Нежелани реакции: Социалното слушане във фармацевтичната индустрия

Newtrend.bg, позната през последните 8 години като медия, водена от екип специалисти с маркетинг опит, се превръща официално в Консултантска и Маркетинг аутсорсинг Агенция, която съчетава техните най-силни страни, опитa, натрупан през годините и визията им за устойчив бизнес и иновации. Медийните контакти и ноу-хау ще бъдат използвани в полза на "Наръчниците за родители на дигитални деца", един проект на Фондация "Дигиталните деца", зад чиято реализация Newtrend застава еднолично.
Employee-Engagement-Through-Gamification
Гемификацията: ключът към контрол на пазара
13.06.2016
Заснемане
Устойчив бизнес и маркетинг иновации в новата визия на Newtrend
15.03.2017

Нежелани реакции: Социалното слушане във фармацевтичната индустрия

pills

От  поведенческа гледна точка е интересно да се наблюдава преходът от традиционния маркетинг до този в социалните медии.

Нима не са социалните медии начина да получите дневната си доза новини, да общувате с близките си хора и да споделяте най-оригиналните си мисли?

Големите марки сериозно зависят от интересите на потребителите онлайн, всички ваши коментари, харесвания и споделяния на техните истории във Facebook, Twitter и куп други платформи. Малки и големи компании са базирали собствените си кампании и стратегии изцяло на вашите мнения онлайн.

Така че, когато става въпрос за оценяване кои марки използват социалните статистики най-много,  е доста изненадващо, че една от най-големите индустрии, а именно фармацевтичната, е нова за социалните мрежи.

Усилията им да слушат своите потребители онлайн са все още пресни в резултат на строгите правила, наложени на всеки континент.

Агенцията за контрол на храните и лекарствата /FDA/ и нежеланите реакции /adverse events/

През последните години фармацевтичните компании по света са били по-добри в разбирането на това, което техните потребители споделят онлайн за техните продукти и марки. В Съединените щати FDA строго контролира всичкия достъп до социални данни на компаниите, което в крайна сметка се отразява в по-бавното възприемане на социалните мрежи повсеместно. Агенцията има предвид т. нар. „нежелани реакции” т.е. всичко публикувано онлайн, което отговаря на тези четири критерия:

  • идентифициране на пациент –  трябва да съдържа името на пациента, на когото се е случило  (личните местоимения често помагат за това т.е. „Аз се разболях/Сестра ми/Брат ми се почувства”)
  • идентифициране на докладчик –  с роботи, кибер-бот и др. FDA изисква лицето, което докладва да е действително човек и да могат да се свържат с него посредством електронна поща, телефон, социална мрежа и т.н.
  • идентифициране на лекарства – трябва да съдържа точното наименование на лекарството.
  • страничен ефект/случай –  съдържанието, публикувано онлайн трябва да опише неблагоприятен или страничен ефект от лекарството, което сте приели.

И така, как Агенцията за контрол на храните и лекарствата и нежеланите реакции са затруднили социалното слушане за фармацевтичните компании?

Законовите наредби за нежелани реакции са попречили на големите фармацевтични компании да слушат не само това, което казват клиентите, но също така и кого ги е посочил.

Платформите за статистика в социалните мрежи предоставят на клиентите всички данни и всяко споменаване на тема по избор, но се оказва, че фармацевтичните компании не могат действително да видят индивидуалното съдържание. Набор от анализатори проучват проблемите, използвайки различни платформи за слушане и създават своите препоръки за компаниите на базата данни. След като се съберат всички данни за лекарството или фармацевтичната компания се създават кампании около резултатите. Именно така и фарма гигантите напасват продуктите и маркетинговите си стратегии. Социалната мрежа им позволява да вземат информирано решение по почти всяка тема..и то на гърба на нас – ползващите онлайн сайтове и социални мрежи.

The following two tabs change content below.
Цвета Калейнска живее в САЩ от 2008 г. През 2010 г. е коронясана за Мис България Диаспора САЩ и започва кариерата си на модел. През 2012 г. завършва колежа “Св. Франциск” с дипломи по „Маркетинг мениджмънт“ и „Международен бизнес и икономика“ , а през 2015 с магистър от Градския Университет на Ню Йорк. Пред камерите или зад кулисите на големи социално мрежови кампани, Цвета е доказана сензация зад океана. Работи като директор за социалните мрежи за корпорацията Brandwatch. в Ню Йорк.

Коментари

коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

css.php