Гемификацията: ключът към контрол на пазара

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
МАРКЕТИНГ ИДЕИЗА СТАРТЪПИ СНИСЪК БЮДЖЕТ
Маркетинг идеи за стартъпи с нисък бюджет
24.07.2015
pills
Нежелани реакции: Социалното слушане във фармацевтичната индустрия
10.01.2017

Гемификацията: ключът към контрол на пазара

Employee-Engagement-Through-Gamification

Все по-често през последните години методът на гемификация се използва от големите компании като начин да ангажират и мотивират служителите си в процеса на работа. Но какво всъщност представлява гемификацията?

Историята на термина гемификация започва през 2002г., когато бива измислен от английския програмист Ник Пелинг, но реално не набира популярност до 2010-та година. До тогава много често методът на гемификация е използван, но никой не се е опитвал да го обясни само с една дума.

Гемификацията е прилагането на елементи и принципи на играта в контекст извън нея. Гемификацията се използва в опити за подобряване на ангажираността, организационната продуктивност, процесът на обучение, назначаване на служители, оценяване на задача, повишаване на физическата активност, засилване на концентрацията и в много други дейности. Техниките на гемификация се стремят да събудят естествени желания у хората за общуване, обучение, майсторство, конкуренция, постижения и себеизразяване. Гемификацията е сигурен начин не само да се мотивират служители, но и да се ангажират повече потребители/клиенти. В действителност, е доказано, че този процес  може да се използва за въздействие върху поведението на потребителите за по-добри социални и бизнес резултати.

Employee-Engagement-Through-Gamification

В маркетинга, например, гемификацията събира елементите на забавна игра с тези на конкуренция на маркетинговите стратегии. Методът работи при всякакви марки, без значение предназначението им.  Теорията зад осъществяването на този вид техника в маркетинга е, че тя прави емоционална връзка с публиката и води до по-дълъгосрочен тип отношения.

Проучване на Forbes показва, че над 70% от компаниите, участващи в допитването през 2013 г. са заявили плановете си да използват гемификацията за целите на маркетинга и задържането на клиенти. Компанията за доставка на пици Dominos са чудесен пример за това. В приложението си за поръчване са имплементирали метода на гемификация, чрез който ако потребителите не са сигурни какъв вид пица искат да си поръчат, могат просто да разклатят телефона си и приложението ще им даде готов вариант на поръчката им, дори с прибавени подходящи гарнитури. Гемификацията все по-често се използва и в програми за лоялност на клиента. През 2010г. Starbucks дават значки на клиентите си, които се отбележат онлайн, в някое от техните кафенета. Клиентите с най-много събрани трофеи получават отстъпка при следваща покупка.

За да се използва и опознае пълният потенциал на гемификацията като инструмент, е необходимо фирми и разработчици на метода да работят заедно. Не просто, за да се придобие опит в гемификацията, а за да се намерят начини, които ще доведат до осезаеми промени в поведението и настройката на хората, благодарение на този процес. Такива промени ще засилят влиянието на инструмента и ще допринесат за повече благоприятни резултати в бизнеса.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php