Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Brands-Like
Защо харесваме брандовете толкова, колкото хората?
18.06.2015
13620-8575-150719-iPhone-Ad-l
Новата рекламна кампания на iPhone- разум вместо сърце
21.07.2015

Маркетинг в социалните мрежи

social-media-soup-on-wooden-surface

Става все по- трудно да следим кои са новите социални мрежи и какви са техните целеви групи. За собствениците и управителите на бизнеси пък е още по- трудно, защото те имат тежката задача да изберат социална мрежа, в която да промотират продуктите и услугите си, да изградят име, да се брандират добре и да изградят добри взаимоотношения с техните предишни, настоящи и бъдещи клиенти.

social-media-soup-on-wooden-surface

Може би и вие сте се чудили къде да регистрирате компанията си и как да промотирате. И вероятно като повечето мениджъри сте решили да си направите сайт, профил във Facebook, в в Twitter, в Instagram, в Youtube и къде ли още не. И вероятно, пак като повечето мениджъри, в определен момент сте спрели да поддържате тези социални мрежи (дори и сайта си) и сте решили, че те са безполезни.

Истината е, че социалните мрежи са много полезни за растежа на една компания и за изграждането на аудитория. Но има уловка- не е важно да сте навсякъде, но е важно да сте на точното място. Това е защото успехът в социалните мрежи не се измерва в броя мрежи, в които сте регистрирани, а в качеството на съдържанието, което комуникирате.

И така- как всъщност да разберете коя социална мрежа е за вашия бизнес?

social-media-mobile-apps-ss-1920

Не откривайте отново топлата вода.

Вижте къде има профили вашата конкуренция. Вижте какво и как промотира. Анализирайте (обективно) силните и слабите страни и се поучете от тях. Вижте кои постове на конкурентните фирми предизвикват най- много въвличания (engagements), под кои постове има най- много коментари и харесвания. Сега вече сте направили първата стъпка в добрия маркетинг в социалните мрежи.

Определете целевата си група.

Познавате ли клиентите си? На каква възраст са? От какъв пол? Къде прекарват интернет времето си? Дали обичат Snapchat или Instagram? Pinterest или Behance? Google + или Twitter?

Разберете какво иска да вижда вашата аудитория.

Ако управлявате музикална компания вероятно вашите фенове искат да виждат новите ви видеа в Youtube. Ако сте фотограф- феновете ще искат да следят новите ви снимки в HD формат- добре е качвате снимките си в Behance или Flickr. Ако сте фрийлансър бъдещите ви клиенти ще искат да виждат резюме на проектите, в които сте участвали и препоръки от бивши клиенти- какво по- добро място от LinkedIn за целта.

Добавете стойност.

Добавянето на стойност освен към вашите продукти и/или услуги (по- добро качество, по- интересен дизайн) винаги можете да добавяте и стойност към съдържанието, което качвате онлайн. Направете го полезно, направете го share-ble, направете го ангажиращо, водете се от каузи, промотирайте морал и ценности.

Бъдете минималисти.

Забравете за хилядите постове на ден. Забравете за постовете тип „Днес е облачно.“, „В София вали“, снимките на бебета и котки, както и на чинии с храна. Използвайте персонализирани HD снимки с изчистени фонове и добър стил.

Визуализирайте.

Инфографики, цитати, снимка в снимка, снимка с текст, графика,презентация- има все възможни начини да кажете това, което искате чрез визуализация.

Управлявайте времето си.

Много е лесно да се регистрирате във всеки нов сайт, който се появи на интернет хоризонта. Отнема минути. Но поддържането на тези профили отнема часове. Открийте колко време можете да отделите за социалните мрежи и къде ще ви е най- удобно и бъдете именно там.

 

The following two tabs change content below.

Венцислава Николова

Главен редактор на Newtrend Media и Основател на JUMP Project at JUMP Project
Венцислава Николова е основател на JUMP Project. Занимава се със социално предприемачество, организиране на културни мероприятия, активен доброволец в различни неправителствени организации, а по професия е специалист по човешки ресурси. Обича да работи с и за хората и вярва в теорията на "libre knowledge"- знанието трябва да е безплатно и споделено.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php