първите показатели, които трябва да измервате. Това число се измерва в проценти и е броят на отворени имейли спрямо общия брой изпратени имейли в проценти.

Колкото повече хора отварят вашите съобщения, толкова по-голям шанс имате да парвите бизнес с тях.

Средните стойности на отворени имейли е различен за всеки вид бизнес.

За да подобрите процента на отворени съобщения е добре да вземете предвид следното:

  • Хората очакват ли вашите съобщения? Ако искате да изградите аудитория, която да очаква вашите съобщения трябва да направите няколко неща:

    • първо да поискате разрешението им, да ги добавите в списъка си
    • след това е изцяло ваша отговорност да им изпращате ценна информация с всяко съобщение. Фокусирайте се да изпращате съобщения, за които наистина ще са ви благодарни.

Отличават ли се вашите съобщения във входяща поща? Прегледайте начина по който подготвяте съобщенията си, като съблюдавате за :

  • използвате ли винаги едно и също име и имейл адрес от който изпращате. Подканете читателите си да преместят вашите собщения в Inbox, веднага щом се запишат в имейл списъка ви.
  • Използвате ли атрактивни заглавия – прегледайте заглавията, които поставяте, дали са достатъчно ясни, дали в тях се съдържа реална причина читателят да ги кликне и да ги прочете. Придържайте се към истината

3. Увеличаване на ангажираността по имейл

Дори и много хора да отварят писмата ви, това още не е достатъчно, за да сте сигурни, че те наистиа са ангажирани със съдържанието което им изпращате.
Как да сте сигурни в това? Как се измерва?
С процент на хората, които са кликнали на вашия линк или бутон, който е в самия имейл.  Това води до повишаванае на трафика към вашия сайт или блог, увеличаване на регистрациите за следващото събитие  или повече поръчки. Ако това е което искате, продължавайте да четете.
Ако искате да повишите ангажираността към вашите имейли обърнете внимание на :

  • Лесно ли е на читателите да реагират на моя имейл? Има ли достатъчно линкове или бутони? Достатъчно видими ли са? Ясен ли е призивът към действие върху тях – Купи сега, Запази своето място …
  • Тествайте дали това е удобно и за мобилните устройства и не забравяйте, че обикновено това са първите хора, които отварят имейлите ви.
  • Фокус на съобщението. Придържайте се към ясни и фокусирани съобщения, кратки и полезни.Уважавайте времето, което читателят отделя за вашето съобщение. Направете го максимално ясно да разбере какво искате да му кажете и след това лесно да предприеме действие.
  • Една възможна причина читателите да не са много ангажирани с имейлите ви, е ако те не отговарят на техните интереси. Отделете малко време и ги отделете в няколко списъка  по интереси и на всеки списък изпращайте различни съобщения. Ако списъка ви е голям – изпратете им запитване какво предпочитат и който кликне на конкретния интерес го преместете в отделен списък. Това е лесен начин да научавате повече за тях, без да им досаждате при това. Този начин за втрично сегментиране на списъци е лесен за приложение със софтуера за имейл маркетинг Emailinvest.

4. Подобрете бизнес резултатите си

В крайна сметка, каквото и да правим е важно да получаваме резултатите, които искаме. А вие искате тези отваряния и кликове да помагат нa бизнеса ви, иначе не би имало смисъл.
Като става дума за резултати, обърнете внимание на следното:
Доколко е ясна в момента представата ви за:

  • Колко печелите от всеки лев инвестиран в имейл маркетинг?
  • Знаете ли колко плащате за изпращане, подготовка, дизайн, управление на списъци?
  • Знаете ли точния резултат от всяка имейл кампания или от месечните ви имейл кампании?
  • Знате ли какава е конкретната ви цел – Какво точно искате да постигнете?
  • Какво е състоянието в момента?
  • Къде искае да отидете?
  • След колко време?
  • Какво сте готови да инвестирате? – измерено в усилия, време знания, пари.

Лесен начин за измерване на резулатите е ROI калкулатор – може да видите тук.

Сега в началото на 2015 ви подканям да си поставите наистина цел за имейл маркетинга си. Ще се уверите че, с увеличаването на имейл списъка повече клеинти ще влязат в бизнеса ви, с подобряването на отворени и кликнати съобщения – повече хора ще реагират на предложенията ви и ще създадете повече възможности да превърнете посетителите в реални клиенти.

През тази година екипът на Emailinvest сме решили да създадем повече обучения  по конкретните стъпки за постигането на целите ви, повече индивидуална работа с клиентите ни. Желаем ви успех.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php