Маркетинг на съдържанието: водещи трендове

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Inbox от Google е личният ви имейл асистент
23.10.2014
unnamed
Chival Regal търси предприемачи в България и още 13 държави
23.10.2014

Маркетинг на съдържанието: водещи трендове

blog-tips

Маркетинг на съдържанието (Content Marketing) е понятие с широк обхват и, най-общо казано, има за цел да ангажира реалните и потенциални потребители посредством релевантно съдържание. Компаниите, които прилагат маркетинг на съдържанието създават лоялни клиенти, с които работят в дългосрочен план. Ще разгледаме кои са водещите тенденции, върху прилагането, на които да помислите.

„Директор на съдържание“

Директор на съдържание е най-новата позиция в отдел Маркетинг за много компании. Този човек има важната задача да контролира маркетинговите дейности и продажбите, за да се увери, че двете направления работят за една и съща цел. Директорът на съдържание осигурява визията на компанията и помага за намирането на най-доброто съдържание и най-адекватните маркетингови стратегии.

Най-важната задача за директора на съдържание е да следи дали съобщението на кампанията се предава правилно и дали е фокусирано върху марката. Необходимите изисквания към човека на тази позиция са креативност и умения за създаване и доставяне на съдържание във всички платформи, за да достигне таргета на компанията.

Оптимизация за мобилни устройства

Броят на потребителите със смартфони непрекъснато се увеличава, следователно критично важно е всичко, което правите да бъде оптимизирано за мобилни устройства. Според доклад на финансовия гигант Морган Стенли, до 2015г. мобилната употреба на уеб ще изпревари уеб употребата от лаптопи и настолни компютри. Паралелно с всичко това, цените на смартфоните падат. Мисля, че схаванахте идеята. Бъдещето е мобайл, затова и маркетингът на съдържанието трябва да намери своето място и там.

Оптимизирайте съдържанието за мобилни устройства и обърнете внимание на видеото и неговия формат, за да бъде подходящ.

Еволюцията на видео с гости

Компаниите търсят възможност да достигнат до колкото се може по-широка аудитория и доста често се случва да правят публикации за трети страни. Само едно нещо има по-висока успеваемост от една публикация в блог и това е едно видео в блог отново на трети страни.

Няма нищо сложно в записването на видео по актуална тема, с което да информирате, образовате и ангажирате потребителите си. Защо не и да ги позабавлявате, ако продуктът ви позволява това. Идеята е да го направите не (само) във вашия блог, но в блог на трета страна. Проучвания сочат, че видеото е новият начин за достигане до масова аудитория.

Използвайте хора, влиятелни за индустрията, в която работите

Не мислете, че всичко трябва да измислите сами. Да поемете контрола върху съдържанието не означава да създадете съдържанието. Първо, това би било доста трудоемко и второ, не би било ефективно. Колкото повече мнения, толкова по-добре. А какво по-хубаво да получите съвети и дори съдържание от хора, разпознаваеми във вашата сфера. Накарайте добре познат консултант да напише материал относно най-новия ви продукт. Така доверието в бранда ще се увеличи.

Друг вариант – запишете видео с влиятелен професионалист от индустрията, в която работите. Вече обяснихме значението на видеото. Ще достигнете не само да вашата аудитория, но и до аудиторията на вашия събеседник – 2 в 1.

Заложете на Google+ и SlideShare

Facebook  далеч не е всичко, особено що се отнася до В2В маркетинг на съдържанието. Google се развива непрекъснато и всяка следваща иновация дава нови и нови възможности. Социалната мрежа Google+ е предпочитано място за комуникация от доста компании и броят им постоянно се увеличава. Увеличава се и броят на активните индивидуални потребители на G+.

SlideShare е платформа от изключителна важност, що се отнася до споделяне на съдържание. Имате възможност да създавате презентации и да ги споделяте с групи, релеванти за вас. Постарайте се върху създаването на съдържанието и несъмнено ще ангажирате аудиторията с него.

Изброените тенденции показват, че маркетингът на съдържанието се развива с доста бърз темп и ако не сега, то съвсем скоро, ще бъде неизменна част от всяка маркетингова стратегия.

The following two tabs change content below.
Моника Георгиева учи Маркетинг в Икономически университет, Варна. Член е на международната студентска организация AIESEC. Интересува се от дигитален маркетинг, IT и реклама.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php