Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Grumpy-Cat
Grumpy Cat става рекламно лице, вижте на какво!
20.09.2013
online ads jump
Исторически скок на приходите от онлайн реклами!
10.10.2013

Маркетингът на Новото време

ba9051e76e1aeb50096e68d833e50801

Много успели предприемачи казват, че успехът им се дължи на това, че са разучили своя пазар и правилно са определили своята таргет група. А именно, продават на хората, които искат да купуват. Как обаче става това? Ето малко статистика, която може да ви отговори на този въпрос.

ba9051e76e1aeb50096e68d833e50801

Всеки продукт има 100% потенциални купувачи на пазара. Това е факт. Но както знаем, не можем да обхванем всичките 100%. Ето как бихме могли да определим своята таргет група, чрез пирамидата на купувача.

  • 3% от потребителите са готови да купят вашия продукт на момента, защото се нуждаят от него;
  • 7% от потребителите са готови да купят, защото не са доволни от сегашния продукт, с който разполагат;
  • 30% от потребителите въобще не са се замисляли, че може да им потрябва вашият продукт;
  • 30% от потребителите не смятат, че са заинтересовани от вашия продукт, защото са доволни от този, с който разполагат;
  • 30% от потребителите въобще не са заинтересовани от вашия продукт, защото смятат, че не се нуждаят от него.

Тази статистика показва, че само 10% от потребителите са готови да купят вашия продукт. Какво става с останалите 90%?

Реално вие и вашите конкуренти се избивате за тези 10%, защото те са потенциалните купувачи – съответно те са ви таргет групата.

Да, но може ли и защо да не атакувате останалите 90%? Вярно, те не са заинтересовани от вашия продукт, следователно назрява въпросът как точно да подбудите интереса им.

Един от гурутата на истинския модерен маркетинг – Чет Холмс, който приживе е консултирал около 60 компании от Fortune 500, е казал:

„Желанието за покупка се заражда от наличието на проблем, а не от наличието на решение.“

В този ред на мисли – всеки един бизнес започва с нагласата, че неговият продукт е иновативен и ще се котира много на пазара, защото решава проблемите на хората. Да, обаче горната статистика показва, че само 10% от тези хора реално знаят, че имат проблем и това предполага търсене на неговото решение. Тук идва и продуктът, който спасява положението. Но чакайте, каква е конкуренцията в тези 10% и каква е вероятността точно вашият продукт да бъде избран?

Останалите 90% от потребителите не знаят, че имат проблем. Е, време е някой да им каже, за да се активизират. Защо това да не сте вие?

Отговорът на този въпрос се крие в  Educational based Marketing-а. Или обучаващ маркетинг. Какво представлява този тип маркетинг и как той би могъл да ви бъде от полза?

Много просто. Ако решите да изградите стратегията си именно на идеята, че искате да продадете на тези незаинтересовани 90%, то вие трябва да направите едно не толкова лесно нещо. Да ги обучите!

Ако ви кажа, че информацията за това какво се случва на пазара е много по-важна за купувача, отколкото информацията за вашия продукт, ще ми повярвате ли?

За да спечелите тези 90%, вие ще трябва да им кажете, че имат проблем. Това е. Сега сигурно ще попитате как ще ви повярват, че имат проблем. Много просто – с информация за пазара.

Вместо неуспешно да се опитвате да им продадете вашия продукт, вие трябва да ги засипете с информация за пазара, която те не знаят. Като предоставите огромно количество информация, подплатена с данни и примери, вие ще подбудите вярата в тях, че вие сте експерт във вашата област, а кой в днешно време не вярва на експертите?!

Накратко – показвате им, че съществува възможност да имат проблем, за който вие съвсем случайно имате решение.

Ако един лекар ви каже, че върлува страшен вирус и е възможно да имате проблем, за който не сте и подозирали, ще му повярвате ли? Дори и да не му повярвате на 100%, той си е свършил работата, като ви е накарал да се съмнявате във вашето здраве. Това е предостатъчно да идете на преглед или да си купите (за всеки случай) препоръчания от него продукт, който ще ви спаси здравето.

И да поясня, тук вие не сте част от тези 10%, които знаят, че имат проблем и имат нужда от решение. Вие сте от тези 90%, които или по начало не сте били заинтересовани или въобще не сте се замисляли за покупката на такъв тип продукт.

Ако се замислите за други примери от всекидневието, то ще видите, че тази теория се потвърждава и реално работи. Наколенките на д-р Ливайн, Космодиск – все успешни продукти, които са използвали именно тази методика.

Защо хората купуват Organic продукти?  Защото им е казано, че е пълно с ГМО продукти.

Защо хората купуват фрешове, а не натурални сокове? Защото им е казано, че са пълни със захари и оцветители.

И като за финал, моя любима сентенция на друг маркетинг гуру – Джей Абрахам:

„Фокусът дава на хората яснота. Яснотата им дава сила. Силата им дава разбиране. Разбирането им дава сигурност. Сигурността им дава доверие. А без доверие, хората никога няма да предприемат действие!“

The following two tabs change content below.

Стилиян Запорожанов

Стажант at NewTrend.bg
Стилиян Запорожанов е 22-годишен финансист по образование, но авантюрист по душа. Занимава се със спорт от 14 години и интересите му са в областта на психологията, личностното развитие,екстремните спортове и маркетинга.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php